Jason Hickle, ICREA de la facultat, parla al Congreso de Decreixement i canvi Climàtic

Un retrat de Jason Hickel

El professor i investigador ICREA del Departament de Ciència Política de la UAB, Jason Hickel, va participar el passat divendre 26, en una jornada al Congrés de Diputats sobre alternatives al model econòmic basat en l’increment del PIB, destacant la necessitat de prioritzar la sostenibilitat i el benestar social.

26/09/2025

Hickel, investigador de la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA), que promou la contractació de personal científic de gran talent per treballar a Catalunya, va criticar la “lògica de produir allò que genera beneficis per als més rics”. Va posar de relleu que sectors com SUV, moda ràpida o jets privats reben més atenció que béns essencials com habitatge assequible, energies renovables o transport públic.

Segons Hickel, el decreixement proposa subordinar la producció a necessitats democràtiques i fomentar sectors que contribueixin al benestar col·lectiu. Va defensar reduir la producció en sectors nocius i augmentar-la en àrees que aportin valor social i ambiental, garantint ocupació en projectes col·lectius com energies netes, transport públic o habitatge assequible.

Amb aquesta intervenció, la Facultat de Ciències Polítiques de la UAB posa en relleu el compromís dels seus investigadors amb el debat sobre models econòmics sostenibles