Pla d'estudis Màster Oficial - Arxivística i Gestió de Documents
Fira virtual de màsters, postgraus i doctorats UAB
Sessions informatives amb les direccions i coordinacions. Del 30 de setembre al 4 d'octubre: Inscripcions obertes!
També pots emplenar el formulari d’aquesta pàgina per demanar atenció personalitzada.
Perfil d'ingrés
El màster va dirigit a persones amb titulació universitària prèvia que desitgin formar-se per exercir professionalment en el sector de la gestió documental i arxiu, tant en l'àmbit públic com privat i sobre documents administratius o integrants del patrimoni documental. Així, els estudis són adequats per a persones amb interès tant en els aspectes administratius com històrics dels documents i en els relatius al context de la seva producció en formats tradicionals i derivats de l'aplicació de les tecnologies de la informació. Han de tenir capacitat per a la innovació, l'organització, la planificació, la comunicació, i el treball interdisciplinari i en equip.Competències bàsiques
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees , sovint en un context d'investigació
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis ( o multidisciplinaris ) relatius al seu camp d'estudi
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada , inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma
Competències específiques
- Demostrar que comprèn l'evolució de l'arxivística i dels seus conceptes i fonaments
- Utilitzar la terminologia de la diplomàtica i aplicar les eines que ofereix als documents medievals , moderns i contemporanis
- Demostrar que coneix les bases del dret i el règim jurídic dels documents en organitzacions públiques i privades
- Identificar els productors de documents i els fons documentals que han generat i / o generen
- Treballar amb les fonts , mètodes , eines informàtiques i tècniques d'investigació científica pròpies de l'arxivística
- Avaluar i seleccionar eines informàtiques de gestió documental d'arxius segons el seu ús i necessitats
- Analitzar l'estructura i el funcionament d'organitzacions públiques i privades
- Utilitzar sistemes de gestió de la informació i el coneixement
- Analitzar i dissenyar circuits administratius i de producció documental
- Reconèixer les condicions de preservació de cada tipus de suport documental
- Reconèixer el context de producció dels documents
- Dissenyar sistemes de classificació dels documents
- Aplicar mètodes de descripció i recuperació dels documents
- Dissenyar i aplicar sistemes de gestió documental a les organitzacions
- Dissenyar i implantar sistemes de gestió en els serveis d'arxiu
- Definir i avaluar els equipaments i condicions dels serveis d'arxiu
- Dissenyar i implantar plans i desenvolupar accions de dinamització cultural i difusió dels serveis d'arxiu i dels seus fons documentals
- Aplicar sistemes d'avaluació documental
- Reconèixer el règim jurídic i les normes relatives a la preservació i accés als documents i la protecció de dades i aplicar-les
- Analitzar l' estructura dels documents electrònics
- Aplicar els requisits i estàndards (integritat, autenticitat, preservació, metadades...) en la gestió de documents electrònics
- Reconèixer les condicions i les formes d'accés al mercat laboral i l'exercici professional
- Integrar coneixements i habilitats en l'exercici pràctic i en l'elaboració d'un treball acadèmic o professional en l'àmbit de la arxivística i la gestió documental .
Competències transversals
- Raonar críticament i demostrar compromís ètic i social i tenir respecte a la diversitat ia la multiculturalitat
- Treballar de forma autònoma, resolent problemes i prenent decisions
- Analitzar, sintetitzar, organitzar i planificar els entorns i les actuacions de gestió
- Comunicar coneixements de forma oral i escrita
- Treballar en equips de forma interdisciplinària
- Adaptar-se a noves situacions, tenir capacitat de lideratge i iniciativa
- Generar propostes innovadores i competitives
- Actualitzar i reciclar coneixements a través de la formació continuada.