The Faculty's Internal Quality Assurance System

(Information available only in Catalan)

The Autonomous University of Barcelona (UAB) has designed its own Internal Quality Assurance System (SGIQ UAB), in accordance with the directives from AQU Catalunya (The Catalan University Quality Assurance Agency), ANECA (The Spanish National Agency for Quality Assessment and Accreditation) and ENQA (European Association for Quality Assurance in Higher Education). 

Our Faculty’s tailor-made Internal Quality Assurance System (SGIQ) reflects our strong commitment to offering quality studies which include measures for constant revision and improvement.

On November 23rd 2010, The Catalan University Quality Assurance Agency (AQU) gave our faculty’s Internal Quality Assurance System (SGIQ) a positive evaluation within the framework of its AUDIT programme.

 

Certificat AUDIT
Manual del SGIQ de la Facultat de Filosofia i Lletres
Mapa de processos del SGIQ de la Facultat de Filosofia i Lletres
Reglament i composició de la Comissió de Qualitat

Processos del SGIQ marc de la Facultat de Filosofia i Lletres

Strategic Processes:

PE01 Definición de la política y objetivos de calidad
PE02 Definición, despliegue y seguimiento del SGIC
PE03 Creación y diseño de nuevas titulaciones. Mapa de titulaciones
PE04 Política, gestión y formación del Personal Docente Investigador (PDI)
PE05 Política, gestión y formación del Personal de Administración y Servicios (PAS)

Key Processes:

PC01 Definición de perfiles de ingreso, graduación y acceso a los estudios 
PC02a. Programación docente de las asignaturas 
PC02b. Guías docentes 
PC03a. Gestión de las prácticas externas
PC03b. Gestión de los trabajos de fin de estudios
PC04 Orientación al estudiante
PC05 Evaluación del estudiante
o PC06 Gestión de la movilidad del alumnado, PAS y PDI
PC07 Seguimiento, evaluación y mejora de las titulaciones
PC08 Modificación y extinción de titulaciones
PC09 Gestión documental
PC10 Acreditación de titulaciones
 

Support Processes:

PS01a. Gestión de recursos económicos y materiales 
PS01b. Gestión de servicios 
PS02 Organización y gestión académica
PS03 Gestión de sugerencias, quejas y felicitaciones
PS04 Satisfacción de los grupos de interés
o PS05 Inserción laboral de los titulados
PS06 Información pública y rendición de cuentas