No em toquis la llengua: la nova campanya de la UAB en defensa de la llengua catalana

Visites al Campus Online T2

No em toquis la llengua és una campanya alhora reivindicativa i inspiradora. Per un costat, vol fer palès un posicionament explícit de la Universitat en defensa del català. Per un altre, és una campanya inspiradora que posa en valor la riquesa de la llengua catalana a través de reguitzells de paraules genuïnes i nostrades.

05/09/2022

Vols afegir-te a la campanya? Ja estan disponibles les samarretes "Torracollons" i "Borinot" i les tasses "Dempeus" i "Bandarra" a la Botiga de la UAB.

Bossa Logo UAB

Aixopluc, xiuxiuejar, torracollons, andròmina, moixaina, enraonar, amanyagar, regalimar, aixafaguitarres, agosarat, dempeus, pinta, bandarra, carallot, ratpenat, trencaclosques, rondinaire, gamarús, capsigrany, pessigolles, murri, tendresa, capvespre, papallona, escuradents, borinot, afalac, xerraire, primmirat, brètol, mandra, pampallugues, entremaliat, panxacontent, somiatruites, gratacels o melic. Són algunes de les paraules protagonistes de la campanya No em toquis la llengua. Les trobaràs una rere l'altra a les lones, els cartells i les banderoles que engalanaran molt aviat el campus de la UAB.

La campanya, a més, té també marxandatge propi que ja pots trobar a la Botiga de la UAB: una bossa de cotó No em toquis la llengua, ideal per anar al mercat o portar els apunts al campus, i també diverses peces divertides, com les samarretes Borinot i Torracollons i la tassa Bandarra, o bé d’altres de més reivindicatives, com la tassa Dempeus.

No em toquis la llengua és una campanya alhora reivindicativa i inspiradora. Per un costat, vol fer palès un posicionament explícit de la Universitat en defensa del català davant dels atacs soferts darrerament des de diversos àmbits polítics i judicials, en relació per exemple al qüestionament del model de la immersió lingüística. Per un altre, és una campanya inspiradora que posa en valor la riquesa de la llengua catalana a través de reguitzells de paraules genuïnes i nostrades.

"Emergència climàtica: la UAB actua". "Cuidem-nos a la UAB". "La UAB compromesa amb la salut". Són les darreres campanyes dels anys 2019-20, 2020-21 i 2021-22. Cada any, la Universitat es posiciona públicament entorn d’un tema d’actualitat per fer campanyes de sensibilització que es resumeixen en un eslògan... però que no són només un eslògan! A partir del lema anual, es realitzen tota una corrua d’activitats durant tot l’any per compartir i socialitzar aquesta presa de posició. D'aquesta manera, la UAB referma la missió de ser una universitat pública i líder als rànquings internacionals, però també una universitat transformadora: solidària, diversa i igualitària, saludable i sostenible, participativa i cultural.

 

 

Aquesta notícia s'emmarca dins dels següents ODS

  • Pau, justícia i institucions sòlides
  • Educació de qualitat