La UAB publica l’edició en català del llibre sobre economia circular per a un futur més sostenible
Joan Rieradevall i Carles Gasol, investigadors vinculats a l'ICTA-UAB, publiquen l’edició en català del llibre Economia circular. Camí cap a la sostenibilitat, obra editada pel Servei de Publicacions de la UAB. El llibre ofereix una anàlisi rigorosa i accessible sobre el paper de l’economia circular com una de les estratègies clau per assolir models de producció i consum més sostenibles. La publicació està disponible en format paper i també en versió electrònica d’accés obert i gratuït.
En el marc en què el 7,2 % dels productes i serveis funcionen amb sistemes circulars, l'economia circular es presenta com a un fenomen necessari pel desenvolupament sostenible. A partir de l’anàlisi dels factors polítics, econòmics, socials i ambientals, el lllibre es planteja el dubte de si aquest criteri és una realitat, o simplement un desig de la societat a curt termini.
A partir de l’observació de polítiques, indicadors, eines d’ecodisseny circular, estratègies d’innovació, prevenció i minimització de recursos, l’obra mostra la possible millora global dels productes i serveis ja existents. Des de la producció dels criteris fins al seu resultat final, es projecta un futur circular i sostenible creixent i continu, així com l’assoliment d’un consum més eficient i resilient en els pròxims anys.
Sobre els autors
Joan Rieradevall Pons és doctor en Ciències Químiques i assessor científic del grup Sostenipra de l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA-UAB). És soci fundador d’Inèdit Innovació i de Tectum Garden i ha estat guardonat amb diversos premis, com el Ciutat de Barcelona de Tecnologia Aplicada al Medi Ambient (1991).
Carles Gasol Martínez és doctor en Ciències Ambientals per la UAB i professor d’ecologia industrial. També és soci fundador d’Inèdit Innovació i participa en múltiples màsters i postgraus en sostenibilitat de la UAB i d’altres universitats, com la UB i la UPC.