Un 21,52% de l'alumnat ha omplert les enquestes d'avaluació de la Facultat

enquestes d'avaluació
La mitjana de participació en les enquestes a tota la UAB ha estat del 24,11% aquest primer semestre del curs 2018-19. En el cas de la nostra Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia, aquest valor es troba per sota de la mitja UAB, amb un 21,52%.

28/01/2019

La mitjana de participació en les enquestes a tota la UAB ha estat del 24,11% aquest primer semestre del curs 2018-19. Tot i que, hi ha una gran diversitat en les diferents facultats, amb valors que oscil·len entre el 8% i el 48% de participació. En el cas de la nostra Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia, aquest valor es troba per sota de la mitja de la UAB, amb un 21,52%. Si ens aturem en cadascun dels graus principals que impartim, només l'alumnat de Relacions Internacionals el supera (amb un 44,9%), si bé cal tenir en compte que és el primer any que s’imparteix i compta amb una xifra de 50 estudiants enquestables. D'altra banda, la participació de cap dels dos graus de Ciència Política i Gestió Pública, i Sociologia no ha arribat al 20%.

Els percentatge de participació en les enquestes d'avaluació de l'activitat docent és motiu de reflexió per trobar maneres de millorar-la. Al curs 2017-2018 es va fer un gran esforç d’informació i difusió de les enquestes anant a les classes i parlant amb professorat i alumnat. Al segon semestre, l’índex de participació de la nostra Facultat va quedar per sobre de la mitja de la UAB. No obstant, no vam arribar al 25%, un percentatge a partir del qual s’atorga major validesa als resultats de les enquestes.

El Rectorat considera les enquestes d’avaluació de l’activitat docent com un indicador rellevant i de fet, un petit percentatge del pressupost que reben les Facultats està vinculat al percentatge de resposta d'aquestes.

El sentit de les enquestes d’avaluació de la docència, la seva utilitat, l'ús que se'n fa, semblen aspectes a treballar entre el professorat i també amb l'alumnat. Qüestions com el període en què es duen a terme (darrers dies de classe del mes de desembre) no afavoreixen la participació, però de ben segur que hi ha altres qüestions sobre les quals reflexionar en diferents espais, com per exemple, les jornades de docència que realitzem cada any amb el professorat.

Des de l'equip del deganat animem a tota la comunitat universitària a fer-nos arribar propostes de millora, impressions i aspectes que considereu importants i que caldria tenir en compte per incrementar aquesta participació i, així, poder donar la validesa que mereix l'avaluació que les i els nostres estudiants fan de la nostra tasca docent.