El paper de les matemàtiques en els projectes globalitzats
MATRÍCULA TANCADA
Modalitat: en línia asíncron.
Adreçat a: docents d’educació primària i d'educació secundària.
Durada: 15 hores.
Calendari del curs: de l'1 de novembre al 20 de desembre de 2024.
Professorat: Genaro de Gamboa Rojas.
Amb el suport del Departament d’Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya
Preinscripció: fins al 15 d'octubre, a través del següent formulari de l'ATRI (codi d'activitat: 9001130012)
Adjudicació de places: fins al 17 d'octubre
Matrícula: fins al 21 d'octubre, a través de l'aplicatiu de la matrícula UAB
L'objectiu principal del curs és aprofundir en el paper de les matemàtiques en propostes interdisciplinàries per al cicle superior d'Educació Primària i el primer cicle d'Educació Secundària Obligatòria. Es farà èmfasi en la continuïtat de l'activitat matemàtica des de primària fins a secundària. Per a una millor comprensió del paper de les matemàtiques, es treballarà a partir de la noció de connexió matemàtica que s'inclou al currículum com a competència específica. El treball sobre la noció de connexió es basarà en activitats específiques per a l'aula, utilitzant una varietat de contextos com ara llibres il·lustrats, obres artístiques, problemes històrics, entre altres. Es posarà el focus en la utilitat de les connexions en la pràctica docent.
Identificar connexions matemàtiques en activitats diverses.
Desenvolupar criteris explícits per identificar connexions matemàtiques en activitats d’aula.
Dissenyar activitats interdisciplinàries riques en connexions matemàtiques.
Connexions intramatemàtiques i extramatemàtiques.
Activitats interdisciplinàries.
Activitats STEM.
Altres activitats riques en connexions.
La metodologia del curs inclou el treball autònom a partir de lectures, vídeos i activitats escrites, la col·laboració mitjançant un fòrum virtual i el lliurament d'una activitat pràctica que rebrà la retroacció dels formadors i dels altres participants en el curs.
Es valorarà la qualitat de la feina feta. S’hi haurà de lliurar una activitat rica en connexions matemàtiques i participar en els entorns col·laboratius i de debat.
Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. Les persones participants que compleixin el requisit d'haver superat el 100% d'activitats plantejades, és a dir, la superació de tots els mòduls, obtindran el certificat que acredita les hores de formació del curs.
Condicions tècniques d’accés i de participació:
Bona qualitat de la connexió a Internet
Coneixements bàsics suficients per a accedir a l’aula Moodle del campus virtual
Amb el suport del Departament d’Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya