Els microscopis òptics concedits a la convocatòria de finançament del Ministeri l'any 2024 arribaran aquest novembre.
La nova plataforma de microscòpia òptica automatitzada d’alt rendiment per al cribratge i seguiment de mostres biològiques i materials estarà formada per a un escàner de portaobjectes i un sistema de cribratge d’alt contingut.
Com vam informar a la comunitat investigadora, se’ns va concedir el cofinançament per a l’adquisició d’aquesta plataforma. Després del procés de licitació corresponent, la casa comercial proveïdora dels equips serà Evident.
La plataforma estarà constituïda per dos microscopis de camp ampli:
- Escàner de portaobjectes, equipat amb camp clar, fluorescència i llum polaritzada. Una característica destacable d’aquest equip és que és l’únic del mercat que disposa d’un objectiu 40x amb immersió en oli, fet que permetrà als investigadors/es captar mosaics amb major resolució.
https://evidentscientific.com/es/products/slide-scanners/vs200
- Sistema de cribratge d’alt contingut (high-content screening), equipat amb camp clar, contrast de fases i fluorescència. Aquest microscopi disposarà de dues novetats d’Evident: el nou model de microscopi de camp ampli IX85 i un objectiu 25x multi-immersió amb coixinets de gel de silicona, que permet fer captacions temporals sense que s’esgoti el líquid d’immersió.
https://evidentscientific.com/es/products/high-content-screening/scanr
A més, comptarà amb diversos programes que permetran guiar la captació mitjançant xarxes neuronals i processar o analitzar imatges, tant de manera simultània (en el sistema de cribratge) com posteriorment (en ambdós equips).
Un cop els equips estiguin instal·lats i el personal tècnic hagi completat la formació, farem una nova comunicació per establir uns dies de demostracions per tal que la comunitat usuària pugui provar i valorar l’ús dels equips.
Una vegada més, volem agrair el suport de la comunitat investigadora.