Participació de l'Escola al programa intensiu del projecte ELPE a Lituània

Projecte ELPE  a Lituània

Una delegació de l'Escola, formada per estudiants i professorat dels Graus, va participar a una formació intensiva d'una setmana a Lituània, en el marc del projecte Experiential Live Project Enhancement (ELPE). En la trobada els assistents van haver d'aportar solucions a diversos reptes plantejats per empreses del sector turístic i hoteler.

04/06/2019

Durant la setmana del 24 al 31 de maig, va tenir lloc la celebració d’un programa intensiu realitzat en el marc del projecte Erasmus+ d’innovació pedagògica ELPE (Experiential Live Project Enhancement), en el qual participa l’Escola, a la localitat d’Utena (Lituània). La formació va consistir en una setmana de treball intensiu basat en el desenvolupament de tres casos reals de “live projects”, en què tres empreses van plantejar als participants del curs un problema o repte al qual l’empresa havia de fer front, i els participants van haver de contribuir a aportar-hi solucions.

Els grups que van estar treballant amb la metodologia de “live projects” es van formar a partir d’una combinació d’estudiants de nacionalitats, gènere, edats i nivells de formació molt diferents, fet que va contribuir a enriquir el treball en equip i la interacció entre els components. Els col·lectius van estar contínuament tutoritzats per un equip de professors de les diferents universitats participants en el projecte.

Per part de la Fundació UAB i l'Escola hi van participar: els estudiants Isaac Colmenar i Òscar Montes del Grau de Turisme en Anglès, i Marta Llop i Eva Romero del Grau de Direcció Hotelera; així com les professores Laura Lizbeth Martínez i Gemma Sagué.

Els resultats del procés de treball es van presentar el darrer dia del programa davant dels responsables de les empreses que havien plantejat els problemes o reptes. Aquests resultats van ser valorats molt positivament per part dels representants de les companyies i es va interpretar, per part de tots els participants, com una experiència de creixement personal i professional molt intensa.

Aquest ha estat un pas important més per consolidar la implementació del concepte “live projects” a l’Escola de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB, metodologia que s’ha anat incorporant en algunes assignatures i cursos durant els darrers dos anys, en què el Centre ha estat participant en aquesta iniciativa docent.

El projecte ja està arribant a la seva fi (2017-2019). Aquest divendres 7 de juny tindrà lloc, a l’Hotel EXE Campus, la conferència final del projecte, en la qual hi participaran membres de les diverses universitats internacionals participants, i alumnat i professorat de l'Escola.