La websèrie creada per estudiants de la Facultat es comença a emetre per TV3

Estrena Patates Rosses
El dimarts, 19 de febrer a les 13h a l'Aula Magna de la Facultat de Ciències de la Comunicació, es presenta i s'estrena la websèrie "Patates Rosses", creada per dos estudiants de Comunicació Audiovisual i sorgida del seu TFG, que TV3 començarà a emetre. 

20/02/2019

La websèrie "Patates Rosses" ha sorgit gràcies als dos Alumni de Comunicació Audiovisual de la Facultat de Ciències de la Comunicació UAB, David Villarreal (que actualment està estudiant el Màster Universitari en Continguts Audiovisuals i Publicitat de la UAB) i Joan Saranova, a partir del seu Treball Fi de Grau (TFG). Ha estat produïda per TV3, juntament amb la UAB i l'empresa audiovisual Broadcaster.Aquesta setmana s'ha estrenat i es comença a emetre per TV3 a la Carta i per Youtube. Està previst que s'emeti també com a llargmetratge pel Canal 33.

Es tracta d'un format novedós, una "sèrie transmèdia; és a dir, està pensada per seguir-la des de la televisió, Youtube, Instagram i Twitter", explica en David Villarreal. Es pot seguir des de www.tv3.cat/patatesrosses. "Personalment he après molt perquè treballes amb gent del sector, amb els professionals, i en una cosa per la que hi sents passió i que hi creus" diu Villarreal, que també explica que "això no treu que el procés hagi estat llarg i complicat, pel pressupost molt ajustat i per la situació que ha viscut TV3".

A l'Aula Magna s'han projectat quatre dels vuit capítols de la websèrie, i a continuació s'ha encetat un debat entre tots els assistents. A l'acte hi han assistit els seus creadors, David Villarreal i Joan Saranova, i els responsables de TV3, Oriol Sala Patau, Cap de Ficció i Cinema, i Jordi Salvat, Editor de la web de TV3. També hi serà present el vicerector de Relacions Institucionals i Cultura de la UAB, Carlos Sánchez i el professor i vicedegà de comunicació i UAB Campus Mèdia, Carles Llorens. Per part de Broadcaster Audiovisual Services hi assistirà Valentí Roda.



Una comèdia adreçada al públic jove

El projecte va començar a caminar el 2016 com a treball de final de grau de Villarreal i Saranova, que es van conèixer estudiant Comunicació Audiovisual a UAB. El treball va ser tutoritzat pel professor de la facultat Francesc Escribano.

Es van presentar a la beca Comunica i al juliol del 2016 els anunciaven que havien estat  seleccionats -s’hi van presentar 14 candidatures i es van escollir tres guanyadors- per tirar endavant aquesta ficció que havien proposat. La beca Comunica els va proporcionar una dotació econòmica de 20.000 euros i l’assessorament de la cadena pública perquè el producte seguís uns estàndards d’emissió. La UAB en vas ser també co-productora de la sèrie juntament amb Broadcaster.

Villareal i Saranova expliquen (des de la web de la Facultat de Ciències de la Comunicació) que han optat "per un format de websèrie clàssic que es pugui consumir, principalment, a través del mòbil: volíem crear un projecte que fos realista. Potser no podem liderar un projecte de "prime time" però sí que podem començar a demostrar coses, fer laboratori i mostrar-ho en un mitjà de qualitat”.
 
La sèrie Patates rosses, que està plantejada amb un format de fals documental, té vuit capítols d’entre sis i deu minuts, una durada pensada per al suport d’emissió, el mòbil. Els seus creadors la defineixen com una comèdia que beu del humor de sèries d’animació nord-americanes com "Padre de familia" i "Rick y Morty". El seu protagonista és l’Èric, un noi que s’embarca en el rodatge d’una pel·lícula eròtica arran de la petició de la seva ex parella i la seva àvia.
 
Gràcies a TV3, la UAB i la beca Comunica -convocada per la corporació catalana per al foment de la creació i la innovació audiovisual i enfocada a connectar treballs universitaris amb el món professional, el TFG de Villareal i Saranova ara serà una realitat de la que el públic en general podrà gaudir a través d'Internet.