Detall acord

COMISSIÓ ECONÒMICA 06-10-2023

Ordre del dia

 

1. Aprovació, si escau, de l'acta de la sessió de la Comissió Econòmica del dia 7 de juliol de 2023. [+]
2. Informe sobre l’àmbit econòmic.
3. Aprovació, si escau, de la proposta de disminució excepcional del preu mínim del crèdit, pel curs acadèmic 2022‐2023, del diploma de postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Transformació Social i Cooperativisme. [+]
4. Aprovació, si escau, de la proposta de tarifes del Servei d’Ocupabilitat de la UAB per al curs acadèmic 2023‐2024. [+]
5. Informació i acord, si escau, sobre l’informe 13/2023 de la Sindicatura de Comptes. [+]
6. Informació i acord, si escau, sobre la comptabilitat analítica de la UAB de l’exercici 2022. [+]
7. Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de la relació de llocs de treball del PAS de la UAB. [+]
8. Aprovació, si escau, de les tarifes del servei de càrrega de vehicles elèctrics a la UAB corresponents al curs 2023‐2024. [+]
9. Informació i acord, si escau, de l’informe dels comptes anuals agregats de la UAB corresponents a l’exercici 2022. [+]
10. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, del balanç, el compte de resultats i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de les entitats dependents de la UAB següents:
10.1. Fundació Parc de Recerca UAB, MP [+]
10.2. UAB‐Firms, S.L. [+]
10.3. Fundació Hospital Clínic Veterinari, MP [+]
10.4. Fundació Universitat Autònoma de Barcelona, MP [+]
10.5. Fundació Alumni UAB [+]
10.6. Fundació Autònoma Solidària [+]
10.7. Fundació Salut i Envelliment UAB [+]
11. Informació i acord, si escau, sobre la modificació de la programació del Pla d’Inversions Universitàries de la UAB de l’exercici 2023. [+]
12. Aprovació, si escau, de la proposta de modificació del procediment per a l’aprovació de les tarifes dels serveis de la Universitat Autònoma de Barcelona per la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB. [+]
13. Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de crèdit del pressupost del Consell Social de la UAB corresponents a l’exercici 2023. [+]
14. Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 18 de setembre de 2023. [+]
15. Informació i acord, si escau, sobre el seguiment del pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2023. [+]
16. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta que la UAB formalitzi l’atorgament d’un préstec a curt termini al CSUC. [+]
17. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de cessió d’ús a Unicampus Media, S.L., per als expositors digitals.  [+]

18. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de cessió d’ús d’espais a l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2). [+]

19. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de ratificació de l’acord de modificació dels Estatuts del Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC). [+]
20. Aprovació, si escau, de la proposta de complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat. Avaluació AQU Catalunya 2023. [+]
21. Aprovació, si escau, de la proposta de despeses pluriennals corresponents a la contractació de:
21.1. Subministrament de material de laboratori. [+]
21.2. Servei de prevenció aliè. [+]
21.3. Servei de transport de viatgers en autobús del Campus de Bellaterra de la UAB. [+]
22. Informació i acord, si escau, de la relació de les licitacions i pròrrogues amb despesa de pressupost genèric pluriennal amb un pressupost base de licitació de fins a 200.000€ (IVA exclòs) del primer semestre de 2023. [+]
23. Torn obert de paraules.

Relació dels acords

1. Acta de la sessió del dia 7 de juliol de 2023.

S'acorda (Acord CE 75/2023):

Aprovar l’acta de la sessió de la Comissió Econòmica extraordinària del Consell Social reunida el dia 7 de juliol de 2023.

 


4. Tarifes del Servei d’Ocupabilitat de la UAB corresponents al curs 2023-2024.

Exposició de motius

Vist l’informe justificatiu per a l’aprovació de les tarifes al Consell Social presentat per la Vicegerència d’Ordenació Acadèmica (document 1).

Vista la proposta presentada per la vicegerència d’Ordenació Acadèmica de la UAB pel que fa a les tarifes del Servei d’Ocupabilitat de la UAB per al curs 2022-2023 (document 2) i les tarifes comparatives del curs 2022-2023 i 2023-2024 (document 3).

Atès l’article 89 apartat i de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Atès l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Atesos els articles 15.6 i 28.3 apartat c del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acordA (Acord CE 77/2023):

Primer.   Aprovar les tarifes del Servei d’Ocupabilitat de la UAB per al curs 2023-2024, d’acord amb el que consta en el document 2.

Segon.   Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica i a la directora del Servei d’Ocupabilitat de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

 


5. Informe 13/2023 de la Sindicatura de Comptes.

Exposició de motius

Atès que la Sindicatura de Comptes ha emès l’informe 13/2023 en relació a l’agregat de les universitats públiques catalanes exercicis 2020 i 2021 i que és d’interès tractar la informació a la Comissió Econòmica del Consell Social (document 1).

Vist l’article 28.4, apartat d del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

Sacorda (Acord CE 78/2023):

La Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB es dona per assabentada de l’informe 13/2023 de la Sindicatura de Comptes, d’acord amb el que consta en el document 1.

 


6. Comptabilitat analítica de la UAB de l’exercici 2022.

 Exposició de motius

Vist l’article 28.4, apartat d del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vista la informació presentada per la vicegerència d’economia sobre la comptabilitat analítica 2022 de la UAB (document 1).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, s’informa sobre la Comptabilitat Analítica de la UAB de l’exercici 2022 i 

S’acorda (Acord CE 79/2023):

La Comissió Econòmica del Consell Social es dona per assabentada de la Comptabilitat Analítica de la UAB de l’exercici 2022, d’acord amb el que consta en el document 1.


