La Generació Z, un dels temes centrals d'Hosco Summit

Gemma Sagué intervé a Hosco Summit

El 28 i 29 de setembre es va celebrar a Barcelona Hosco Summit, trobada internacional de professionals de l'educació i els recursos humans del turisme i la direcció hotelera. La Gemma Sagué, coordinadora de pràctiques internacionals i tutora acadèmica de Turisme i Direcció Hotelera, hi va participar com a ponent en la xerrada "Escoltant a la Generació Z".

05/10/2023

La Generació Z ha redefinit el concepte de feina de prestigi: la que millora la seva vida, en línia amb els seus valors i passions, on la cultura corporativa tingui en compte el benestar del/a treballador/a i els seus plans de carrera professional.

Hosco Summit és un esdeveniment en el que professionals a escala global de l’educació i els recursos humans del turisme i la direcció hotelera es troben per debatre temes d'actualitat i les tendències del sector.

L'edició de 2023 va centrar-se en quatre temes clau: la reinvenció de la proposta de valor de l'hospitalitat i la direcció hotelera, la perspectiva del talent, la innovació i la salut (mental). Experts del sector van tractar les diferents qüestions amb professionals i directius de recursos humans i educadors en diverses ponències i activitats com speed meetings i un sopar de networking.

La coordinadora de pràctiques internacionals i tutora acadèmica de Turisme i Direcció Hotelera, Gemma Sagué, va participar com a expert en la sessió "Escoltant a la Generació Z", amb Claire Jollain, vicedegana de Swiss Education Group. 

Durant la xerrada es va passar revista a aspectes com els canvis en l'educació, les formes per motivar i atraure la Generació Z -les persones nascudes entre 1995 i 2010- des dels centres docents en turisme i hostaleria, els estils de lideratge que millor funcionen amb ells i què es pot aprendre d'altres sectors professionals per retenir el talent jove, entre d'altres.

Una crida al sector per oferir experiències valuoses als estudiants

La Gemma Sagué, durant la seva intervenció, va expressar la seva confiança en la capacitat de la indústria turística per acollir estudiants i mantenir-se atractiva i generadora de llocs de treball, i espera que a Espanya, tercer país del món en recepció de turistes, es produeixi un canvi de model per ser també un país atractiu per viure-hi i créixer professionalment. 

La Generació Z busca llocs de treball interessants que entronquin amb les seves necessitats i motivacions. "El que valoren els nostres estudiants en unes pràctiques", segons Gemma Sagué, "són les ofertes a mida que els permetin aprendre noves habilitats o que donin resposta als seus objectius de carrera professional".

La coordinadora va fer una crida a la indústria, àmpliament representada en l'audiència de les jornades: "Oferiu experiències de pràctiques i de desenvolupament i progrés úniques. Que sigui una experiència valuosa. Els gestors hotelers són experts en crear i dissenyar experiències wow per als seus hostes. Perquè no alinear aquesta visió d’experiències wow per als clients interns -els treballadors- i fer-los sentir connectats amb la marca que representen?".

A més de les activitats esmentades, durant les jornades es va presentar la darrera edició d'Hosco’s Talent Trends Report, informe anual que aporta dades sobre els objectius professionals d'empleats i estudiants en turisme i hostaleria.