Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Departament de Geografia

II Seminari del Grup de Geografia i Gènere: Cuidar en temps de pandèmia. Reflexions metodològiques

Compartir a Bluesky Compartir a LinkedIn Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Detalls de l'event

  • Inici: 23 gener 2026
  • 10:00 - 12:00
  • Sala de Juntes de la Facultat de Filosofia i Lletres (UAB)

El proper divendres 23 de Gener tindrà lloc el segon seminari del Grup de Recerca en Geografia i Gènere del curs 2025-2026. 

“Cuidar en temps de pandèmia. Reflexions metodològiques”

A càrrec de Dolors Comas d'Argemir, professora del Departament d'Antropologia, Filosofia i Treball Social de la Universitat Rovira i Virgili.

Explicarem la recerca sobre l'impacte de gènere que va tenir la pandèmia en les cuidadores de persones grans i dependents (en les famílies, en les residències, en els serveis de proximitat, en les treballadores de la llar i cura, en les iniciatives comunitàries). Els reptes metodològics van ser importants. Com fer etnografia sense poder tenir contacte presencial? Com afrontar l'anàlisi de versions dels fets sovint contraposades i fins i tot antagòniques? Com donar valor a la cura de persones grans? Quines polítiques serien necessàries per garantir el dret a la cura? Perquè és important la mirada feminista sobre aquestes qüestions?"

L'activitat està vinculada al Programes de Doctorat en Geografia i al programa de Doctorat en Estudis de Gènere: Cultures, Societats i Polítiques.

 

 

Dins de: