Els XVI Debats Turístics mostren dos casos d'adaptació i creació de nous models amb la pandèmia

Participants durant els Debats Turístics

L’Escola va celebrar el 19 de maig, en format virtual, una nova edició dels Debats Turístics, centrats en l’experiència de dues empreses del sector MICE i hoteler per adaptar-se al context de pandèmia. L’edició ha comptat amb la participació de Marcos Aguadé, director de Bmotion Catalunya, i Marta Golobardes, directora de Gallery Hotels.

19/05/2021

El passat dimecres 19 de maig, l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera va organitzar la XVI edició dels Debats Turístics, enguany en format virtual.

L’esdeveniment va començar amb una benvinguda per part de Maria Noguera, directora de l’Escola, que va definir els Debats Turístics com una activitat sobre l’actualitat del sector “que va més enllà de la docència” i interrelaciona temes treballats a l’aula amb la realitat.

La directora també va destacar el paper dels alumnes de 4t del Grau en Direcció Hotelera i Turisme en l’organització de l’esdeveniment en línia, que han realitzat en el marc de dues assignatures optatives coordinades pel professor Joan Massanés, amb el guiatge dels professors Tommy Gil, Rafel Peris i Albert Beltrán

A continuació, hi va haver una ponència a càrrec de Marcos Aguadé, director de Bmotion Catalunya i expert en solucions audiovisuals en l’organització d’esdeveniments. Marcos Aguadé va explicar com amb l’arribada de la pandèmia es van cancel·lar tots els esdeveniments contractats amb la branca catalana de Bmotion, empresa amb més de 30 anys d’experiència en el sector MICE i establerta a Barcelona des de 2019.

Gir cap als esdeveniments virtuals i híbrids

La companyia va prendre la decisió de crear un nou model per seguir garantint un mitjà de comunicació a les empreses. Es van reinventar els espais d’oficina i logística de Barcelona i Madrid per platós de televisió, i es va crear una plataforma per acollir esdeveniments en línia i híbrids. Bmotion també va haver de fer reestructuracions en el seu equip tècnic, i va contractar personal especialitzat per oferir serveis i prestacions que abans eren esporàdiques, com l’streaming

El resultat va ser el servei V-Connect, que permet dur a terme reunions, esdeveniments o congressos en directe, en un format online i totalment personalitzat. L’equip va crear mòduls i eines tecnològiques per garantir la interacció i participació durant l’esdeveniment, a través d’elements com la realitat augmentada, la gamificació o la incorporació d’avatars virtuals interactius. Es poden combinar plantós 100% digitals o híbrids, fet pel qual Bmotion ja disposa d’espais a 7 ciutats espanyoles per a fer esdeveniments multiseu i descentralitzats.

Primer model coliving en un hotel

La següent ponent va ser Marta Golobardes, directora general del Gallery Hotels. Es tracta d’un grup hoteler familiar amb 6 hotels-boutique i restaurants situats a Barcelona, Màlaga i Mallorca.

Marta Golobardes va narrar com la crisi sanitària va obligar a reinventar el negoci i l'anterior enfocament cap al client cosmopolita de turisme i oci. D’una banda, el grup va centrar els seus esforços en la reobertura per al client d’oci nacional, sobretot a Màlaga i Mallorca. Pel que fa a la ciutat de Barcelona, més centrant a business clients, es va apostar per reinventar el model de l’hotel cap al home office.

D’aquesta manera, la companyia va crear Gallery Homtel, un nou concepte que ofereix al client de negoci fer una estada d’entre 1 i 6 mesos treballant i gaudint dels serveis de l’hotel (gimnàs, zona d’oci i descans, sauna, restauració, bugaderia, etc). Aquest nou model de “coliving” va permetre al grup tenir una àmplia cobertura mediàtica, i rebre el Primer Premi Horeca New Business Award 2021 en la categoria “News Business Model” al passat mes de març.

Després de les conferències, es va obrir un torn de preguntes perquè professionals i alumnes poguessin intervenir i debatre amb els ponents.