La Facultat atorga el Premi Ítaca 2019 a Martín Caparrós
,1.jpg)
21/11/2019
Aquest any el tema central de la jornada va ser periodisme i medi ambient, després de l'entrega del premi es va iniciar el debat entre Caparrós i Pere Ortín, periodista i director d'Altaïr Magazine. La jornada va comptar amb les intervencions de periodistes de viatges i ambientals.
L’escriptor argentí és tot un referent periodístic, destaca per la seva forma d’explicar històries a través de la crònica. Caparrós ha estat guardonat amb altres premis com el Premi Rei d’Espanya (1992) per Crónicas de fin de siglo, el Premi Planeta Llatinoamèrica (2004) per Valfierno i el Premi Herralde (2011) per Los Living, entre d’altres.
El Premi Ítaca busca ressaltar la trajectòria laboral dels professionals de la comunicació, entre els guanyadors d’altres edicions trobem figures importants del periodisme com la de Pepa Roma, Jordi Évole, Sebastião Salgado i Miguel de la Quadra-Salcedo.