7. Modificació de la relació de llocs treball del PAS de la UAB.

Exposició de motius

Vist l’article 90 apartat c, de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l'article 158 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.3, apartat h del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord CE 47/2022 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social de data 6 de maig de 2022 en virtut del qual s’acorda: Primer. Aprovar la Relació de Llocs de Treball del Personal d’Administració i Serveis de la UAB a 31 de desembre de 2021, d’acord amb el que consta en el document 1. Segon. Encarregar al vicerector d’Organització  l'execució i el seguiment d'aquest acord. Tercer. Comunicar aquest acord al gerent de la UAB, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Vist l’acord CE 79/2022 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social de data 8 de juliol de 2022 en virtut del qual s’acorda: Primer. Establir que la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB aprovi les modificacions puntuals corresponents a la relació de llocs de treball del personal d’administració i serveis de la Universitat que es produeixin al decurs de cada exercici social per la variació del nombre de lloc de treball, del grup i/o dels complements inclosos en la relació inicial, prèvia proposta del gerent de la Universitat, així com la despesa que comporten. Segon. Establir que Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB aprovi anualment, a proposta del Consell de Govern de la UAB, la relació de llocs de treball del personal d’administració i serveis de la universitat.

Vista la proposta presentada per la gerència de la UAB sobre la modificació relativa a la Relació de Llocs de Treball del personal d’administració i serveis de la UAB (document 1).

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

 S’acorda (Acord CE 80/2023):

Primer.   Aprovar la modificació de la Relació de Llocs de Treball del Personal d’Administració i Serveis de la UAB, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.   Comunicar aquest acord a la vicerectora d’Organització, al gerent, al vicegerent de Persones i a la Cap de l’Àrea de Desenvolupament de Persones de la UAB, per tal que es portis a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 


8. Tarifes del servei de càrrega de vehicles elèctrics a la UAB del curs 2023-2024.

Exposició de motius

Vist que es presenten per primera vegada les tarifes per a l’ús dels carregadors de vehicles elèctrics a la UAB.

Vist l’informe justificatiu per a l’aprovació de les tarifes al Consell Social de la UAB, presentat per la Unitat de Planificació i Gestió de la Mobilitat (document 1).

Atès l’article 89 apartat i de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Atès l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Atesos els articles 15.6 i 28.3 apartat c del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord CE 81/2023):

Primer.   Aprovar les tarifes del servei de carregadors de vehicles elèctrics a la UAB per al curs 2023-2024, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.   Comunicar aquest acord a la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori de la UAB i el cap de la Unitat de Planificació i Gestió de la Mobilitat , als efectes de les gestions que siguin oportunes.


9.  Informe de comptes anuals agregats de la UAB corresponents a l’exercici 2022.

Exposició de motius

Vist l’informe dels comptes anuals agregats de l’exercici 2022 elaborat per l’empresa d’auditoria externa Faura-Casas Auditors Consultors, S.L (document 1).

Atès l’article 28.4 apartat b, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, es presenta l’informe de comptes anuals agregats de la UAB corresponent a l’exercici 2022 per a la seva informació i anàlisi, i 

S’acorda (Acord CE 82/2023):

Primer.   La Comissió Econòmica es dona per assabentada de l’informe de comptes anuals agregats de la UAB corresponent a l’exercici 2022, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.   Presentar al Ple del Consell Social l’informe de comptes anuals agregats de la UAB corresponent a l’exercici 2022 per a la seva informació.

 


10.1. Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat de la UAB Fundació Parc de Recerca UAB, MP.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89 apartat e de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2, apartat e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net i la memòria econòmica de l’exercici 2022 de la Fundació Privada Parc de Recerca UAB, MP han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 29 de juny de 2023 (document 1).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord CE 83/2023):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

Primer.   Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis de patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Parc de Recerca UAB, MP, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon.   Comunicar aquest acord a la directora general i el gerent de la Fundació Parc de Recerca UAB, al vicerector d’Economia, al gerent i a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB.


 10.2. Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB UAB-Firms, SL.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89 apartat e de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2 apartat e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, i la memòria econòmica de l’exercici 2022 de la UAB-Firms, SL han estat formulades per la Junta General d’Accionistes de l’entitat en data 31 de març de 2023 (document 1 ).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord CE 84/2023):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

Primer.   Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB UAB-Firms, SL, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon.   Comunicar aquest acord a la directora general i el gerent de la Fundació Parc de Recerca UAB.


10.3. Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Hospital Clínic Veterinari, MP.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89 apartat e de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2 apartat e, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, i la memòria econòmica de l’exercici 2022 de la Fundació Hospital Clínic Veterinari MP han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 23 de juny de 2023 (document 1).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S’acorda (Acord CE 85/2023):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

Primer.   Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis de patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Hospital Clínic Veterinari, MP, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon.   Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB, a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona i a la directora de l’Hospital Clínic Veterinari.

 


 10.4. Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Universitat Autònoma de Barcelona, MP.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89 apartat e de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2 apartat e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectius i la memòria econòmica de l’exercici 2022 de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona, MP han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 16 de maig de 2023 (document 1).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord CE 86/2023):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

Primer.   Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Universitat  Autònoma de Barcelona MP, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon.   Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB i a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona, MP.


10.5. Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Alumni UAB.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89 apartat e de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2 apartat e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectius i la memòria econòmica de l’exercici 2022 de la Fundació Alumni UAB han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 16 de maig de 2023 (document 1).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord CE 87/2023):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

Primer.   Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Alumni UAB, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon.   Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB, a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona i a la directora de la Fundació Alumni UAB.

 


10.6.  Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Autònoma Solidària.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89 apartat e de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2 apartat e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, i la memòria econòmica de l’exercici 2022 de la Fundació Autònoma Solidària han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 14 de juny de 2023 (document 1).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord CE 88/2023):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

Primer.   Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Autònoma Solidària, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon.   Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB i a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona i al director de la Fundació Autònoma Solidària.

 


10.7.  Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Salut i Envelliment.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89 apartat e de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2 apartat e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectius i la memòria econòmica de l’exercici 2022 de la Fundació Salut i Envelliment han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 28 de juny de 2023 (document 1).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord CE 89/2023):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

Primer.   Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Salut i Envelliment, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon.   Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB i a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona.

