Intervenció de la professora Karen Rodríguez a Ràdio 4 per parlar de vacances en temps de coronavirus

Karen Rodríguez, professora de l'EUTDH

L’experta en sociologia i psicologia del turisme va ser entrevistada al programa "En Directe" de Ràdio 4 de RTVE per parlar sobre com la pandèmia afectarà al període i a la manera de viatjar de les persones.

22/05/2020

Karen Rodríguez va ser entrevistada el passat 13 de maig al programa En Directe de Ràdio 4 de RTVE per parlar sobre com seran les vacances en un futur.

La docent, que és experta en sociologia i psicologia del turisme, va destacar que l’estat d’alarma ha limitat l’accés als espais d’oci i, per tant, a fer activitats turístiques. Però que això ha portat altres beneficis com ara poder compartir temps i espai amb la família i “sentir-nos més a prop d’allò nostre”.

Aquesta situació actual influenciarà la manera en què es faran les vacances aquest estiu. Per exemple, per a la professora, les persones buscaran “una nova forma de fer turisme i destinacions més properes”. Segons destacava Rodríguez, alguns estudis indiquen que les persones tindran tendència a buscar “espais oberts amb natura”, que els facin sentir “proximitat amb la terra” i els valors de casa.

Segons Karen Rodríguez ara és un bon moment perquè la indústria turística es repensi la seva oferta de productes i serveis “no tant des d’una perspectiva econòmica, sinó una perspectiva social i humana”.

La docent va opinar que apostar per tendències i innovacions com la sostenibilitat i l’smart tourism serà una manera d’atraure a visitants locals. “Ara hi ha temps per fer un esforç en plantejar la comunicació i la manera de connectar amb aquests nous turistes”, va afegir.

Podeu escoltar l’entrevista sencera en aquest enllaç.