L’exalumne César Mulet ofereix un taller sobre comportament i comunicació

Workshop Mapstell
L’objectiu de la sessió era que els estudiants descobrissin els punts forts i febles de la seva personalitat i tenir eines per saber adaptar-se a diferents contextos professionals.

18/02/2020

L’alumni César Mulet va fer un taller, el passat dimecres 12 de febrer, als estudiants de l’Escola per reflexionar sobre el comportament i la comunicació, i com aquests factors afecten en les relacions personals i laborals.

L’exestudiant, que es va graduar l’any 2018 en Direcció Hotelera, va començar el taller explicant com varen ser els seus inicis al món laboral i oferint alguns consells per afrontar aquesta etapa.

El primer que va recomanar l’exalumne als estudiants és intentar esbrinar què els hi causa curiositat i passió. Per a ell, les sessions d’orientació i les pràctiques durant l'etapa universitària són recursos molt útils per a l'autoreconeixement. “És important descobrir què us omple”, comentava Mulet.

Actualment, l’exalumne està treballant als Països Baixos com a Guest Experience Host de l’Hotel Andaz Amsterdam Prinsengracht i, a més, és un dels representants de Mapstell a Espanya. Mapstell és una companyia que es dedica al ‘personalmapping’, i elabora ‘mapes visuals’ que descriuen els perfils de conducta de les persones.

Així doncs, el professional ja havia facilitat prèviament un enllaç als estudiants per respondre 25 preguntes sobre la seva personalitat. Les respostes permeten relacionar a cada persona amb un tipus de personalitat diferent, que es troben dins de 4 categories principals: conscienciosa, estable, influent o decisiva.  

Aquest exercici tenia una doble finalitat. D'una banda, que els estudiants poguessin veure un mapa de la seva personalitat i descobrir quins aspectes els caracteritzaven i, d'altra banda, que obtinguessin coneixements per identificar quin tipus de persones es poden trobar en els contextos laborals (ja siguin relacions amb responsables de l’empresa o clients) i saber adoptar l’actitud i estil comunicatiu que millor s’adapti a aquestes persones.  
 
El graduat, doncs, va convidar als alumnes a “prendre acció i treballar en els seus soft skills”. Són les habilitats professionals que permeten, entre d’altres, tenir capacitat per a treballar en equip, comunicar correctament, ser organitzat i planificador, o saber resoldre conflictes.  

La sessió va finalitzar amb un vídeo sobre l’empatia, de l’escriptora i acadèmica estatunidenca Brené Brown, que va resumir perquè és important saber identificar a les persones i “connectar”.