Activitats
Divendres, 7 De novembre 2025
Dia · Setmana
18:00
Lliurament de títols i premis extraordinaris de doctorat 2025
Descripció:
La UAB organitza el proper 7 de novembre l’acte de lliurament de títols i de premis extraordinaris de doctorat. Durant la cerimònia, es farà el lliurament dels títols de doctorat i es reconeixerà el treball dels premiats. El programa de la cerimònia, així com l’enllaç per seguir l’acte en directe pel canal de Youtube de la UAB, es poden consultar en el següent enllaç. Les persones que vulguin assistir-hi presencialment han de formalitzar la seva inscripció mitjançant aquest formulari.
Ubicació: Sala Arnau de Vilanova, Hotel Exe Campus (Vila Universitària)
Data: Divendres 7, De novembre de 2025 - 18:00h
Dissabte, 8 De novembre, 2025
10:00
Arriba la Hackató UAB THE HACK!
Descripció:
L’Escola d’Enginyeria de la UAB organitza el cap de setmana del 8 i 9 de novembre la nova edició de la hackató UAB THE HACK! És un esdeveniment intensiu i col·laboratiu on persones amb diferents perfils i habilitats es reuneixen per a abordar i resoldre problemes específics.
Utilitzant la intel·ligència artificial, l’anàlisi de dades i el desenvolupament tecnològic sota la temàtica “Pirates”, els estudiants hauran de resoldre dubtes que els proposin les empreses i entitats Caixa Enginyers, Quether, la Direcció de les Tecnologies de l'Informació i la Comunicació de la UAB i Deloitte. També hi col.laboren empreses com Boehringer Ingelheim, CaixaBank Tech, Glovo, GFT Technologies i Notion.
Al llarg de 32 hores seguides d’aprenentatge i diversió, amb una immersió tecnològica total, els estudiants hauran de buscar solucions a reptes reals d'empreses del sector, treballant en equips multidisciplinaris i utilitzant eines de nova generació.
Col.laborarà també el projecte Aina, impulsat per la Generalitat de Catalunya i desenvolupat pel Barcelona Supercomputing Center - Centro Nacional de Supercomputació (BSC-CNS).
Programa:
- Dissabte 8:00 – 9:30 h: Acreditacions i benvinguda dels participants.
- Disasbte 9:30 – 10:30 h: Presentació dels reptes a l’Auditori de la UAB. En acabar, sortida cap a l'Escola d'Enginyeria
- Dissabte 10:30 – 11:00 h: Coffee break i formació dels equips a l’Escola d’Enginyeria.
- 11:00 – Diumenge 11:00 h: Desenvolupament dels projectes (24 h).
- Diumenge 11:30 – 13:30 h: Presentacions finals i deliberació del jurat.
- 13:30 – 14:30 h: Lliurament de premis i cloenda.
Ubicació: Escola d'Enginyeria UAB
Data: Dissabte 8, De novembre de 2025 - 10:00h
Dilluns, 10 De novembre, 2025
13:00
Projecció del documental "La granja del Pas", de Sílvia Munt
Descripció:
Un documental sobre la plataforma d'afectats per l'habitatges (PAH) de Sabadell, que mostra el seu funcionament, l'evolució de les persones que formen part de la plataforma i la realitat dels desnonaments.
Ubicació: Sala Cinema de la UAB, plaça Cívica
Data: Dilluns 10, De novembre de 2025 - 13:00h
Organitzador: Departament de Sociologia
Telèfon: 935812204
Correu electrònic: cultura.enviu@uab.cat
Dimarts, 11 De novembre, 2025
18:00
Salut mental i solitud en la gent gran
Descripció:
L’Aula d’Extensió Universitària de Rubí organitza la conferència “Salut mental i solitud en la gent gran”, dins del cicle de conferències de l’associació AmicsUAB. L’acte comptarà amb el professor Guillermo Parra, del Departament de Psicologia i Logopèdia de la UAB. A la sessió, gratuïta, es reflexionarà sobre els efectes de la solitud en la salut emocional de la gent gran i s’oferiran estratègies per fomentar el benestar psicològic.
Ubicació: Auditori de la Biblioteca Mestre Martí Tauler (C. Aribau, 5, Rubí)
Data: Dimarts 11, De novembre de 2025 - 18:00h
Dimecres, 12 De novembre, 2025
12:00
Projecció del film "42", de Brian Helgeland
Descripció:
Sinopsi: La pel·lícula explica la història del llegendari jugador afroamericà de beisbol Jackie Robinson (interpretat per Chadwick Boseman), qui va trencar les barreres racials en ser contractat pel president dels Dodgers de Brooklyn (interpretat per Harrison Ford). La seva entrada a les grans lligues va posar fi a la segregació racial en aquest esport. Tot i les humiliacions que va patir, el seu talent i actitud el van convertir en un heroi.
Amb els Dodgers va guanyar 6 campionats en 10 anys, incloent una Sèrie Mundial. Va ser nomenat novell de l’any el 1947, jugador més valuós el 1949, va participar 6 vegades en l’All Star i es va convertir en el segon home més popular dels EUA, després de Bing Crosby. Les seves gestes van fer que tots els equips de la Major League retiressin el número 42 en reconeixement a la seva lluita pels drets humans. Més tard, va entrar al Saló de la Fama del Beisbol.