 


11. Programació del Pla d’Inversions Universitàries de la UAB de l’exercici 2023.

Exposició de motius

Atesa la proposta de la Gerència sobre la modificació de la programació del Pla d’Inversions Universitàries (PIU) de la UAB corresponent a l’any 2023 (document 1) i vist que el document presentat conté informació relativa a les quantitats programades per a l’exercici 2023.

 Vist l'article 120 de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya, que preveu que el pla d'inversions universitàries és l'instrument específic per a finançar les infraestructures i els equipaments de les universitats públiques que es requereixen per a l'execució de la programació universitària a Catalunya.

Vist l’article 89 apartat d de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya., en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.

Vist l’article 123.1. dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.3. apartat g del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord pres per la Comissió de Campus, Sostenibilitat i Agenda 2030, delegada  del Consell de Govern, de 15 de febrer de 2023, en virtut del qual s’aprova la proposta de d’actuacions a executar a càrrec del Pla d’Inversions Universitàries 2023.

Vist l’acord  CE 18/2023 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social, de data 30 de març de 2023 en virtut del qual s’informa sobre la programació del Pla d’Inversions Universitàries de la UAB de l’exercici 2023.

Vist l’acord pres per la Comissió de Campus, Sostenibilitat i Agenda 2030, delegada  del Consell de Govern, de 28 de juny de 2023, en virtut del qual s’aprova la proposta d’actuacions P.I.U. - 23 a executar a càrrec del Pla d’Inversions Universitàries extraordinari 2023 de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord CE 90/2023):

La Comissió Econòmica es dona per assabentada de la modificació de la programació del Pla d’Inversions Universitàries de la UAB de l’exercici 2023, d’acord amb el que consta en el document 1.

 


12. Modificació del procediment per a l’aprovació de les tarifes dels serveis de la Universitat Autònoma de Barcelona per la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB.

Exposició de motius

D’acord amb la necessitat del Consell Social d’establir un procediment per a l’aprovació de les tarifes dels serveis de la Universitat Autònoma de Barcelona per la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB, atès el volum i l’heterogeneïtat de les tarifes.

Vist l’acord CE 96/2022, pres per la Comissió Econòmica del Consell Social en virtut del qual s’acorda aprovar el  procediment per a l’aprovació de les tarifes del serveis de la Universitat Autònoma de Barcelona per la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB.

Atesa la necessitat d’homogeneïtzar les dates dels terminis en la gestió de les reunions del Consell Social, actualitzant el document referenciat a l’acord CE 96/2022 anterior.

Atès que aquest procediment serà aplicable per les tarifes dels serveis de la Universitat a partit de la seva aprovació.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, es presenta la següent

S’acorda (Acord CE 91/2023):

Aprovar la modificació dels terminis del procediment per a l’aprovació de les tarifes del serveis de la Universitat Autònoma de Barcelona per la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB, d’acord amb el que consta  en el document 1.

 

13. Modificacions de crèdit del pressupost del Consell Social de la UAB corresponents a l’exercici 2023.

Exposició de motius

Vist l’article 14.4 de la Llei Orgànica 6/2021, de 21 de desembre d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 98 de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 124.1 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2. apartat j i l’article 33 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord PLE 63/2022 pres pel Ple del Consell Social de la UAB reunit el dia 21 de desembre, pel qual s’aprova el pressupost del Consell Social de la UAB corresponent a l’exercici 2023.

Vist que les modificacions de crèdit del pressupost del Consell Social de l’exercici 2023 que es proposen en aquest punt de l’ordre del dia fan referència a la reclassificació de recursos entre diferents capítols del pressupost derivats (document 1).

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 

S’acorda (Acord CE 92/2023):

Aprovar la modificació de crèdit del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponent a l’exercici 2023, d’acord amb el que consta en el document 1.

 

14. Modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 18 de setembre de 2023.

Exposició de motius

Atesa la sol·licitud presentada per la Gerència de la UAB en relació a la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 18 de setembre de 2023 (document 1).

Vist l’article 89 apartat g, de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Atès l’article 28.2 apartat b, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord CE 93/2023):

Primer.   Aprovar les modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 18 de setembre de 2023, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.   Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerent d’Economia de la UAB, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 


15. Seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de  l’exercici 2023.

Exposició de motius

Vist l’acord PLE 57/2022 pres pel Ple del Consell Social reunit el 21 de desembre, en virtut del qual s’aprova el pressupost de la UAB per a l’exercici 2023.

Atesa la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost.

Vist l’informe sobre el seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2023 presentat per la Gerència (document 1).

Vist l’article 89 apartat d de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.

Vist l’article 123.1. dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.3 apartat g, del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord CE 94/2023):

Primer.   La Comissió Econòmica es dona per assabentada del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB de l’exercici 2023, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.   Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2023 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.

 


16. Atorgament d’un préstec a curt termini amb el CSUC.

Exposició de motius

Atès que el Consorci de Serveis Universitats de Catalunya (CSUC) és una entitat de dret públic de caràcter associatiu i voluntari, i de duració indefinida, amb capacitat per crear i gestionar serveis i desenvolupar activitats, en els termes que estableix la normativa aplicable a les entitats consorciades i en el marc dels Estatuts del Consorci que està integrada, com entitats consorciades, per l’Administració de la Generalitat de Catalunya i per vàries de les universitats del sistema universitari de Catalunya, entre les quals està la Universitat Autònoma de Barcelona.

Atès que el CSUC va ser beneficiari d’ajuts pel desenvolupament d’un conjunt de projectes REACT-EU, AECI, ICTS que ha comportat un volum d’inversions i nous serveis pel conjunt del sistema molt significatius per als quals l’esmentat consorci  disposa de pressupost.

Ateses les característiques del tipus d’inversió que el CSUC ha tingut que fer front en l’execució dels projectes REACT-EU, AECI, ICTS, el sistema d’aplicació de prorrata i deducció de l’IVA i que es preveu la recuperació futura d’aproximadament 3,5 milions d’euros d’IVA.

Atès que el CSUC ha d’atendre enguany el pagament de les factures corresponents,   però que la recuperació de l’IVA no podrà fer efectiva fins al tercer trimestre del proper any 2024, la qual cosa li genera al CSUC una situació de tensió puntual de tresoreria per fer front a aquest pagament.

