La Facultat atorga el Premi Ítaca 2019 a Martín Caparrós

Martín Caparrós Premi Ítaca 2019
El periodista argentí va rebre el premi per la seva trajectòria professional, que l’ha convertit en un referent hispanoamericà, dins del marc de la VIII Jornada de Comunicació, Viatges i Aventura que organitza i atorga cada any el Gabinet de Comunicació i Educació i el Màster de Viatges. L’acte va tenir lloc el 28 de novembre a les 9.30 h a l’Aula Magna de la Facultat.

21/11/2019

Aquest any el tema central de la jornada va ser periodisme i medi ambient, després de l'entrega del premi es va iniciar el debat entre Caparrós i Pere Ortín, periodista i director d'Altaïr Magazine. La jornada va comptar amb les intervencions de periodistes de viatges i ambientals.

L’escriptor argentí és tot un referent periodístic, destaca per la seva forma d’explicar històries a través de la crònica. Caparrós ha estat guardonat amb altres premis com el Premi Rei d’Espanya (1992) per Crónicas de fin de siglo, el Premi Planeta Llatinoamèrica (2004) per Valfierno i el Premi Herralde (2011) per Los Living, entre d’altres.

El Premi Ítaca busca ressaltar la trajectòria laboral dels professionals de la comunicació, entre els guanyadors d’altres edicions trobem figures importants del periodisme com la de  Pepa Roma, Jordi Évole, Sebastião Salgado i Miguel de la Quadra-Salcedo.