Un centenar d'empreses participen al XXVè Workshop per oferir oportunitats de pràctiques i laborals als estudiants

Foto de grup amb els representants de les empreses assistents al Workshop 2023
Representants de les empreses assistents al Workshop 2023

La 25a edició del Workshop de Turisme i Direcció Hotelera, celebrat el 16 de febrer, va fer rècord d'assistència d'empreses i un centenar de companyies i cadenes hoteleres van conèixer el talent del centre i van oferir vacants de pràctiques i laborals als estudiants. També es va fer entrega de 3 guardons a les empreses millor valorades per l'alumnat en pràctiques, concedits a H10 Hotels, Island Tours i Catalonia Hotels & Resorts.

16/02/2023

El centre d'estudis Turisme i Direcció Hotelera de l'Escola FUAB Formació porta ja 25 anys apropant les empreses del Sector als estudiants i alumni al Workshop Universitat-Empresa, una trobada anual on es generen contactes professionals, i s'ofereixen oportunitats de pràctiques i laborals al talent del centre.

En aquesta darrera edició, celebrada el 16 de febrer, es va superar el rècord de participació d'empreses, amb un centenar de companyies turístiques i hoteleres que van donar a conèixer els perfils de professionals que cercaven per la seva incorporació a l'organització, ja sigui oferint-los-hi formació pràctica com vacants de treball en diverses posicions.

Més de 230 estudiants de grau i màster van assistir a les dues sales de l'Hotel Exe Campus UAB, on es va portar a terme l'esdeveniment, i van poder presentar els seus currículums per aplicar a ofertes d'acord amb els seus objectius professionals, tant per aprendre en un entorn real com per adquirir experiència.

Una d'aquestes estudiants va ser l'Alejandra Criado, de 4t curs del Grau en Direcció Hotelera, que per primera vegada va visitar el Workshop, i va trobar molt interessant tot el gran ventall d'empreses nacionals i internacionals que hi van participar. Creia que era una experiència "molt valuosa poder preguntar sobre l'empresa", i confessava que s'havia preparat prèviament per aplicar a les companyies per presentar el seu currículum.

 

Vista general d'una de les sales on es celebrava l'esdeveniment
La darrera edició del Workshop va batre rècord de participació al reunir a un centenar d'empreses que oferien oportunitats professionals als estudiants.

 

Augmenta el nombre d'empreses participants

L'edició d'enguany va ser la que més presència i participació va tenir, amb un total de 100 empreses, allotjaments, cadenes hoteleres i touroperadors. Segons, Maria Noguera, directora del centre, "el sector turístic està en constant evolució i ho estem veient aquest any, és l'edició amb què més participació ens hem trobat i hem hagut de tancar inscripcions". 

Per a ella, aquell dia es va donar un "mix perfecte" perquè, a més de l'èxit de representació del sector, hi va haver molt bona acollida per part dels estudiants. "És una interrelació necessària entre la universitat i el sector que portem fent des dels inicis", apuntava, ja que la 25a edició del Workshop coincidia amb el vint-i-cinquè aniversari dels estudis en Turisme de la UAB.

 

Premi i reconeixement a les empreses

Durant l'esdeveniment, es van repartir 3 guardons a les empreses més valorades per part dels estudiants que hi feien pràctiques. El Premi a l'Empresa Millor Valorada va ser per H10 Hoteles, per la seva predisposició a col·laborar, la seva flexibilitat i motivació als estudiants en programes d'aprenentatge. 

El Premi a l'Empresa amb Més Fidelitat a l'Esdeveniment es va entregar a Catalonia Hotels & Resorts, que sempre repetien assistència al Workshop i destacaven pel gruix d'ofertes que compartien amb la Borsa de Treball del centre i les altes quotes d'inserció laboral de l'estudiantat. 

També es va fer entrega del Premi al Millor Acompanyament a l'estudiant, que va guanyar l'agència de viatges Island Tours.

 

Representants de les empreses premiades en el XXVè Workshop: H10 Hotels, Island Tours i Catalonia Hotels & Resorts
Maria Noguera, directora de Turisme i Direcció Hotelera UAB, amb els representants de les empreses premiades en el XXVè Workshop: H10 Hotels, Island Tours i Catalonia Hotels & Resorts.

 

Island Tours: vincle amb el talent UAB

Era el primer any que l'agència de viatges Island Tours, especialitzada en Islàndia, participava al Workshop. Sergi Retamal López, membre de l'equip d'Island Tours, va recollir el guardó a l'empresa més ben valorada per l'acompanyament a l'estudiant. Un reconeixement que no s'esperava, i un motiu més que agraïa a Turisme i Direcció Hotelera UAB perquè era on ell i els seus companys s'havien format com a professionals.

Quan Sergi Retamal feia 4rt en Direcció Hotelera, va començar realitzant pràctiques extracurriculars a Island Tours gràcies a la recomanació d'una companya de classe. Actualment, ja feia 5 anys que treballava a la seu de Barcelona d'aquesta agència amb més de 20 anys d'experiència.

Des d'aleshores, la majoria de persones treballadores i de pràctiques havien fet estudis a Turisme i Direcció Hotelera UAB. "Hem tingut bona experiència amb pràcticament tothom, i per això hem seguit apostant per la UAB". Afirmava que era clau la predisposició dels estudiants i les ganes d'aprendre, alhora que Island Tours els ensenyava tot el possible sobre el món de les agències de viatges.

 

D'estudiants a personal reclutador

Marta López Gelpí també era exalumna de Turisme i Direcció Hotelera i va assistir al Workshop com a directora a F&B de Mas Torrents (Unico Hotels). Segons ella, aquest esdeveniment era una "font de persones qualificades pels nostres hotels", vinculats al món del luxury lifestyle. 

Buscaven estudiants proactius i oberts a aprendre, i el fet d'haver passat per les aules del centre l'ajudava a entendre també les seves necessitats i expectatives. Les ofertes que oferien eren tant de pràctiques com laborals, amb una filosofia al darrere de retenció del talent amb promocions internes i desenvolupament de carrera professional.  

 

L'exalumna Marta López Gelpí, directora de F&B de Mas Torrents (Único Hotels), entrevistant a una estudiant
L'exalumna Marta López Gelpí, directora de F&B de Mas Torrents (Único Hotels), entrevistant a una estudiant.