Atès que en data 19 de setembre de 2023 la directora general del CSUC va sol·licitar a la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona i a la Universitat Politècnica de Catalunya la formalització d’un préstec temporal per import de 3,5 milions d’euros, pel termini d’un any i al tipus legal del diner, per atendre aquesta situació puntual de tensió de tresoreria.

Atès que d’entre els recursos econòmics amb els quals compte el CSUC pel seu funcionament estan les transferències, subvencions, donacions i aportacions que facin a favor seu altres administracions, entitats públiques i organismes privats o particulars. Per tant, els ens consorciats poden realitzar aportacions extraordinàries per finançar altres activitats o projectes en els termes que s’acordin amb el Consorci en forma de transferències corrents o amb un préstec, amb la finalitat de garantir el finançament de les despeses de funcionament del Consorci i de les seves inversions. Aquestes aportacions dels ens consorciats seran a càrrec dels seus pressupostos.

Vist l’article 94.5 pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya que permet fer transferències  mitjançant acords, pactes, convenis i contractes amb entitats de dret públic o privat, si aquests mitjans són més eficients per a assolir els objectius fixats, així com, la resta de previsions contingudes en aquesta norma en relació amb les transferències.

Vist l’acord entre la UB, la UAB, la UPC i el CSUC per a la realització, per part de les tres universitats indicades, d’un préstec compartit i temporal al CSUC (document 1) i que la quantitat de préstec que atorga la UAB és d’import 500.000 euros.

 Vist que la formalització d’aquest préstec requereix de la modificació de crèdit del pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona de 2023, d’import de 500.000 euros i que, d’acord amb l’article 8.4.2 de les Bases d’execució del pressupost de la UAB per 2023, l’article 28.3 apartat b del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social i l’article 89 apartat g de la Llei 1/2003, d’Universitats de Catalunya, és competència de la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB acordar l’esmentada modificació.

Vist que la modificació de crèdit del pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona de 2023 d’import de 500.000 euros, esmentada en el paràgraf anterior, s’aprova en l’acord CE 93/2023 de la Comissió Econòmica del Consell Social de 6 d’octubre.

Vist l’article 89.j de de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 28.2.g del Reglament d’organització i funcionament de Consell Social de la UAB.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva i a proposta de la secretaria general, 

S’acorda (Acord CE 95/2023):

Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

Primer.   Aprovar que la Universitat Autònoma de Barcelona realitzi una transferència de crèdit de 500.000 euros a favor del Consorci de Serveis Universitats de Catalunya, d’acord amb les condicions i tipus d’interès que es fan constar en l’acord de préstec contingut en el document 1.

Segon.   Autoritzar al rector perquè amb les més àmplies facultats pugui signar el conveni pel qual es formalitzi el préstec d’acord amb la minuta aprovada. També se li autoritza a fer les modificacions que consideri adients, així com, tots els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.

Tercer.   Encarregar el gerent el seguiment d’aquest acord.

Quart.   Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 


17. Cessió d’ús a Unicampus Media, S.L., per als expositors digitals.

Exposició de motius

Vista la proposta de la vicerectora de Comunicació i de Cultura de formalitzar amb la companyia Unicampus, S.L., un conveni de cessió d’ús d’espais.

Atès que Unicampus és una empresa especialitzada en el sector universitari, que desenvolupa i crea diferents productes, entre ells, un suport d’informació denominat MUPI per l’organització de campanyes i esdeveniments socioculturals dirigits a transmetre informació relativa a campanyes de conscienciació, prevenció, cinema, teatre, amb empreses que desitgin aparèixer en els mateixos.

Atès que la UAB, a través de l’Àrea de Serveis Logístics i Administració, impulsa l’establiment d’acords i convenis de col·laboració amb institucions i persones jurídiques per tal que contribueixin al desenvolupament de la seva missió.

Atès que Unicampus, S.L requereix gaudir de l’autorització d’ús de l’espai que es detalla per la instal·lació de 25 MUPIS Digitals (inclou monitor professional 49 led full HD 1080X 1920 i Mini PC professional SHUTTEL) així com l’ocupació de l’espai necessari per l’eficient consecució de la present instal·lació, sota les següents condicions:

  • Objecte: 25 MUPIS Digitals (inclou monitor professional 49 led full HD 1080X 1920 i Mini PC professional SHUTTEL) així com l’ocupació de l’espai necessari per l’eficient consecució de la present instal·lació. La ubicació definitiva dels MUPIS serà definida de comú acord entre la UAB i Unicampus. Si la UAB necessités més MUPIS es podran afegir al conveni el número consensuat entre la UAB i UNICAMPUS.
  • Cànon: 25 MUPIS x 26,67€ / mes x 12 mesos: Import anual : 8.001,00-€, impostos exclosos. Revisable anualment amb l’IPC Estatal i pel número de MUPIS en efectiu funcionament.
  • Altres compensacions: Dels 7 canals disponibles per cada MUPI digital, la UAB disposarà de 3 per la inserció d’imatges o vídeos institucionals. El temps d’exposició d’aquestes imatges o vídeos serà, en el cas de la UAB, de 20 segons cada un per repetició, mentre que els de Unicampus tindran una duració de 10 segons per repetició. Per tant, el repartiment de temps quedarà de la següent manera:

           Canals digitals UAB: 3 x 20"= 60'' Temps total d’exposició.

           Canals digitals Unicampus: 4 x 10"= 40" Temps total d’exposició.

            L’ordre de presentació dels canals digitals serà el següent:

           20” UAB – 10” Unicampus – 10” Unicampus – 20” UAB - 10” Unicampus – 10” Unicampus – 20” UAB.

           Així mateix, s’integraran dues campanyes publicitàries quinzenals per any de la UAB en pantalles digitals del circuit que Unicampus té instal·lades en sales de cinema a Barcelona. La valoració econòmica de dues campanyes en uns 5 MUPIS CINE digitals és de 4.500 €.            

