L’alumni de Periodisme Judit Sabaté guanyadora del Premi Mañé i Flaquer
,1.jpg)
16/12/2019
Judit Sabaté ha rebut aquest premi en reconeixement de la gran feina d’investigació periodística darrere del seu article Mossèn Llagostera, de Constantí, va abusar sexualment de nens entre 1972 i 1973, publicat el febrer de 2019 al diari Tarragona Digital. La dotació del premi és de 3.000 euros.
Sabaté ha explicat en una entrevista al programa Bon dia Autònoma, del nostre Campus Mèdia, que el tema va sorgir perquè el seu pare i el seu oncle també van patir abusos per part de Mossèn Llagostera. Per aquest motiu, la realització de la peça periodística va suposar una gran implicació emocional, encara que els abusos eren “un secret a veus” ha assegurat la periodista tarragonina.
Com alumni de la Facultat i Campus Mèdia, Sabaté ha aconsellat als estudiants “molta vocació, paciència i ganes per fer la feina de periodista perquè sense ganes i vocació és difícil a vegades aguantar”. També ha elogiat la funció del Campus Mèdia llençant un missatge als alumnes: “Aprofiteu molt l’experiència Campus Mèdia perquè s’aprèn moltíssim”.
En paraules del jurat, Judit Sabaté ha estat obsequiada per ser “un exemple de periodisme valent, d’investigació i compromès a fer visible una realitat molt dura per així conscienciar-ne la societat”.
Podeu tornar a escoltar l’entrevista aquí: