BeetOPEN-PI: els pianos oberts de l'Autònoma arriben a les xarxes

Cada any l'Autònoma organitza els dies dels Pianos Oberts, una iniciativa orgaintzada per diverses facultats per a posar a l'abast a tots els membres de la comunitat educativa diversos pianos perquè els puguin tocar lliurement. Enguany, aquesta activitat, que commemora el 250è aniversari de Beethoven, es trasllada a les xarxes.
30/03/2020
La iniciativa "Pianos en obert", organitzada per diverses facultats de la UAB, es trasllada també a les xarxes
Una epidèmia sanitària mai viscuda en els darrers cent anys ens priva de poder gaudir de la música en directe al campus. Sortosament som en una part del món en què la majoria de la població es pot confinar a casa ‘seva’; no és així, ni per a tothom ni en totes les latituds, que l’hauran de passar amb moltes més penes i costos. Ni en les pandèmies deixem de ser uns privilegiats i privilegiades.
Els pianos, cedits pel Concurs “Maria Canals”, havien de dur la música en directe a nou facultats: Filosofia i Lletres, Ciències, Economia i Empresa, Dret, Ciències de l’Educació, Polítiques i Sociologia, Traducció i Interpretació i Biociències. Atès que no serà possible gaudir-ne “in vivo”, us proposem d’escoltar fragments coneguts d’algunes peces de Beethoven, ordenades per número d’opus.
- Sonata núm. 8 per a piano op. 13 “Patètica”, amb una interpretació de referència (Daniel Barenboim)
- Sonata núm. 5 per a violi i piano op. 24 “Primavera”. 1r moviment (Anne-Sophie Mutter i Lambert Orkis)
- Sonata núm. 14 per a piano op. 27 “Clar de lluna”. 1r moviment (Daniel Barenboim)
- Sonata núm. per a piano núm. 12 op. 26. 3r moviment “Marxa fúnebre” (György Cziffra)
- Cinc bagatel·les per a piano de l’op. 33 (Glenn Gould, a qui se sent cantussejar per sota, com sempre en les seves gravacions)
- Sonata núm. 20 per a piano op. 49 núm. 2. 2n moviment. Minuet. (Daniel Barenboim). Beethoven va incorporar després aquesta melodia al septet per a clarinet, fagot, trompa, i corda.
- Dotze variacions per a piano i violoncel op. 66 sobre l’ària Ein Mädchen oder Weibchen de la òpera “La flauta màgica” de W. A. Mozart (Martha Argerich i Misha Maisky)
- Sonata per a piano núm. 26 op. 81a “Els adéus”. 1r moviment (Friedrich Gulda)
- Dotze variacions WoO 45 sobre el tema “See the conqu'ring hero comes” de l’òpera Judas Maccabaeus de Haendel