  • Despeses: La UAB haurà de garantir el subministrament d’electricitat i xarxa informàtica en cadascun dels punts d’ubicació acordats per instal·lar els MUPIS.
  • Termini de duració: quatre anys, amb la possibilitat de prorrogar de forma expressa el conveni per dos períodes addicionals de dos anys.
  • Destinació: Unicampus disposarà d’una part de l’espai destinat a informació que tenen tots els MUPIS, per campanyes d’educació i sensibilització, així com per la promoció d’empreses públiques o privades, co-finançadores del projecte, prèvia autorització de la UAB.

Vist l’article 28 i 29 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya.

Vist l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya.

Vist l’article 89 apartat k de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Atesa la conformitat de la gerència i el Gabinet Jurídic.

Vist l’acord pres pel Consell de Govern de 27 de setembre de 2023, en virtut del qual s’acorda:

PRIMER. Autoritzar la cessió d’ús a la companyia UNICAMPUS, S.L d’uns espais que es passen a identificar, en els següents termes: - Objecte: 25 MUPIS Digitals (inclou monitor professional 49 led full HD 1080X 1920 i Mini PC professional SHUTTEL) així com l’ocupació de l’espai necessari per l’eficient consecució de la present instal·lació. La ubicació definitiva dels MUPIS serà definida de comú acord entre la UAB i UNICAMPUS. Si la UAB necessités més MUPIS es podran afegir al conveni el número consensuat entre la UAB i UNICAMPUS. - Cànon: 25 MUPIS x 26,67€ / mes x 12 mesos: Import anual : 8.001,00-€, impostos exclosos. Revisable anualment amb l’IPC Estatal i pel número de MUPIS en efectiu funcionament. - Altres compensacions: Dels 7 canals disponibles per cada MUPI digital, la UAB disposarà de 3 per la inserció d’imatges o vídeos institucionals. El temps d’exposició d’aquestes imatges o vídeos serà, en el cas de la UAB, de 20 segons cada un per repetició, mentre que els de UNICAMPUS tindran una duració de 10 segons per repetició. Per tant, el repartiment de temps quedarà de la següent manera: Canals digitals UAB: 3 x 20"= 60'' Temps total d’exposició. Canals digitals UNICAMPUS: 4 x 10"= 40" Temps total d’exposició. L’ordre de presentació dels canals digitals serà el següent: 20” UAB – 10” UNICAMPUS – 10” UNICAMPUS – 20” UAB - 10” UNICAMPUS – 10” UNICAMPUS – 20” UAB. Així mateix, s’integraran dues campanyes publicitàries quinzenals per any de la UAB en pantalles digitals del circuit que UNICAMPUS té instal·lades en sales de cinema a Barcelona. La valoració econòmica de dues campanyes en uns 5 MUPIS CINE digitals és de 4.500 €. - Despeses: La UAB haurà de garantir el subministrament d’electricitat i xarxa informàtica en cadascun dels punts d’ubicació acordats per instal·lar els MUPIS. Consell de Govern - Termini de duració: quatre anys, amb la possibilitat de prorrogar de forma expressa el conveni per dos períodes addicionals de dos anys. - Destinació: UNICAMPUS disposarà d’una part de l’espai destinat a informació que tenen tots els MUPIS, per campanyes d’educació i sensibilització, així com per la promoció d’empreses públiques o privades, co-finançadores del projecte, prèvia autorització de la UAB. SEGON. Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord. TERCER. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau. QUART. Encarregar la vicerectora Comunicació i Cultura l'execució i el seguiment de l'acord primer. CINQUÈ. Comunicar els presents acords a l’Àrea de Serveis Logístics i d'Administració, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 

Sacorda (Acord CE 96/2023):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

Primer.   Autoritzar la cessió d’ús a la companyia Unicampus, S.L d’uns espais que es passen a identificar, en els següents termes:

               a. Objecte: 25 MUPIS Digitals (inclou monitor professional 49 led full HD 1080X 1920 i Mini PC professional SHUTTEL) així com l’ocupació de l’espai necessari per l’eficient consecució de la present instal·lació. La ubicació definitiva dels MUPIS serà definida de comú acord entre la UAB i Unicampus. Si la UAB necessités més MUPIS es podran afegir al conveni el número consensuat entre la UAB i Unicampus.

                 b. Cànon: 25 MUPIS x 26,67€ / mes x 12 mesos: Import anual : 8.001,00-€, impostos exclosos. Revisable anualment amb l’IPC Estatal i pel número de MUPIS en efectiu funcionament.

                  c. Altres compensacions: Dels 7 canals disponibles per cada MUPI digital, la UAB disposarà de 3 per la inserció d’imatges o vídeos institucionals. El temps d’exposició d’aquestes imatges o vídeos serà, en el cas de la UAB, de 20 segons cada un per repetició, mentre que els de Unicampus tindran una duració de 10 segons per repetició. Per tant, el repartiment de temps quedarà de la següent manera:

                       Canals digitals UAB: 3 x 20"= 60'' Temps total d’exposició.

                       Canals digitals Unicampus: 4 x 10"= 40" Temps total d’exposició.

                        L’ordre de presentació dels canals digitals serà el següent: 20” UAB – 10” Unicampus – 10” Unicampus – 20” UAB - 10” Unicampus – 10” Unicampus – 20” UAB.

                        Així mateix, s’integraran dues campanyes publicitàries quinzenals per any de la UAB en pantalles digitals del circuit que Unicampus té instal·lades en sales de cinema a Barcelona. La valoració econòmica de dues campanyes en uns 5 MUPIS CINE digitals és de 4.500 €.

                       d.  Despeses: La UAB haurà de garantir el subministrament d’electricitat i xarxa informàtica en cadascun dels punts d’ubicació acordats per instal·lar els MUPIS. Consell de Govern

                        e. Termini de duració: quatre anys, amb la possibilitat de prorrogar de forma expressa el conveni per dos períodes addicionals de dos anys. –

                         f. Destinació: Unicampus disposarà d’una part de l’espai destinat a informació que tenen tots els MUPIS, per campanyes d’educació i sensibilització, així com per la promoció d’empreses públiques o privades, co-finançadores del projecte, prèvia autorització de la UAB.

