Go to main content
Universitat Autònoma de Barcelona

Bridge between Cerdanyola and the UAB to include public transport and bike lanes

29 Jun 2022
Share on Bluesky Share on LinkedIn Share via WhatsApp Share via e-mail

Works to transform the brige passing over the AP-7 and B-30 motorways, and that connects the UAB campus with the city of Cerdanyola del Vallès by the Avinguda de Serragalliners, will begin in 2023.

Ampliació del pont entre Cerdanyola i la UAB

El pont que connecta, per sobre de l’AP-7 i la B-30, el campus de la UAB i el nucli urbà de Cerdanyola del Vallès per l’avinguda de Serragalliners es reformarà per tal de doblar-ne l’amplada. La intervenció permetrà passar dels actuals tres carrils per a tot tipus de vehicles i una vorera estreta a dos carrils de circulació de vehicles, dos carrils segregats per al transport públic, una vorera amb una amplada suficient per al flux de vianants i un carril bici. A més, està previst que la sortida de la B30 que actualment enllaça amb el pont passi per sota d’aquest i desemboqui directament a la rotonda de l’estació de Rodalies de Renfe.

L’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i la UAB han presentat el projecte que transformarà un dels accessos al campus amb més trànsit tant de vianants com de bicicletes, transport públic i vehicles particulars.

La vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori de la UAB, Carme Miralles, ha agraït la col·laboració entre administracions metropolitanes que permeten actuacions viàries “pròpies del segle XXI, no pensades només per a cotxes, sinó per a vianants, bicicleta i transport públic” i ha defensat que “campus i nucli urbà requereixen més i millors connexions”.

L’alcalde de Cerdanyola, Carlos Cordón, ha destacat l’intens treball dels darrers tres anys per fer realitat aquest projecte “que és prioritari per a la comunicació entre dues parts de la ciutat” i ha posat també en valor “la bona feina dels agents estratègics del territori i de les administracions”, tot destacant la de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Per la seva banda, el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda, ha afirmat que “en el procés actual de transició cap a una mobilitat sostenible, descarbonitzada i més saludable, la bicicleta té un paper fonamental i les infraestructures han de donar resposta a aquesta nova mobilitat. La infraestructura ciclista dona seguretat als usuaris de la bicicleta".

L’aportació de 600 mil euros del Pla de Sostenibilitat Ambiental de l’AMB es destinarà a la construcció del carril bici previst a la intervenció del pont. Aquest futur carril bici tindrà 270 metres i formarà part de la Bicivia, la xarxa pedalable de la metròpoli de Barcelona; concretament pertany a l’eix Bicivia 9, que connectarà Montcada i Reixac amb Cervelló quan estigui completada.

L’inici de les obres, que s’executaran mitjançant el Consorci del Parc de l’Alba, està prevista per a l’any 2023.

Within