MÓster oficial en Mitjans, Comunicaciˇ i Cultura

Anàlisi i comprensió de la interacció entre comunicació, societat i cultura en un món de canvis constants

• MÓster Oficial UAB
  • CrŔdits: 60 ECTS
  • Inici de curs 13/10/2020
    Fi de curs 30/07/2021
  • Inici de la preinscripciˇ 10/01/2020
    Veure el calendari
  • Places: 30 places
  • Preu: 46,11€ per crèdit (estudiants UE o residents). Curs 2020-2021.
    75€ per crèdit (estudiants no UE no residents). Curs 2020-2021.

• Idioma: CatalÓ (10%), castellÓ (80%), anglŔs (10%)
  • Modalitat: Presencial
  • Centre docent: Facultat de CiŔncies de la Comunicaciˇ
El màster en Mitjans, Comunicació i Cultura facilita les eines conceptuals per a analitzar i comprendre de forma crítica els principals problemes derivats de la interacció entre la comunicació, la societat i la cultura en un context d'accelerada transformació mediàtica.
El màster aporta un sòlid i ampli aprofundiment teòric i metodològic amb el qual iniciar la carrera acadèmica en el camp de la comunicació, però també una orientació professional per a aquells que vulguin augmentar els seus coneixements i les seves competències en el camp del periodisme i dels mitjans de masses. Tot això des d'una perspectiva culturalista i humanista que busca plantejar i debatre, en aquests àmbits, les grans qüestions actuals que més ens afecten com a individus, com a societat i com a cultura.

El màster neix amb una inequívoca vocació internacional, ja que ha estat dissenyat amb les contribucions de professors i professionals de diversos països, en el marc d'una xarxa llatinoamericana de facultats de comunicació , que afavoreix no només el trànsit de les idees i la riquesa dels plantejaments, sinó també l'intercanvi de professors i estudiants del màster.

Sortides professionals

Aquests estudis oficials de postgrau capaciten per a l'ingrés en els Estudis de Doctorat en Mitjans, Comunicació i Cultura i, per tant, per a l'inici de la carrera acadèmica en l'àmbit dels estudis de Comunicació.Així mateix, formen també a professionals competents per dissenyar i dirigir projectes d'investigació innovadors en el camp de la comunicació o en el de les polítiques culturals en el sentit més ampli.Finalment, s'ofereixen a aquells que volen seguir una carrera professional en l'exercici de l'ofici periodístic un complement de formació que els capacita per a l'abordatge d'un periodisme complex i de qualitat, amb vocació explicativa de les diverses crisis i transformacions de la societat. En definitiva:

• Professionals de l'àmbit acadèmic, tant en instàncies universitàries com de l'educació secundària o de la formació continuada, àmbits en creixement constant aquests anys i amb una demanda real de bons professionals.

• Professionals de la gestió política o estructural de la comunicació i de la cultura, tant per a empreses públiques com privades, associacions, cooperatives i altres tipus de col·lectivitats, aquest és un sector que ha experimentat amb el creixement exponencial de les xarxes socials una transformació que demanda de professionals crítics, sòlidament formats, amb capacitat per a analitzar i comprendre les necessitats de comunicació dels actors socials i, arribat el cas, satisfer-la.

• Professionals del periodisme l'àmbit d'interès sigui la pràctica de l'ofici en un escenari de transformació dels sistemes de comunicació.
~

Testimonis

Universitat coordinadora:

Universitat Aut˛noma de Barcelona

Institucions participants:

El màster participa en la xarxa RIBERDOC, formada per les universitats següents: Universidad Javeriana de Bogotá (Colombia), Universidad Iberoamericana de México (México), ITESO (Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Occidente) de Guadalajara (México), i la Universidad de Lima (Perú).

Qualitat

Segell d'AQU Catalunya del MÓster Oficial - Mitjans, Comunicaciˇ i Cultura Accedir a l'apartat de El mÓster en xifres