Sessió de "Periodisme Internacional" al CIDOB per tractar de Turquia després del fallit cop d'Estat

Periodisme Internacional CIDOB
Els alumnes de l’assignatura de ‘Periodisme Internacional’, optativa de quart curs de periodisme  a la UAB es van desplaçar el dimecres 2 de novembre a la seu del Centre d’Informació i Documentació Internacionalsó de Barcelona (CIDOB). Els alumnes van assistir a una sessió sobre la situació a Turquia després del cop d’Estat fallit del passat 15 de juliol i sobre l’acord sobre el control del flux de refugiats entre aquest país i la Unió Europea.

15/12/2015


La sessió va ser impartida pel president de la Comissió Catalana d’Ajut al Refugiat (CCAR), Miguel Pajares, el coordinador de recerca del CIDOB, Eduard Soler, i Melike Sokmen, investigadora turca d’aquest centre.

Miguel Pajares va denunciar la passivitat europea davant l’exigència que s’obrin vies segures per l’accés dels refugiats a Europa i que l’acord entre Turquia i la Unió Europea contravé la Convenció de Ginebra.  Pajares va  criticar la informació i comunicació que es fa en alguns mitjans de la situació dels refugiats que volen entrar a Europa. “Molts mitjans apunten i critiquen a les màfies com responsables d’aquesta injusta situació però s’obliden dels Estats de la Unión Europea que són els qui tenen la clau per resoldre la situació” ha dit contundent. Pajares va afirmar que el reportatge “Astral”  de Jordi Évole no va insistir en el paper d’Europa en aquest tema.

Al seu torn, Soler i Sokmen van analitzar la situació actual de Turquia, després del cop d’Estat fallit i la deriva autoritària que ha comportat per part del president, Recep Tayiip Erdogan. Segons ells, la voluntat d’Erdogan no és islamitzar la política directament sinó islamitzar la societat i que, de retruc, això afecti la gestió política del país.