Segon.   Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.

Tercer.   Encarregar la vicerectora Comunicació i Cultura l'execució i el seguiment de l'acord primer.

Quart.    Comunicar el present acord a l’Àrea de Serveis Logístics i d'Administració, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


18. Cessió d’ús d’espais a l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia.

Exposició de motius

Vista la proposta de la vicerectora de d'Innovació, Transferència i Emprenedoria de formalitzar amb la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) un conveni de cessió d’ús d’espais.

Atès que la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2), anteriorment denominada Fundació Institut Català de Nanotecnologia, és una entitat sense ànim de lucre amb personalitat jurídica i patrimoni propi que té per finalitat principal la recerca de l’excel·lència en l’àmbit de les nanociències i les nanotecnologies i en el seu patronat hi participa el Consejo Superior de Investigaciones Científicas, la Generalitat de Catalunya, a través del Departament d’Economia i Coneixement, i la Universitat Autònoma de Barcelona.

Atès que en data 29 de febrer de 2008 l’ICN2 i la UAB signaren un conveni per a la cessió del dret d’ús d’una porció de terreny d’una superfície aproximada de doscents metres quadrats i situada entre l’ala C3 parell i l’edifici de Recerca de Ciències (Mòdul C), per la instal·lació d’un mòdul prefabricat de dues plantes de 200m2 per planta i amb una superfície total de 400m2, per una durada de cinc anys.

Atès que aquest conveni va ser objecte de modificació mitjançant la signatura de la corresponent addenda de data 22 d’octubre de 2008, en virtut de la qual es va ampliar la superfície objecte de cessió d’ús a 300m2.

Atès que havent finalitzat la durada dels convenis de 29 de febrer i 22 d’octubre de 2008, el Consell de Govern i el Consell Social de la UAB, varen aprovar per acords núm. 41/2014 i 46/2014, de dates 12 de juny de 2014 i 26 de juny de 2014, respectivament, la formalització per part la UAB d’un nou conveni de cessió d’ús de 300 m2 a favor de l’ICN2, per cinc anys, renovables per altres 5 anys més, amb un cànon de 16.600 euros/anuals, més despeses de manteniment i de fluids per destinar-ho a la instal·lació d’un mòdul prefabricat. Posteriorment, en data de 12 de desembre de 2014 es va signar un nou conveni amb el mateix fi per un període de cinc anys, seguit d’una addenda de pròrroga amb durada màxima fins el 11 de desembre de 2022. Atès que les parts consideren adient la signatura d’un nou conveni per donar continuïtat a la cessió dels drets d’ús dels esmentats espais per part de l’ICN2 amb el cànon corresponent. Atès que l’ICN2 requereix gaudir de l’autorització d’ús dels espais situats entre l’ala C3 parell i l’edifici de Recerca de Ciències (MC) ubicats a la finca registral núm. 45.279 del Registre de la Propietat núm. 2, sota les següents condicions:

  • Objecte: L'espai d'ús objecte de la cessió d’ús que es destinarà a l'ICN2, es la superfície de 300m2 situats entre l’ala C3 parell i l’edifici de Recerca de Ciències (MC) ubicat a la finca registral núm. 45.279 del Registre de la Propietat núm. 2, on s'ha instal·lat un mòdul prefabricat.
  • Destinació: L’espai l’ús del qual és objecte de cessió es destinarà per part de l’ICN2 al gaudi d’un mòdul prefabricat de dues plantes de 286 m2 per planta i amb una superfície total de 572 m2 destinats a laboratoris (planta baixa) i oficines (planta primera) que avui dia està instal·lat.
  • Cànon: L’ICN2 assumeix el pagament d’un cànon d’ús a raó de 19,71euros/m2/mes. Aquest pagament es veurà bonificat en consideració a la condició de la UAB com a patró de l’ICN2 de la següent forma:

 

Any  Euros/m2/mes Total/any  Bonificació 
2023 4 € 14.400 € 80%
2024 8 € 28.800 € 60%
2025 14 € 50.400 € 29%
2026 19,71 € 70.950 € 0%
  • Despeses ciutat: L’import per l’any 2023 s’estima en 4.604,60€ (572 m2 · 8,05 €/m2) (impostos no inclosos).
  • Altres despeses: L’ICN2 haurà d’abonar els impostos, taxes i altres tributs que es meritin per raó de la present cessió d’ús.

          Pel que fa a la despesa del mòdul en l’espai cedit, en el cas de l’electricitat i l’aigua, la UAB repercutirà la despesa de manera directa mitjançant comptador. L’ICN2 assumeix directament les despeses derivades de l’ús de l’espai cedit de manteniment i neteja. La UAB repercutirà a l’ICN2 la despesa de telefonia de forma anual.

  • Termini de duració: La cessió tindrà una duració de quatre (4) anys. En qualsevol moment abans de la finalització del present conveni, les parts podran acordar unànimement la seva pròrroga per un període de quatre (4) anys més.

 Vist l’article 28 i 29 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya.

Vist l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya.

Vist l’article 89 apartat k de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Atesa la conformitat de la gerència i el Gabinet Jurídic.

