Informació per al professorat relativa a l'avaluació del gener

Comunicat al professorat relatiu a l'avaluació del gener

L'Equip de Deganat ha enviat un comunicat a tot el professorat relatiu a l'avaluació del primer semestre d'aquest curs

16/12/2020

"Els delegats i delegades de la Facultat, amb el suport de diverses associacions d’estudiants, varen remetre al deganat un comunicat sobre les proves d’avaluació de gener. Després de discutir els aspectes més rellevants amb les i els representants de l'alumnat, hem acordat que l’equip de deganat us transmetem les següents recomanacions referents a les proves d’avaluació de gener:

Us recomanem que, si ho considereu adequat al contingut de les vostres assignatures, doneu primacia a formats d’examen de tipus no presencial, els quals disminueixin la concentració d’alumnat a les aules de la Facultat i també la mobilitat.

Tingueu present que, fins i tot si escolliu fer exàmens no presencials, cal respectar el calendari d’avaluacions del mes de gener que és penjat al web de la Facultat. Ubicar un examen no presencial en un dia diferent del que consta al calendari podria provocar solapaments d’exàmens en un mateix dia, o podria provocar que l’alumnat hagués de sortir a corre-cuita d’un examen presencial per a connectar-se a un de no presencial. Si finalment opteu per exàmens no presencials, comuniqueu-ho a l’Slipi per a que anul·li les reserves de les aules que ja consten en aquell mateix calendari. Recordeu també que el calendari penjat al web de la Facultat fixa l’hora d’inici dels exàmens però no n’especifica la durada.

Aquell professorat que considereu més adequat confegir proves d’avaluació de tipus presencial, cal que resteu atents i atentes a les mesures que vagin dictant les autoritats sanitàries. En cas d’empitjorament d’aquesta evolució durant les vacances de nadal, us aconsellem que aneu rumiant un pla B per –si les autoritats hi obliguen– poder transformar les proves d’avaluació de format presencial a format no presencial.

Cal que les proves d’avaluació s’adeqüin al contingut i a la forma del que s’ha ensenyat durant aquest quadrimestre excepcional, per la qual cosa seria poc adequat que les proves d’avaluació d’aquest quadrimestre fossin exactament iguals que les de fa un any, sense cap mena d’adaptació.

Us recomanem que, si ho considereu adequat al contingut de les vostres assignatures, eviteu formats d’examen de tipus memorístic i adapteu els exàmens donant prioritat a formats de tipus analític que serveixin per a certificar les competències de la guia docent.

Us recomanem que continueu penjant al Moodle tot el material que pugui ser d’ajut al vostre alumnat: classes enregistrades per Teams, presentacions de power point, o tot allò que considereu que pot ser de més ajut per a que l’alumnat prepari els exàmens.

Finalment, cal que sigueu conscients que continua vigent la Instrucció de la UAB per a casos de vulnerabilitat o situació de risc i que, per tant, l’alumnat encara pot demanar una adaptació de la docència i l'avaluació, seguint el punt 4.5 de la Instrucció."

Aquest comunicat s'ha enviat el dimecres 16 de desembre a tot el professorat de la Facultat