L’energia creativa dels estudiants de publicitat omple la 20ª edició del Drac Novell

Drac Novell
La Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB va reunir a centenars d’estudiants de publicitat en la 20ª edició del Drac Novell Internacional. Sota l’estètica del clàssic videojoc del menjaclosques els estudiants de publicitat van aconseguir transmetre tota la seva energia creativa al Drac Novell en la sorprenent i creativa gala d’entrega de premis. Podeu recuperar l'entrega de premis aquí.

05/12/2017

El festival, celebrat els dies 23 i 24 de novembre a la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB, va comptar amb la participació de grans professionals del sector de la publicitat. Aquest any es va caracteritzar per l’abundant presència d’empreses del sector digital a les xerrades així com en la conferència inaugural, que va anar a càrrec del director creatiu de Doubleyou, Xavi de la Cruz. En total, més de 300 persones procedents de tot el territori espanyol es van reunir a la UAB per poder seguir en directe les diferents ponències.
 
El festival Drac Novell Internacional, organitzat per la Associació Empresarial de Publicitat i més de 80 estudiants voluntaris de la UAB, s’acomiada de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB, que ha estat la seva seu les dues últimes edicions, amb unes elevades xifres de participació. Es van presentar a concurs més de 1000 peces entre totes les categories, i hi van participar alumnes de més de 50 facultats on s’imparteixen estudis de publicitat i RR.PP d’Espanya i de la resta del món i també de les millors escoles de creativitat.
 
El palmarès d’aquesta edició del Drac Novell ha estat el següent:
 
Categoria Accions Digitals i Xarxes Socials
 
Drac d’ Oro per la peça “B the travel band. La maleta que se queja cuando la tratan mal” realitzada per Ylenia Esquerdo i Cristian Camilo Zabala de The Atomic Garden.
 
Drac de Plata per la peça “Petmate compañero de piso” realitzada per Maite Méndez de Zinkproject.
 
Drac de Bronze per la peça “PETA. <webs>sin</piel>” realitzada per Sara Luque de la Torre, Gema Esteban i Laura Castillo de The Atomic Garden.
 
Drac de Bronze per la peça “Ray-Ban. Still Ugly?” realitzada per Emilio Franquelo i Javier Maguilliza de The Atomic Garden.
 
Categoria Apps
 
Drac d’Oro per la peça “Apple. Apple Steady” realitzada per Alejandro Álvarez i Mario Peñalosa de Miami Ad School.
 
Drac de Plata per la peça “Raid. Raid Gun” realitzada per Ylenia Esquerdo i Cristian Camilo Zabala de The Atomic Garden.
 
Drac de Bronze per la peça “Leroy Merlin. Leroy Metro” realiztada per Sonia Calvo i Celia Vázquez de The Atomic Garden.
 
Categoria Audiovisual
 
Drac de Plata per la peça “GoPro. Sé un héroe” realitzada per Álex García Robles de la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
Drac de Bronze per la peça “AdBlock. Spam” realitzada per Rubén Caja i Marina Santa-Cruz de Brother.
 
Categoria de Branded Content
 
Drac d’Oro per la peça “Iberia. Puntualidad que salva vidas” realitzada per Santiago Medina, Martín Polonsky i María Teresa Guerrero de Zink.
 
Drac de Plata per la peça “Alfaguara. Alfi” realitzada per Paco Alonso i Pedro López de The Atomic Garden.
 
Drac de Bronze per la peça “Ikea. Tu compañero ideal” realitzada per Alexis Díaz i Natalia Fuster de Complot.
 
Categoria de campanyes integrals
 
Drac d’Oro per la peça “Escuela Oficial de Idiomas. Shit translation” realitzada per María Delgado i Elena Bonet de The Atomic Garden.
 
Drac de Plata per la peça “Ray-Ban. Ray-ban never hide” realitzada per Alonso Tirso Figueroa i Javier Diéguez de The Atomic Garden.
 
Drac de Bronze per la peça “Wallapop. La intervención” realitzada per Marina Teba i Martín Higinio de The Atomic Garden.
 
Categoria de Healthcare
 
Drac de Bronze per la peça “Voltarén. Redescubre la alegría del movimiento” realitzada per Álex García Robles de la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
Drac de Bronze per la peça “Durex. Es seguro desconectar el hardware” realitzada per Mar Piñeiro i Fátima Tamayo de ESNE.
 
Drac de Bronze per la peça “FAD. Bebe, Pota, Bebe, Repeat” realitzada per Pablo Ibañez i Manuel Pérez de la Universitat Jaume I
 
Categoria de premsa gràfica
 
Drac d’Oro per la peça “Betadine. Ante cualquier rasguño” realitzada per María Ruiz de ESNE.
 
Drac de Plata per la peça “Ariel. Don’t let Stains be your drama” realitzada per Ana Muñoz de ESNE.
 
Drac de Bronze per la peça “Idealista. Encontramos lo imposible” realitzada per Nuria Martín y María Moro de The Atomic Garden.
 
 
Categoria de via pública
 
Drac d’Oro per la peça “Dr. Martens. We stand for rights” realitzada per Alejandro Álvarez, Mario Peñalosa, Gustavo Luy i Mauricio Borda de Miami Ad School.
 
Drac de Plata per la peça “Bic. Firmas por el cambio” realitzada per Lucía Calvo i Kirea Calatayud de The Atomic Garden.
 
Drac de Bronze per la peça “Coca-Cola. Can Coin” realitzada per Alejandro Álvarez, Mario Peñalosa, Gustavo Luy i Mauricio Borda de Miami Ad School.
 
Grand Prix Complot. Patrocinat per Complot
 
L’or dels ors és per la peça d’apps “Apple. Apple Steady” realitzada per Alejandro Álvarez i Mario Peñalosa de Miami Ad School.
 
Creativitat en 24 hores
 
Drac d’Oro per a Laura Alexandra Simó Pérez i Blanca Álvarez Romaniega de Blanquerna.
 
Drac de Plata per a Diego Hernández Faón i Adrián Barbero Torralba de ESNE.
 
Drac de Bronze per a Iris Viguera Pérez i Pablo Fernández Calvo de Zinkproject.
 
Menció especial a gràfica i packaging:
Alba Pérez España i Rocio Lerdo de Tejada de ESNE
 
Menció especial a packaging:
Carlos Giménez i Álvaro Ramos de ESNE
 
Menció especial a packaging:
Marina Álvarez i Cristina Giménez de ESNE
 
 
Més informació a www.dracnovell.com