Vist l’acord pres pel Consell de Govern de 27 de setembre de 2023, en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Autoritzar la cessió d’ús a la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) d’uns espais que es passen a identificar, en els següents termes: Objecte: L'espai d'ús objecte de la cessió d’ús que es destinarà a l'ICN2, es la superfície de 300m2 situats entre l’ala C3 parell i l’edifici de Recerca de Ciències (MC) ubicat a la finca registral núm. 45.279 del Registre de la Propietat núm. 2, on s'ha instal·lat un mòdul prefabricat. Destinació: L’espai l’ús del qual és objecte de cessió es destinarà per part de l’ICN2 al gaudi d’un mòdul prefabricat de dues plantes de 286 m2 per planta i amb una superfície total de 572 m2 destinats a laboratoris (planta baixa) i oficines (planta primera) que avui dia està instal·lat. Cànon: L’ICN2 assumeix el pagament d’un cànon d’ús a raó de 19,71euros/m2/mes. Aquest pagament es veurà bonificat en consideració a la condició de la UAB com a patró de l’ICN2 de la següent forma:

Any  Euros/m2/mes Total/any  Bonificació 
2023 4 € 14.400 € 80%
2024 8 € 28.800 € 60%
2025 14 € 50.400 € 29%
2026 19,71 € 70.950 € 0%

Despeses ciutat: L’import per l’any 2023 s’estima en 4.604,60€ (572 m2 · 8,05 €/m2) (impostos no inclosos). Altres despeses: L’ICN2 haurà d’abonar els impostos, taxes i altres tributs que es meritin per raó de la present cessió d’ús. Pel que fa a la despesa del mòdul en l’espai cedit, en el cas de l’electricitat i l’aigua, la UAB repercutirà la despesa de manera directa mitjançant comptador. L’ICN2 assumeix directament les despeses derivades de l’ús de l’espai cedit de manteniment i neteja. La UAB repercutirà a l’ICN2 la despesa de telefonia de forma anual. Termini de duració: La cessió tindrà una duració de quatre (4) anys. En qualsevol moment abans de la finalització del present conveni, les parts podran acordar unànimement la seva pròrroga per un període de quatre (4) anys més. SEGON. Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord. TERCER. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau. QUART. Encarregar la Vicerectora d'Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment de l'acord primer. CINQUÈ. Comunicar els presents acords a la vicegerència de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 

S’acorda (Acord CE 97/2023):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

Primer. Autoritzar la cessió d’ús a la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) d’uns espais que es passen a identificar, en els següents termes::

            a. Objecte: L'espai d'ús objecte de la cessió d’ús que es destinarà a l'ICN2, es la superfície de 300m2 situats entre l’ala C3 parell i l’edifici de Recerca de Ciències (MC) ubicat a la finca registral núm. 45.279 del Registre de la Propietat núm. 2, on s'ha instal·lat un mòdul prefabricat.

            b. Destinació: L’espai l’ús del qual és objecte de cessió es destinarà per part de l’ICN2 al gaudi d’un mòdul prefabricat de dues plantes de 286 m2 per planta i amb una superfície total de 572 m2 destinats a laboratoris (planta baixa) i oficines (planta primera) que avui dia està instal·lat.

            c. Cànon: L’ICN2 assumeix el pagament d’un cànon d’ús a raó de 19,71euros/m2/mes. Aquest pagament es veurà bonificat en consideració a la condició de la UAB com a patró de l’ICN2 de la següent forma:

 

Any  Euros/m2/mes Total/any  Bonificació 
2023 4 € 14.400 € 80%
2024 8 € 28.800 € 60%
2025 14 € 50.400 € 29%
2026 19,71 € 70.950 € 0%

​​​​​​​            d. Despeses ciutat: L’import per l’any 2023 s’estima en 4.604,60€ (572 m2 * 8,05 €/m2) (impostos no inclosos).

​​​​​​​            e. Altres despeses: L’ICN2 haurà d’abonar els impostos, taxes i altres tributs que es meritin per raó de la present cessió d’ús.

               Pel que fa a la despesa del mòdul en l’espai cedit, en el cas de l’electricitat i l’aigua, la UAB repercutirà la despesa de manera directa mitjançant comptador. L’ICN2 assumeix directament les despeses derivades de l’ús de l’espai cedit de manteniment i neteja. La UAB repercutirà a l’ICN2 la despesa de telefonia de forma anual.

​​​​​​​            f. Termini de duració: La cessió tindrà una duració de quatre (4) anys. En qualsevol moment abans de la finalització del present conveni, les parts podran acordar unànimement la seva pròrroga per un període de quatre (4) anys més.

Segon.   Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.

Tercer.   Encarregar la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l’execució i el seguiment de l'acord primer.

Quart.    Comunicar el present acord a la vicegerència de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 


19.  Ratificació de l’acord de modificació dels estatuts del Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC).

Exposició de motius

Atès que el Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC) es va constituir inicialment entre el Consell Comarcal del Solsonès i la Universitat de Lleida i, posteriorment, s'hi van incorporar la Diputació de Lleida, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, la Generalitat de Catalunya, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Solsona.

Atès que el CTFC té per finalitat la creació, gestió, conservació i explotació d’un centre de recursos forestals i rurals, com a instrument de participació en l’ensenyament, la investigació, la transferència de resultats, la divulgació, la cooperació, l’assistència tècnica a les empreses i institucions, i el foment del desenvolupament rural, especialment en els àmbits forestal, agroforestal i indústries de la fusta i agràries, aprofitaments forestals, i en general en aquells àmbits relacionats amb la gestió dels recursos naturals.

 Atès que en data 27 de juny de 2023, la Junta del CTFC va aprovar la modificació dels Estatuts per adaptar-los i adequar-los a la Llei 9/2022, de 21 de desembre de la Ciència, la qual cosa implica modificar les funcions de la direcció general, amb la corresponent modificació de l’article 11. (document 1). 

Vist l’article 88. apartat e de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya..

Vist l’article 64. apartat t dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2. apartat a, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vist l’acord pres en la reunió del Consell de Govern de 27 de setembre de 2023, en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Ratificar l’acord de la Junta del Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya de 27 de juny de 2023 pel qual es modifica l’art. 11 dels seus estatuts, aprovant un nou text refós dels mateixos, en els termes dels (Annex núm. 1). SEGON. Encarregar la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment d’aquests acords. TERCER. Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències. QUART. Comunicar els presents acords a la vicegerenta d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius. CINQUÈ.- Informar dels presents acords al Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC).

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 

S’acorda (acord CE 98/2023):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

Primer.  Ratificar l’acord de la Junta del Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya de 27 de juny de 2023 pel qual es modifica l’article 11 dels seus Estatuts, aprovant un nou text refós dels mateixos, en els termes del document 1.  

