Activitats
Dimecres, 19 De novembre 2025
Dia · Setmana
09:15
Trobada TSIUC'25. El laberint de les dades: on és la sortida?
Descripció:
La UAB acull la Trobada dels Serveis Informàtics de les Universitats de Catalunya (TSIUC’25), centrades en la gestió de les dades, un element clau per a la presa de decisions a qualsevol institució. S’hi tractaran aspectes com la manera com es recullen i gestionen les dades, i com se’n garanteix la qualitat, seguretat i traçabilitat, així com l'ús responsable de la informació.
Les Jornades seran inaugurades pel rector de la UAB, Javier Lafuente, que donarà la benvinguda institucional a les persones assistents, juntament amb Miquel Soriano, director general d'Universitats de la Generalitat de Catalunya, i Eduard Gil Carbó, director general del CSUC.
Ubicació: Sala d'Actes, Rectorat UAB
Data: Dimecres 19, De novembre de 2025 - 09:15h
12:00
Projecció del film "Hoosiers", de David Anspaugh
Descripció:
Sinopsi:
L’any 1951, després d’un passat turbulent, Norman Dale és contractat per entrenar un equip de bàsquet d’un petit poble d’Indiana. Tot i el rebuig inicial dels jugadors i dels veïns, Dale, un home apassionat i enèrgic, no es rendeix. Guanyar-se la confiança de l’equip és només la meitat del repte: en un món on els equips modestos poden acabar enfrontant-se a grans rivals, un foraster tenaç pot despertar l’orgull de tot un comtat.
Direcció: David Anspaugh / Guió: Angelo Pizzo / Repartiment: Gene Hackman, Barbara Hershey, Dennis Hopper, Sheb Wooley, Chelcie Ross, Fern Persons, entre d'altres / Música: Jerry Goldsmith / Fotografia: Fred Murphy / Productores: Cinema '84, Hemdale / Distribució: Orion Pictures / Gènere: Drama | Anys 50, Esport, Bàsquet
Durada: 114 minuts / País: Estats Units
Dins el cicle de cinema Més enllà del Marcador (Cinema, Esport i Valors)
INFORMACIÓ TAQUILLA
Entrada gratuïta limitada a l'aforament de la sala.
La taquilla s'obre mitja hora abans de començar cada projecció.
Projeccions en VOSE (versió original subtitulada al castellà).
No es reserven localitats i només s'entrega una entrada per persona.
Per respecte a la resta de públic assistent i seguint criteris tècnics i de seguretat, el personal de sala es reserva el dret de permetre l’entrada de públic un cop iniciada la projecció.
Ubicació: Sala Cinema de la UAB, plaça Cívica
Data: Dimecres 19, De novembre de 2025 - 12:00h
Organitzador: Cultura UAB
Telèfon: 935812204
Correu electrònic: cultura.enviu@uab.cat
13:00
Presentació del llibre "Conflictos y contradicciones desde el filo de la navaja"
Descripció:
En el marc del cicle divulgatiu Tarima de la Biblioteca de Ciència i Tecnologia de la UAB, tindrà lloc la presentació del llibre Conflictos y contradicciones desde el filo de la navaja, a càrrec de l'autor, Fernando María López Aguilar, doctor en Ciències Físiques del Departament de Física de la UAB, amb la col·laboració de Carles Navau.
En el llibre, l’autor descriu en detall diferents conflictes bàsics en el pensament actual amb una clara intenció explicativa i un to el més neutral possible.
Ubicació: Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Data: Dimecres 19, De novembre de 2025 - 13:00h
13:30
Prevenció de violències en l'oci: dinamització dels Punts Liles
Descripció:
Des de la Unitat de Dinamització Comunitària, s’elabora una programació de càpsules formatives adreçades al teixit associatiu de la UAB. Hi tenen accés estudiants de totes les facultats de la UAB que estiguin vinculats a un dels col·lectius inscrits a elDirectori i tenen l'objectiu de millorar i enfortir les habilitats de les entitats de la UAB així com dels seus membres.
Entitat a càrrec de la formació: Observatori Noctàmbul@s
Data: 19 de novembre de 2025
Horari: de 13.30 h a 15 h
Ubicació: Sala Annexa de l'Hotel d'Entitats
Formació pensada per a donar eines a les entitats alhora d'organitzar un punt lila per a les seves activitats.
Ubicació: Sala Annexa de l'Hotel d'Entitats
Data: Dimecres 19, De novembre de 2025 - 13:30h
Data fi: Dimecres 19, De novembre de 2025 - 15:00h
17:00
De l'espai al laboratori: Què ens expliquen els meteorits del nostre sistema solar?
Descripció:
El Cicle Seminaris a l’Abast és un espai formatiu de dinamització i de participació, on es tracten temes d'actualitat i d'interès. El cicle comprèn 8 sessions de 2 hores, independents entre si, amb una durada total de 16 hores. La inscripció es pot realitzar per a tot el cicle o per a sessions aïllades, de manera virtual o presencial.
El 19 de novembre tindrà lloc la sessió “De l’espai al laboratori: Què ens expliquen els meteorits del nostre sistema solar?”. Durant la sessió, s’explorarà com l’estudi de meteorits i mostres extraterrestres permet comprendre la formació i evolució del sistema solar. Comptarà amb la participació de Marina Martínez, doctora en ciències planetàries i de la Terra per la Universitat de Nou Mèxic (EUA), investigadora al Schwiete Cosmochemistry Laboratory (Universitat Goethe, Frankfurt) i membre del Center for Advanced Sample Analysis of Astromaterials from the Moon and Beyond (CASA Moon) del NASA SSERVI.
Ubicació: Auditori de la UAB (Facultat de Filosofia i Lletres)
Data: Dimecres 19, De novembre de 2025 - 17:00h
17:30
Afrontar l'abandonament en la formació professional: l'orientació com a marc d'actuació per a garantir l'accés i l'èxit
Descripció:
La quarta jornada CRiEDO, organitzada pel Centre de Recerca i Estudis en Desenvolupament Organitzatiu de la UAB, tindrà lloc el pròxim 19 de novembre, a la sala de graus de la Facultat de Ciències de l'Educació, i durà per títol «Afrontar l'abandonament en la formació professional: l'orientació com a marc d'actuació per a garantir l'accés i l'èxit». El programa inclourà una conferència de la professora Irene Psifidou, una taula rodona amb representants de la Fundació Impulsa i de l'Institut Palau Ausit i el lliurament del IV Premi CRiEDO i del II Premi CRiEDO al Treball de Final d'Estudis (TFG o TFM).
Ubicació: Sala de graus de la Facultat de Ciències de l'Educació
Data: Dimecres 19, De novembre de 2025 - 17:30h