Ferran Anguera intervé en un article sobre el redisseny dels hotels postcovid-19

Bufet

A l'article "Bufé, higiene, mascarillas...Cómo rediseñar el hotel para el día después", hi intervé Ferran Anguera, professor de l'Escola i expert en seguretat turística, on explica que molts dels protocols sobre seguretat i higiene, implantats durant el període d'expansió del coronavirus, es quedaran ja incorporats en les mesures habituals per garantir la seguretat i la salut dels clients i treballadors.

21/04/2020

El professor de l'Escola, Ferran Anguera, gestor de protecció civil i expert en seguretat turística, ha estat un dels especialistes consultats per la revista Hosteltur per analitzar com serà la situació, en l'àmbit de l'hostaleria, una vegada s'hagi acabat el confinament provocat per l'expansió internacional del coronavirus.

A l'article titulat "Bufé, higiene, mascarillas...Cómo rediseñar el hotel para el día después", el docent hi intervé aportant la idea que els hotels que hagin ajudat a la societat oferint el seu establiment allotjant a pacients lleus de la malaltia i al personal sanitari, i hagin contribuït a tasques logístiques, o de cessió de llits, haurien de rebre una certificació, per part de l'Administració, per la seva tasca col·laboradora, i "tot això s'hauria de posar en valor més endavant", afegeix. 

També contempla que quan aquests hotels tornin a obrir al públic haurien de fer visible, a través de missatges i certificacions de garantia higiènica, que estan realitzant "els millors protocols de neteja i desinfecció" a través d'una empresa especialitzada.

Amb els nous protocols d'higiene i seguretat implantats durant la pandemia per evitar contagis, Anguera comenta que moltes d'aquests mesures ja es quedaran per sempre, com pot ser, la disposició de gels d'hidroalcohol repartits en diversos punts de les instal·lacions, o l'ús de productes de neteja més potents per la desinfecció dels espais, entre altres.

El professor Anguera també ofereix diverses recomanacions per gestionar la prevenció i seguretat en termes de salut i higiene per als turistes i treballadors dels establiments hotelers: A part del reconeixement dels esforços de l'allotjament per reforçar les mesures higièniques en els seus pressupostos i actuacions, l'expert creu que cal parlar sense tabús de seguretat, prevenció, higiene i salut en el sector de l'hostaleria, ja que la població està ja molt sensibilitzada amb aquests temes arrel de la COVID-19, i cal incorporar-los com a valor afegit, ja que ara es contemplen com a elements positius.

L'expert creu que també és rellevant poder mostrar imatges dels treballadors de l'hotel que segueixen els protocols de prevenció i seguretat, i que es treballa amb proveïdors de productes i serveis també certificats que demostrin que segueixen també mesures higièniques.

També, esmenta que es treballarà amb proveïdors que abasteixin les cuines amb productes de proximitat, i d'aquesta forma, seran aliments amb menys manipulació. Així es contribuirà, a més, a potenciar el teixit comercial de la zona.

Anguera també contempla que la restauració, durant una temporada, haurà d'oferir plats calents per afavorir la seguretat alimentària, ja que les bacteries s'eliminen amb la cocció.

La intervenció de l'expert en seguretat turística finalitza comentant que es "tracta de centrar-se en el mercat intern i potenciar la imarge de marca neta, sana i preocupada per la salut dels clients i treballadors".

L'article continua amb la participació d'altres especialistes, com Antonio Garzón, consultor hoteler i expert en alimentació i begudes, que recalca que es produirà un redisseny dels hotels i  els seus buffets, que contribuirà a augmentar les despeses de la gestió amb la incorporació de les noves mesures ( p.ex:instal·lació de mampares o cristalls a la recepció, nous mètodes d'activació no tàctils a través de la veu o d'una tarjeta, reducció dels aforaments dels espais etc). En el cas dels bufets, deixaran de ser tradicionals, perquè el client no es pugui servir, i sigui el treballador de l'establiment que li ofereixi els plats, entre altres mesures.

També a la peça periodística es parla del certificat sanitari internacional que podria implementar-se a tots els establiments, tant turístics com d'oci, on es demostri que es compleixen amb protocols exhaustius de desinfecció i neteja dels seus espais.

Podeu llegir íntegrament aquest article, clicant sobre l'enllaç.

 

Notícies relacionades

Jordi Rizo, professor de l'Escola

Jordi Rizo impartirà una ponència sobre la reforma del pla general de comptabilitat 2021

El professor dels Graus en Turisme i Direcció Hotelera, Jordi Rizo, impartirà la ponència virtual Reforma del Pla General de Comptabilitat 2021 aquest dijous 25 de febrer, a les 18 hores, en una activitat organitzada per l'Associació Catalana de Comptabilitat i Direcció, i la Unió Empresarial de l'Anoia. Per assistir-hi en línia, cal inscriure's prèviament.

Retorn a les aules

Pròrroga de les mesures en matèria de salut pública fins al 26 de març

La Resolució SLT/275/2021 del Departament de Salut, de 5 de febrer, flexibilitza algunes mesures especials de contenció de l’activitat laboral i social, i en matèria de salut pública, per aturar la transmissió del virus de la COVID-19 i protegir la salut de la població del territori. Es flexibilitzen les restriccions a la presencialitat en la docència universitària aquest segon semestre per estudiants de 1r curs de Grau. Les condicions recollides es mantindran fins al 26 de març.

Totes les notícies