El professor Ferran Anguera analitza l'impacte i gestió de la crisi del coronavirus en el turisme espanyol

Ferran Anguera intervenint en un congrés de seguretat turística a Las Vegas al 2018
Ferran Anguera, professor de Seguretat Turística i Hotelera de l'Escola i expert en protecció civil, ha estat entrevistat recentment a Hosteltur per analitzar la situació de crisi generada pel sorgiment i expansió internacional del coronavirus, i com els agents del turisme espanyol poden gestionar-ho. Segons l'especialista, cal que siguin proactius i ja tinguin desenvolupats plans preventius, protocols d'actuació i de contingència que puguin fer front, detectar i actuar el més aviat possible davant de casos d'infecció.

28/02/2020

El professor de Seguretat Turística i Hotelera de l'Escola, Ferran Anguera, ha estat entrevistat a la revista Hosteltur, el 25 de febrer, per analitzar la situació de crisi internacional generada per l'aparició i expansió del coronavirus 2019-nCoV, que ja ha afectat a diversos països fora de la Xina, fins arribar a Espanya amb la detecció de diversos casos.

Segons el docent, expert en seguretat turística i protecció civil, cal que les autoritats governamentals i sanitàries ofereixin més informació tant als professionals del sector turístic i hoteler com als visitants per tal de saber com actuar per prevenir-se del contagi, i en cas d'infecció quines pautes han de seguir. Però per Anguera, cal que la indústria hotelera i turística sigui proactiva, i no esperi a adoptar mesures fins que sigui massa tard. En aquest sentit, comenta: "Lamentablement, tenim instal·lada una cultura de Quan passi quelcom, el Govern ja ens dirà què fer".

Una de les mesures més rellevants que ja poden aplicar tant els agents turístics en les seves destinacions, establiments hotelers i serveis és implantar mesures vinculades a incrementar la higiene, per exemple, instal·lant dosificadors desinfectants per les mans, entre altres.

L'expert comenta que haurien de desenvolupar un pla preventiu que contempli mesures d'higiene i informació per als treballadors i turistes, un protocol d'actuació en cas de detectar alguna persona amb els símptomes de la malaltia, i un pla de contingència per poder-hi fer front, i recuperar-se el més aviat possible per tornar a donar el servei turístic.

El docent afegeix que seria idoni que les destinacions turístiques tinguessin gabinets o comitès de crisi per tal de no haver d'improvisar en situacions crítiques, i que aquests impulsessin la realització de simulacres, per saber cada agent o personal, en cas d'establiments i serveis, com actuar en una emergència.

Anguera finalitza la seva intervenció a l'entrevista comentant que el sector turístic sempre tindrà riscos, i que tenir mesures preventives i aprendre d'experiències anteriors, a través de la formació, contribueixen a gestionar millor les amenaces.

Podeu llegir íntegrament aquesta entrevista al web d'Hosteltur, clicant sobre aquest enllaç.