Alumnes de la Facultat triomfen al Festival Drac Novell International 2021.
Estudiants de tercer i quart de Publicitat i Relacions Públiques de la facultat han estat guardonades a la categoria Campanya Integral i a la categoria especial Creativitat en 24 hores del Festival Drac Novell International 2021.
16/02/2022
L’Associació Empresarial de Publicitat és l’encarregada d’organitzar el Festival Drac Novell International. Aquest és un festival dedicat a estudiants universitaris de Publicitat i Comunicació de tot el món que combina l’àmbit acadèmic amb l’empresarial. La inscripció i participació és gratuïta i poden participar estudiants i recents titulats en aquest àmbit, de forma individual o grupal, sempre que no superin els vint-i-cinc anys d’edat.
En cada edició es presenten una gran quantitat d’alumnes de diferents universitats i escoles d’arreu del món. En l’edició de 2021, com en anys anteriors, van participar diferents alumnes de la titulació Publicitat i Relacions Públiques de la facultat, tant de tercer com de quart curs. Algunes estudiants del grau ens han explicat que la seva participació en aquest festival es deu, principalment, per l’assignatura anual que cursen a tercer, ja que és quan coneixen el Festival Drac Novell International. Aquest festival té moltes categories que obren un gran ventall de possibilitats pels participants, donat que poden presentar-se a totes les opcions que s’ofereixen, incloses les categories especials, d’aquesta manera poden treballar la seva creativitat en els diferents àmbits del sector. De fet, cal destacar les dues categories on han estat guardonades les nostres alumnes.
Per una banda està la categoria Campanya Integral. En aquesta categoria pots crear una campanya integral que inclogui les diferents categories bàsiques del festival. La peça presentada sorgeix en base a una gran idea i el contingut d’aquesta proposta està format per diferents peces que fa més eficaç el missatge. Les estudiants de quart curs Jana García, Andrea Gassó, Marc Juncarol, Gemma Lax i Judit Montlleó van presentar la proposta Ikea, Aprender a vivir de nuevo, i van guanyar el Drac Novell d’Or.
Per altra banda està la categoria Creativitat en 24 hores que pertany al grup de categories especial del festival. Aquí els participants tenen, tal i com indica el seu nom, vint-i-quatre hores per elaborar una proposta de campanya publicitària en base al briefing que els ofereixen el mateix dia. En aquesta edició havien d’elaborar una campanya de comunicació a les xarxes socials amb el briefing de l’empresa Infojobs. Dels tres premis que es poden guanyar dos han estat atorgats a alumnes de la nostra facultat, i hem pogut parlar amb ells.
L’alumna de quart curs Helena Lobera va guanyar el Drac Novell de Bronze amb la proposta #LaCadenaDeVacantes. L'Helena es va inspirar en un concepte de la pel·lícula La cadena de favores, i ens va explicar que la idea de la seva proposta es basa en fer ús de les xarxes socials perquè “entre tots ens ajudéssim per veure aquelles propostes de feina que potser no podem veure normalment”.
Els alumnes Ventura Javierre i Pau Dalmau són de tercer curs i van ser guardonats amb el Drac Novell d’Or per la seva proposta One Minute Challenge. Ens van explicar que l’objectiu era “crear un repte on tothom pogués participar i que es fes viral. El repte consisteix en fer una sèrie d’entrevistes afegint paraules aleatòries que la gent ha d’incloure en el seu discurs”.
Felicitem a totes les guanyadores dels diferents Premis Drac Novell. Podeu trobar les entrevistes i les propostes dels guardonats en la categoria Creativitat en 24 hores a l’Instagram de la facultat (@fccuab).