Direcció: Brian Helgeland /Guió: Brian Helgeland / Repartiment: Chadwick Boseman, Harrison Ford, Nicole Beharie, Christopher Meloni, Alan Tudyk, Lucas Black, entre d'altres / Música: Mark Isham / Fotografia: Don Burgess / Productores: Warner Bros., Legendary Pictures / Gènere: Drama | Basat en fets reals, Biogràfic, Esport, Beisbol, Anys 40, Racisme / Durada: 128 minuts / País: Estats Units
Dins el cicle de cinema Més enllà del Marcador (Cinema, Esport i Valors)
INFORMACIÓ TAQUILLA
Entrada gratuïta limitada a l'aforament de la sala.
La taquilla s'obre mitja hora abans de començar cada projecció.
Projeccions en VOSE (versió original subtitulada al castellà).
No es reserven localitats i només s'entrega una entrada per persona.
Per respecte a la resta de públic assistent i seguint criteris tècnics i de seguretat, el personal de sala es reserva el dret de permetre l’entrada de públic un cop iniciada la projecció.
Ubicació: Sala Cinema de la UAB, plaça Cívica
Data: Dimecres 12, De novembre de 2025 - 12:00h
Organitzador: Cultura UAB
Telèfon: 935812204
Correu electrònic: cultura.enviu@uab.cat
13:00
Cap a l'extrem: com els discursos extremistes estan destruint les democràcies
Descripció:
La Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB inaugura el 12 de novembre l’exposició “Going Extreme: How Extremist Narratives Are Destroying Democracies”, una mostra relacionada amb el projecte de recerca ARENAS que analitza la difusió i l’impacte dels discursos extremistes a internet i en la societat actual i que es podrà veure fins el 18 desembre al vestíbul de la facultat. Els visitants podran conèixer les principals narratives extremistes que circulen actualment a Europa, els seus patrons, formats i evolució històrica, així com els mecanismes que permeten detectar-les. L’exposició posa èmfasi en els eixos temàtics de la nació, el gènere i la ciència, i alerta sobre la seva influència creixent en la vida política i social. L’acte comptarà amb la participació de Margarita Freixas, degana de la Facultat de Filosofia i Lletres; Nicola di Nino, vicedegà d’Ocupabilitat, Mobilitat Internacional i Cultura; i Steven Forti, comissari de l’exposició i professor d’història contemporània de la UAB.
Les narratives extremistes i els discursos d'odi es difonen cada vegada més a Internet i les xarxes socials, arribant als ordinadors i els mòbils de milions de persones. En molts casos, aquestes narratives i aquests discursos s'han normalitzat i s'han convertit en mainstream. Les dinàmiques que es donen en el món digital s'entrellacen amb el que passa a la vida real, provocant una contínua retroalimentació difícil de regular. En l'última dècada, l'auge de partits d'extrema dreta i de líders antidemocràtics arreu del món ha accelerat la difusió d'aquests discursos i n'ha afavorit la legitimació.
Una infinitat de pàgines web i perfils en les xarxes socials, així com mitjans de comunicació tradicionals i polítics ultradretans, es dediquen a difondre no sols mentides i teories de la conspiració, sinó també discursos racistes, xenòfobs, islamòfobs, antisemites, homofòbics, masclistes o aporofòbics, posant en qüestió les bases de la convivència democràtica i, a llarg termini, la mateixa supervivència de les nostres democràcies. A més, cada vegada més hi ha influencers, amb centenars de milers de seguidors, que es presenten com a transgressors, provocadors i cool i que viralitzen aquestes idees. Però no existeixen només els anomenats fatxatubers: aquests discursos es colen també en contextos inesperats, com ara en els vídeos de les influencers de moda i cuina, arribant a un públic encara més ampli que pot acabar assumint-los sense ni tan sols adonar-se'n.
En aquesta exposició es presenta un recorregut sobre les narratives extremistes que circulen en l'actualitat a Europa i s'alerta de la seva influència, el seu impacte i les seves conseqüències. Què és una narrativa extremista? Quins són els seus patrons i formats? Com han evolucionat i com s'han adaptat al llarg de la història de l'últim segle? Com podem detectar-les? Aquestes són algunes de les preguntes a les quals s'ha intentat oferir una resposta, centrant-se en els eixos temàtics de la nació, el gènere i la ciència.
L'exposició presenta els primers resultats del projecte de recerca Horizon Europe ‘Analysis of and Response to Extremist Narratives’ (ARENAS), del qual Steven Forti, professor d'Història Contemporània de la Universitat Autònoma de Barcelona, és el coordinador local. Comissariada pel mateix Forti, Going Extreme ha estat coordinada pels investigadors Sergi Soler i Nathalie Paris i ha estat realitzada en col·laboració amb un grup d'alumnes del grau d'Història, Política i Economia Contemporànies de la UAB.
Ubicació: Vestíbul de la Facultat de Filosofia i Lletres
Data: Dimecres 12, De novembre de 2025 - 13:00h