Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA-UAB)

La XAC participarà a la Fira Recerca en Directe 2020

13 feb. 2020
null Bluesky Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El comitè avaluador dels projectes de la ‘Fira Recerca en Directe 2020’ ha seleccionat la nostra proposta de la Xarxa Aerobiològica de Catalunya de l'ICTA-UAB i estarà al CosmoCaixa del 6 al 9 de maig de 2020. Projecte presentat per la XAC: MEDI AMBIENT

El comitè avaluador dels projectes de la ‘Fira Recerca en Directe 2020’ ha seleccionat la nostra proposta de la Xarxa Aerobiològica de Catalunya de l'ICTA-UAB i estarà al CosmoCaixa del 6 al 9 de maig de 2020.


Projecte presentat per la XAC:

MEDI AMBIENT – Pol·len i espores de fongs, desencadenants d’al·lèrgies
 
Grup de Recerca Aerobiològica, Transport Atmosfèric i Salut (AEROBIOTAS). (ICTA-UAB)
 
Vols conèixer com estudiem el pol·len i les espores de fongs, com determinem els seus al·lèrgens i quina vinculació tenen amb el medi ambient?
 
Conèixer els grans de pol·len, les espores de fongs i els al·lèrgens presents a l’aire al llarg del temps ens permet establir relacions amb la meteorologia i l’entorn, així com amb la salut de les persones (al·lèrgies respiratòries) i de la vegetació (fitopatologia). Els nostres investigadors/es presentaran a la Fira com analitzem l’aire i un projecte de ciència ciutadana on a través d’una App pots mapejar les plantes que provoquen al·lèrgies i informar del nivell de risc en funció del seu estat.
 
Vine i podràs fer de palinòleg! Podràs preparar i observar mostres al microscopi i comprendre millor la relació entre el medi ambient i les malalties al·lèrgiques!

 

Dins de