Lorena Villar: 'L'actitud positiva i la predisposició multipliquen'

Videoconferència amb Lorena Villar
Lorena Villar, exalumna de l'Escola i actual responsable de màrqueting i relacions comercials de l’Oficina Espanyola de Turisme a Miami, ha explicat per videoconferència la seva trajectòria, de més de 20 anys, aquest dilluns al migdia a una vintena d'estudiants. 

15/01/2018

Lorena Villar és mallorquina i, actualment, viu i treballa a Miami (Estats Units). Concretament, és responsable de màrqueting i relacions comercials de l’Oficina Espanyola de Turisme situada a Florida, des d'on ha realitzat una videoconferència amb uns 20 estudiants de l'Escola, aquest dilluns al migdia.

Villar ha començat explicant la seva trajectòria professional, després d'acabar la Diplomatura en Turisme, l'any 2004, i realitzar unes pràctiques professionals a l'Oficina de Promoció Turística (OPT) de les Illes Balears. Aquest va ser el punt de sortida a la seva carrera, ja que després d'un temps treballant com a assistent en el Departament Comercial i Màrqueting d'un reconegut Touroperador de Mallorca, va decidir fer un postgrau en màrqueting d'empreses i productes turístiques en aquesta Escola.

L'organització de la promoció turística local ha estat la motivació de Lorena Villar per deixar de banda l'empresa privada, i per això va postular a la Beca de Turismo en España. A Miami, les seves tasques són molt variades i giren al voltant Pla de Màrqueting Anual sobre el país d'Espanya com a destinació: "faig des del disseny, assistència a fires i presentació de destinacions, fins a investigació en estudis de mercat i suport en la comercialització d'empreses turístiques espanyoles al territori". 

"Ens centrem sobretot en el segment dels creuers, ja que Barcelona és la primera estació creuerista d'Europa, i la sisena a nivell mundial". La professional ha descrit la seva feina de màrqueting a l'oficina exterior de Turespaña com a versàtil i molt centrada al món digital: "he vist com ha anat canviant tot". Per això, ella recomana seguir formant-se en competències digitals dins el món del turisme, com el màrqueting digital o la innovació al sector turístic.

Una bona oportunitat per als estudiants d'avui, ha dit, és apostar per "projectes petits o startups que comencen". Ja que, per ella, el camp de les noves tecnologies aplicades al turisme és un nou camp per explorar, i s'hi pot aprendre molt "perquè et toca fer de tot". 

La importància de la formació continuada

Lorena Villar també ha destacat els idiomes com un element clau a l'hora d'expandir la carrera professional. Per ella, la formació continuada és bàsica per seguir millorant en un camp concret, però també la vessant personal: "he descobert que el turisme i la cooperació són un pont en el qual puc seguir aportant alguna cosa". 

L'exestudiant també ha parlat dels valors importants per aconseguir un objectiu professional, ja que per ella una bona actitud sempre ha d'anar de la mà de la formació: "l'actitut positiva i la predisposició multipliquen". 

Villar ha resumit la seva vida professional com un seguit de decisions i camins escollits en moments determinats, i ha volgut transmetre als estudiants que cap decisió és definitiva: "res és crucial, qualsevol decisió pot ser vàlida en qualsevol moment de la vostra carrera". 

En aquest sentit, la professional ha animat als estudiants a preguntar i posar-se en contacte amb ella, a través del seu perfil de LinkedIn.