Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA-UAB)

"Joves per l'emergència climàtica", menció especial als premis Transformative Action 2022

27 feb. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El projecte “Joves per l’emergència climàtica” de l’Ajuntament de Barcelona, en què participen els investigadors de l’ICTA-UAB Laura Talens i Oriol Marquet, ha estat guardonat amb una menció especial als premis “Transformative Action 2022” que atorga la plataforma European Sustainable Cities

JOVER PER EMERGENCIA CLIMATICA

Amb la Laura Talens i l'Oriol Marquet de l'ICTA-UAB, els joves han treballat l'impacte dels aparells electrònics en el clima, i la mobilitat sostenible i els gasos d'efecte hivernacle.

El jurats va anunciar els premiats durant la cerimònia que va tenir lloc al Comitè Europeu de les Regions, a Brussel·les. En aquesta ocasió, el projecte “Joves per l’emergència climàtica” va rebre una menció especial per la feina de sensibilització que es fa en els centres educatius de la ciutat amb la iniciativa Escoles + Sostenibles, implicant l’alumnat i fent que es generi una feina conjunta amb científics per treballar propostes concretes que reverteixin l’emergència climàtica a la ciutat de Barcelona.  


“Joves per l’emergència climàtica” es va posar en marxa el 2021, com a resposta al Pla d'Emergència Climàtica 2030, perquè els joves poguessin realitzar una recerca sobre aquests àmbits, acompanyats per una persona científica. L'objectiu és acostar la comunitat científica als joves de Barcelona. 

Enguany, els estudiants estan treballant aspectes com els gasos d’efecte hivernacle i la mobilitat sostenible amb la col·laboració de l’investigador de l’ICTA-UAB Oriol Marquet, la repercussió de les dades i els aparells electrònics en el clima amb la investigadora de l’ICTA-UAB Laura Talens, l'impacte ambiental de la moda i la roba, i el litoral, el mar i el canvi climàtic. 

Les escoles participants són Escola Regina Carmeli d'Horta, Institut joan d'Àustria, Institut Lluís Domènech i Montaner, Escola Frederic Mistral, Col·legi Canigó, Institut Valldemossa, Col·legi Sagrat Cor Diputació, Col·legi Sant Gabriel, Col·legi Jesuïtes Gràcia- Kostka, Escola Betània Patmos, Institut Escola Coves d'en Cimany, Col·legi Asunción Nuestra Señora, Centre d'Estudis Montseny, Col·legi Sant Ramon Nonat. 

Les dues últimes edicions d’aquest projecte d’intercanvi d’alumnat van comptar amb la col·laboració de fins a 32 centres educatius i més de 1200 estudiants que van poder dur a terme la seva pròpia recerca científica relacionada amb un tema triat i que van plasmar en un dossier amb els resultats obtinguts. A més de gaudir del contacte amb la comunitat científica, l'alumnat també va poder compartir les seves conclusions, dubtes i inquietuds conjuntes en una sessió presencial. L'esdeveniment va comptar amb propostes per transformar els patis escolars, anàlisis i suggeriments per millorar la mobilitat i reflexions sobre el consum de roba, entre altres temes. 
  
Segons les respostes als formularis de valoració, més del 88% dels centres educatius que participen en aquesta iniciativa l’han qualificat positivament. Prop del 82% va afirmar que hi tornaria a participar i més del 90% recomanaria a altres escoles unir-se al projecte. 

 

Dins de