Pacients expertes amb VIH docents en el grau d'infermeria

Maria Feijoo

09/07/2019

El projecte participatiu Cures de, per i per a les persones que viuen amb VIH, és una iniciativa liderada per la professora del Departament d'Infermeria Maria Feijoo Cid, on dones que viuen amb VIH, pacients expertes, han participat activament en el disseny i implementació de 5 tallers inclosos en l'assignatura d'infermeria i Antropologia de la medicina del 4 curs del grau d'infermeria. Es tracta d'un projecte innovador que ha estat elaborat, dissenyat i avaluat conjuntament amb una de les pacients expertes (María José Vázquez Naveira).

El projecte pretén afavorir un aprenentatge significatiu basat en la incorporació de pacients en la docència universitària, a més de fomentar una reflexió crítica sobre la desigualtat de poder subjacent en la relació terapèutica professional sanitari/pacient i estimular actituds i comportaments de respecte i solidaritat cap als sabers de les / els pacients.

En els tallers, les pacients expertes han compartit el seu saber basat en l'experiència personal i l'han discutit amb el saber científic de les estudiants d'infermeria. Prèviament, les estudiants han llegit diversos articles associats als temes específics de cada taller.

La iniciativa va ser valorada positivament per les i els estudiants i ha estat avaluada en base al seu potencial de canvi de l'orientació del cuidatges, és a dir, si fomenta cuidatges centrats en la persona i si millora coneixements, actituds i pràctiques cap a les persones que viuen amb VIH.

Si vols veure més visualitza aquest vídeo.

Més informació.