Segon.  Encarregar a la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l’execució i el seguiment d’aquest acord.

Tercer.  Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Quart.    Informar del present acord al Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC).

 

20. Complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat. Avaluació AQU Catalunya 2023.

Exposició de motius

Vista la Resolució REU /4135/2022, de 27 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i als terminis  de  presentació  de  les  sol·licituds d’acreditació  de  l’activitat  investigadora  del  personal  docent  i investigador funcionari i contractat, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2022 (document 2).

Vistes les certificacions emeses per l’AQU Catalunya referents als mèrits de recerca del professorat de la UAB.

Vist el Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social.

Vist l’article 90 apartat b, de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 64 apartat m, dels estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.3 apartat d, del reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord 9/2023 pres en la reunió del Consell de Govern d’1 de febrer, en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius addicionals per mèrits de recerca del professorat funcionari de la UAB que han obtingut avaluació positiva, en el termes que s’annexen. SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau. TERCER.- Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu. QUART.- Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord  CE 99/2023):

Primer.   Aprovar els complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat de la UAB, que han obtingut avaluació positiva d’AQU Catalunya, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.   Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquest acord.

Tercer.   Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 

21.1. Despesa pluriennal corresponent a la contractació del subministrament i de material de laboratori de la UAB.

Exposició de motius

Vist el document acreditatiu d’existència de crèdit corresponent a l’aprovació de la despesa per a contractació número Consu 13/2023 de subministrament de material de laboratori de la UAB (document 1).

Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2023, aprovat en sessió plenària del Consell Social, acord PLE 57/2022 de 21 de desembre de 2022.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.

Vist l’article 89 apartat d de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist el que disposa l’article 28.3 apartat g del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist el que disposa  l’article 116.3 de la Llei  9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.

Vist l’acord 65/2023 pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data 20 de setembre, en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Aprovar la proposta de despesa pluriennal corresponent a la contractació número CONSU-13/2023 de subministrament de material de laboratori de la Universitat Autònoma de Barcelona. SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències. TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i documentació continguda en la part expositiva, 

S’acorda (acord CE 100/2023):

Primer.  Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent a la contractació número Consu 13/2023 de subministrament de material de laboratori de la Universitat Autònoma de Barcelona, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.   Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.

Tercer.   Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Economia i al cap de la Unitat de Contractació de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

 

21.2. Despesa pluriennal corresponent a la contractació del servei de prevenció aliè de la UAB.

Exposició de motius

Vist el document acreditatiu d’existència de crèdit corresponent a l’aprovació de la despesa per a contractació número 27/2023 del servei de prevenció aliè de la UAB (document 1).

Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2023, aprovat en sessió plenària del Consell Social, acord PLE 57/2022 de 21 de desembre de 2022.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.

Vist l’article 89 apartat d de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist el que disposa l’article 28.3 apartat g del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist el que disposa  l’article 116.3 de la Llei  9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.

Vist l’acord 66/2023 pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data 20 de setembre, en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Aprovar la proposta de despesa pluriennal corresponent a la contractació número 27/2023 del servei de prevenció aliè de la Universitat Autònoma de Barcelona. SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències. TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i documentació continguda en la part expositiva, 

S’acorda (acord CE 101/2023):

Primer.   Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent a la contractació número 27/2023 del servei de prevenció aliè de la Universitat Autònoma de Barcelona, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.   Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.

Tercer.   Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Economia i al cap de la Unitat de Contractació de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.


21.3. Despesa pluriennal corresponent a la contractació del servei de transport de viatgers en autobús del Campus de Bellaterra de la UAB.

Exposició de motius

Vist el document acreditatiu d’existència de crèdit corresponent a l’aprovació de la despesa per a contractació número 61/2023 del servei de transport de viatgers en autobús del Campus de Bellaterra de la UAB (document 1).

Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2023, aprovat en sessió plenària del Consell Social, acord PLE 57/2022 de 21 de desembre de 2022.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.

Vist l’article 89 apartat d de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist el que disposa l’article 28.3 apartat g del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist el que disposa  l’article 116.3 de la Llei  9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.

Vist l’acord 67/2023 pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data 20 de setembre, en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Aprovar la proposta de despesa pluriennal corresponent a la contractació número CONTR 61/2023 del servei de transport de viatgers en autobús del Campus de Bellaterra de la Universitat Autònoma de Barcelona SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències. TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i documentació continguda en la part expositiva, 

S’acorda (acord CE 102/2023):

Primer.   Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent a la contractació número 61/2023 del servei de transport de viatgers en autobús del Campus de Bellaterra de la Universitat Autònoma de Barcelona, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.   Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.

Tercer.   Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Economia i al cap de la Unitat de Contractació de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.


22.  Relació de licitacions i pròrrogues amb despesa de pressupost genèric pluriennal amb un pressupost base de licitació fins a 200.000 euros (IVA exclòs) del primer semestre de 2023.

Exposició de motius

Vist els acords del Ple del Consell Social de 21 de febrer de 2017 (acord PLE 07/2017) i de 20 de desembre de 2017 (acord PLE 89/2017) mitjançant els quals es va aprovar la simplificació del procediment d’aprovació de despeses pluriennals pel que fa a l’adjudicació  de contractes administratius  fins a un import màxim de 200.000€.

Vista la relació de de les licitacions amb despesa pluriennal amb un pressupost base de licitació fins a 200.000€ (IVA exclòs) corresponents al primer semestre de 2022 (document 1).

Vist l’acord 64/2023 pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data 20 de setembre de 2023, en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Informar favorablement  la relació de licitacions amb despesa pluriennal amb un pressupost base de licitació  fins a un import màxim de  200.000€  corresponents al primer semestre de 2023. SEGON. Elevar aquest a acords al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències. TERCER. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquests acords.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord CE 103/2022):

La Comissió Econòmica del Consell Social es dona per assabentada de la relació de licitacions i pròrrogues pluriennals corresponents al primer semestre de 2023 que comporten despesa pluriennal fins a 200.000 euros, d’acord amb el que consta en el document 1.