Activitats
13:15
SEMINARI GEPS: La Debilidad Estatal: Un factor clave para el análisis de la política educativa en países del sur global
Descripció:
En el marc dels seminaris del GEPS (Globalization, Education and Social Policies) es portarà a terme el segon seminari del curs 2025-2026, a càrrec de María Balarín (Grupo de Análisis de desarrollo, Perú), amb el títol:
La Debilidad Estatal: Un factor clave para el análisis de la política educativa en países del sur global.
Ubicació: Seminari A (B3BIS/-111) de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia / Online
Data: Dijous 6, Novembre de 2025 - 13:15h
Organitzador: GEPS
Divendres, 7 Novembre, 2025
12:00
Seminari IGOP: "Capacidades institucionales locales y desigualdades en la implementación de políticas educativas en Brasil"
Descripció:
Ponent:
Brunzo Lazzarotti (Fundação João Pinheiro)
Un debat sobre les capacitats institucionals locals i la seva relació amb la desigualtat.
Ubicació: Sala de reunions del MRA (mòdul de Recerca A) UAB
Data: Divendres 7, Novembre de 2025 - 12:00h
Organitzador: IGOP
Dimarts, 11 Novembre, 2025
13:00
Seminari DEC: Estamos Listas: the mobilising effect of identity-based parties for political minorities
Descripció:
Nerea Gándara (UC3M)
Discussant:
TBC
Ubicació: Sala de Juntes, Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia (UAB)
Data: Dimarts 11, Novembre de 2025 - 13:00h
Organitzador: Democracy, Elections and Citizenship
Dimecres, 12 Novembre, 2025
12:00
Open Seminar IGOP: ¿An Eco-Social Union in the Making: European Myth, Impossible Promise, or Irreversible Reality?"
Descripció:
Ponent: Bea Cantillon (Antwerp University. Herman Deleeck Centre for Social Policy)
Discussant: Daniel Edmiston
Ubicació: Sala de reunions del MRA (mòdul de Recerca A) UAB
Data: Dimecres 12, Novembre de 2025 - 12:00h
Dijous, 13 Novembre, 2025
13:00
Sessió Bibliografia del TFG
Descripció:
Sessió informativa sobre com fer la bibliografia del TFG.
Ubicació: Aula 12 de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Data: Dijous 13, Novembre de 2025 - 13:00h
13:00
Seminari GEPS: Rotes to Reform; Education Politics in Latin America
Descripció:
Aquest seminari analitza com millorar l’educació a l’Amèrica Llatina és clau per a un desenvolupament equitatiu i sostingut. Tot i això, impulsar reformes de qualitat és difícil perquè els actors que les podrien recolzar —mares i pares, empreses i classe mitjana— sovint estan dispersos o desconnectats de l’escola pública.
A partir del llibre Routes to Reform, Ben Ross Schneider mostra que, tot i els obstacles, alguns països andins i governs estatals al Brasil han aconseguit reformes importants des del 2000, especialment professionalitzant la carrera docent. Les vies cap al canvi poden ser “de baix a dalt”, via electoral, o “de dalt a dalt”, amb lideratge tecnocràtic.
Schneider defensa que, més que les grans institucions, són els actors socials, sindicats docents, xarxes de polítiques i tecnòcrates qui determinen l’èxit de les reformes educatives.
Ubicació: Sala d'actes de la Faculatat de Sociologia
Data: Dijous 13, Novembre de 2025 - 13:00h
Organitzador: GEPS UAB