Coneix la teva Facultat: Suport Logístic i Punt d'Informació

Foto_editorial_192

Inaugurem l'apartat Coneix la teva Facultat, un espai que estarà present cada mes al butlletí i a les xarxes socials, en aquest darrer cas en format vídeo, per conèixer com es configura la Facultat i quines tasques duu a terme cada unitat, departament o persona, entre d'altres

10/06/2021

Aquest mes és el torn de Suport Logístic i Punt d'Informació, més conegut com l'SLIPI, situat a la planta -1. Hem tingut el plaer d'entrevistar a dos dels treballadors: la Melania Fortes i el Marc Peral, personal del torn de tarda. En total són un grup de 5 persones, una d'elles la cap, la Rosa Maria Sáez.

 

Però... Què s’hi fa realment a Suport Logístic?


La Melania ens recorda que, lluny de ser només un Punt d'Informació o un lloc on deixar i anar a buscar objectes perduts o treballs, des de Suport Logístic es fan un munt de tasques essencials pel bon funcionament de la Facultat.

 

En Marc, que hi treballa des de 2003, ens explica que hi ha hagut una gran evolució pel que fa al tipus de feina que realitzen. Abans potser estava més relacionada amb la consergeria, però ara, amb l'equipament present a la Facultat, cal que el personal estigui en constant formació en audiovisuals o informàtica.


A l'SLIPI són els intermediaris entre manteniment, Gestió Acadèmica, els Departaments i els professorat. Són el punt d'unió: "quan veiem que hi ha una aula que necessita unes determinades prestacions i que, o bé no les té o bé s'han deteriorat, nosaltres ens encarreguem de fer la proposta a Deganat i de la gestió posterior si s'accepta la proposta. També si algun professor o alguna professora necessita algun tipus de material específic en una aula o si des d'algun Departament ens demanen canvi de mobiliari o reparacions, entre d'altres".


A part de ser el punt d'informació, on resolen dubtes sobre temes relacionats amb la Facultat i ofereixen suport a tothom que ho necessita, gestionen l'aulari, el correu, la paqueteria i la missatgeria, els actes que es realitzen, les reserves d'espais i aules, el control dels panells informatius, de l'equipament en funcionament, les renovacions de material o la deixalleria  o la darrera novetat: el préstec de portàtils, adquirits durant aquest curs i que permeten que aquell alumnat que ho necessiti pugui disposar d’un portátil als espais de la Facultat, durant un màxim de 8 hores, i amb programari Atlas.ti instal·lat per fer-ne ús.


En Marc i la Melania ens expliquen que aquest any ha estat un any de molts canvis, conseqüència, en part, de la Covid-19; s'han pintat algunes parts de la Facultat, s'han canviat les bústies dels professors, s'han modernitzat les aules equipant-les amb càmeres, micròfons de qualitat, posant pantalles tàctils (aules 1 i 2), entre d'altres. A més, durant el confinament, es van dedicar a treballar i actualitzar tots els plans d'emergència de la Facultat per tal d'assegurar que fos un espai segur i amb protocols efectius.


Com veieu, Suport Logístic i Punt d'Informació és un servei imprescindible, polivalent i versàtil on presumeixen de tenir molt bon ambient i companyonia entre tots: la Rosa, la Melania, la Sara, en Marc, l’Eva i la Charo. Pel bé de la nostra Facultat i de la gent que hi estudia i hi treballa nosaltres esperem que segueixi així per molts anys! Felicitats per la feina que feu!