Història de Corea: des dels inicis fins a l’actualitat

histoira-corea

A cada sessió es presentarà diversos fets històrics, passant per la separació de les dues Corees fins arribar a la situació que coneixem avui dia.

21/11/2019

Mitjançant aquestes sessions aprendrem com era la península de Corea, des dels seus inicis fins a la seva divisió; Passarem per les diferents eres i períodes històrics; no només canvis territorials i polítics sinó que també d’ideologies religioses que es van anar implementant després de cada invasió. Les sessions programades;

28 de Novembre (dijous): El començament de la història coreana. Els orígens de la civilització coreana des de la prehistòria fins als primers regnes.

3 de Desembre (dimarts): Els períodes de Goryeo i de Chosun. La segona sessió s’enfocarà cap als primers sistemes feudals i regnes de Corea, guerres i conflictes de l’Edat Mitjana baixa.

10 de Desembre (dimarts): les diferents invasions al territori de Corea i l’origen de la tradició i confucianisme.

17 de Desembre (dimarts): el contacte entre Corea i demés potències mundials i l’obertura de Corea a noves fronteres; i la influència que han tingut els països estrangers en el desenvolupament del país.

Horari: L’horari de la conferència cau de 13:30 h a 15:30 h a l’aula 004 (Carles Riba)