Jean Claude Aranega, professor: “Des del punt de vista científic, no hi ha cap aliment que potenciï la libido”

Jean Claude Entrevista Afrodisíac

El xef i professor de l’Escola va parlar el dijous passat, ‘Dia de Sant Valentí’, al programa La Brúixola d’Onda Cero Catalunya, on l'expert va tombar el mite del menjar afrodisíac.

19/02/2019

El passat 14 de febrer, amb motiu del "Dia de Sant Valentí", al programa radiofònic La Brúixola d'Onda Cero, els conductors del programa Robert Calvo i Mònica Günther van entrevistar al professor Jean Claude Aranega.

El programa va dedicar part d'una secció a la "recepta perfecta" a la nit dels enamorats, on es va comentar que la paella, a través dels seus ingredients, podia tenir propietats afrodisíaques.

El xef i expert en gastronomia va desmuntar tots aquests mites i llegendes urbanes, afirmant que "des del punt de vista científic, no hi ha cap aliment que potenciï la libido”. Fins i tot, el professor va parlar sobre la xocolata o la mel, "que sempre han tingut una aura de sensualitat", confirmant que la presència de sucre produeix l'efecte contrari.

Per a un àpat especial, pel xef la millor recepta seria una basada en aliments cruus, com una amanida amb fruita, alta en contingut vitamínic. "Els productes greixos o molt elevats en sucre o cereals, fan que la digestió sigui molt pesada", va explicar Aranega.

Per al professor, els aliments poden ajudar a crear ambientació i una actitud més afectuosa -com ara les maduixes, la nata o la xocolata-, però per l'ús que se'n fan i no pas pel fet de menjar-los.

Segons l'expert, l'alcohol també és un component contradictori "perquè ajuda a la desinhibició i a la predisposició amb consum responsable" però no en quantitats més elevades.

Davant la pregunta de quina seria la recepta ideal, el professor va recomanar als oients crear ambientació, afegir una copa de cava, i preparar una amanida amb cítrics "per no atipar-se, ja que la digestió consumeix molta energia".

Escolta l'entrevista sencera a través d'aquest enllaç.