Diàlegs professionals amb l’alumni Nacho Queralt, restaurant manager a Beijing

Nacho Queralt
Els estudiants de 3r del Grau en Direcció Hotelera varen entrevistar a l’exalumne Nacho Queralt, que gràcies a una estada de pràctiques a La Xina, avui és responsable del CHAR Bar&Grill - InterContinental Hotels Group (IHG) de Beijing.

07/11/2019

El passat 5 de novembre, va tenir lloc una nova sessió dels Diàlegs Professionals amb el graduat en Direcció Hotelera, Nacho Queralt Aguirre.

L’exalumne va ser entrevistat pels estudiants de 3r del Grau en Direcció Hotelera, que es van preparar algunes preguntes sobre la seva experiència laboral i per demanar consells a l’hora de decidir quin tipus de pràctiques internacionals realitzar.

Nacho Queralt Aguirre és actualment cap del restaurant CHAR Bar&Grill. Durant els seus estudis a l’Escola, va realitzar pràctiques nacionals en l’àrea de recepció, amb AC Hotels, i l’estiu del 2013 es va aventurar amb unes pràctiques internacionals al Knockderry House Hotel, a Escòcia. Quan es va graduar, va decidir fer un Management Training Programme als departaments de Rooms Division & Food and Beverage a l’Hotel Crowne Plaza Beijing Sun Palace del IHG, la Xina.

“Sempre vaig tenir clar que volia marxar a fora”, expressava. Per a ell, conèixer els extrems i saber com atendre a persones de diferents cultures és vital per créixer professionalment. “Anar a la Xina em va permetre veure com treballaven i quina ètica tenien”, explicava. Allà, va descobrir que l’àrea que més li agradava era la restauració. Li van oferir feina i, actualment, ja porta més de 5 anys treballant al país en diferents establiments del grup IHG.

Avui, és “la cara del restaurant” CHAR Bar&Grill de l'Hotel InterContinental Beijing Sanlitun i la persona encarregada de totes les operacions del local, i de planificar i supervisar a l’equip. El restaurant, que es defineix com un “Premium Steak house”, es troba al districte de Chaoyang Distric, la zona central de negocis de la ciutat i l'àrea on s'ubiquen les ambaixades.

“L’experiència que m’emportaré d’aquí és gegant”, expressava l’alumni. Té un bon record del seu període de pràctiques i creu que és una experiència molt positiva per a créixer i madurar professionalment.

Preguntat per els 3 valors que més, l’exestudiant va confessar que per a un càrrec com el seu són imprescindibles la disciplina i constància, i passió per la teva feina. A més, però, les habilitats de tenir capacitat de comunicació amb les persones, ser empàtic i positiu també l’han ajudat a tirar endavant.

Per últim, Nacho Queralt va destacar el sistema de fidelització del personal de grans cadenes i grups hotelers, com IHG, ja que tenen plans de desenvolupament que garanteixen la mobilitat i l’aparició de noves oportunitats per seguir creixent.