Davit Miró: “Saber explicar històries, ja no és suficient per dedicar-se al món dels mitjans”

Xerrada Davit Miró
Davit Miró va iniciar el cicle E-COMLAB amb la seva xerrada  "Com construir un negoci amb una audiència que no vol pagar". L’acte va tenir lloc el  25 d'octubre a les 9 h del matí a l’Aula Magna de la Facultat. 

29/10/2019

Davit Miró, Chief Revenue Officer de Playground, va voler destacar la importància de tenir altres habilitats a més de saber explicar històries. Va posar especial èmfasi en les tecnologies: big data, xarxes, social i ecommerce entre d’altres. 

“Els mitjans que ens enfoquem a un públic més jove i estem apalancats a les xarxes socials ens enfrontem a un públic que no vol pagar.” Centrar-se en públics que consumeixen a xarxes socials obliga a canviar la forma d’afrontar com explicar les històries i com finançar-les. 

Va descriure el mercat espanyol de les inversions publicitàries, a on la televisió segueix sent el mitjà on més s’inverteix. Però, els mitjans digitals es troben en segon lloc, creixent de forma continuada i es creu que d’aquí a poc temps el digital acabarà superant la televisió. També va destacar que el 94% de la inversió digital és publicitat en format vídeo i entre el 80-85% d’aquestes inversions acaben en mans del duopoli format per Google i Facebook. 

A principis de 2019, el canvi d’algoritme de Facebook va portar a PlayGround a la seva gran primera crisi, van haver de fer un ERO. Miró explica que “abans del canvi, Facebook era una autopista pels mitjans de comunicació, podies arribar a la gent amb molta velocitat.” Els continguts també eren diferents, la gent no estava més de 30 segons veient vídeos, per tant aquests havien de ser curts i comprensibles sense necessitat d’encendre el so. Aquest format va funcionar molt bé per a PlayGround: “vam arribar a tenir 1.000 milions de visualitzacions mensuals” va assegurar Miró. 

Amb el canvi d’algoritme de Facebook l’audiència del mitjà va baixar un 75%, es van adonar que alguna cosa havia de canviar, eren massa dependents d’aquesta xarxa. La seva solució va ser diversificar progressivament les fonts de tràfic al seu mitjà. El 2017, 9 de cada 10 visites provenien de Facebook, el 2019 van aconseguir reduir aquesta xifra fins a 3 de cada 10 visites.

Per acabar, va donar un consell als presents: “amb lo joves que sou, emprengueu. Les companyies de mitjans del futur encara no estan creades i algú les haurà de crear. Però, per això us heu de formar, sobretot en el món de la tecnologia.”


Visita PlayGround