La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[12/03/2024] Consell de Govern

PUNT 1: Aprovació de l’acta de la sessió anterior [+]

PUNT 2: Informe del rector

PUNT 3: Afers de personal acadèmic i de personal investigador:

   3.1. Aclariment al Model i Criteris de priorització de catedràtics [+]

PUNT 4: Afers de personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis:

PUNT 5: Afers acadèmics:

   5.1. Aprovació del calendari acadèmic del curs 2024-2025 [+]

   5.2. Aprovació del calendari acadèmic i administratiu de curs 2024-2025 [+]

   5.3. Aprovació de títols de grau [+]

   5.4. Extinció de títols de grau [+]

   5.5. Aprovació de títols de màster universitari [+]

   5.6. Modificació de la denominació de títols de màster universitari [+]

   5.7. Extinció de títols de màster universitari [+]

   5.8. Aprovació de títols de màsters de formació permanent i diplomes [+]

PUNT 6: Propostes de normatives:

   6.1. Modificació de la normativa acadèmica relativa als estudis de doctorat [+]

   6.2. Correccions al Reglament de Personal Acadèmic Títol II (concursos lectors, permanents i substituts), Títol IX (annex concursos per mitjans electrònics) [+]

PUNT 7: Estructures bàsiques i serveis de la UAB:

   7.1. Supressió del Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT) [+]

   7.2. Modificació del Reglament de Centre d'Estudis i de Recerca Institut Dret i Tecnologia [+]

   7.3. Aprovació del Reglament del Servei de Tractament de la Parla i el So [+]

PUNT 8: Cessions d'espais i d'altres béns de titularitat de la UAB

   8.1. Cessió d'espais C5B Senar de la Facultat de Ciències de la UAB a l'Institut de Física d'Altes Energies (IFAE) [+]

   8.2. Cessió d’ús d’uns terrenys a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, S.A. [+]

PUNT 9: Nomenament de doctor o de doctora Honoris Causa:

   9.1. Nomenament de doctors Honoris Causa: Facultat de Filosofia i Lletres [+]

PUNT 10: Elecció de representants:

   10.1. Designació de membres del Comitè d'Ètica en la Recerca [+]

   10.2. Ratificació d'un membre de la Comissió de Campus, Sostenibilitat i Agenda 2030 [+]

PUNT 11: Afers de tràmit

   11.1. Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de docència del personal docent i investigador contractat. 1a. Convocatòria AAI AQU Catalunya, per estimació de recurs [+]

   11.2. Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador funcionari i contractat. Trams  avaluats per AQU Catalunya 2022 categories Ramón y Cajal i Beatriz De Galindo [+]

   11.3. Aprovació dels complements retributius addicionals de recerca per al personal docent i investigador funcionari. 1a Convocatòria AAI 2023  AQU Catalunya [+]

   11.4. Aprovació dels complements retributius addicionals de recerca per al personal docent i investigador contractat. 1a Avaluació AQU Catalunya 2023 [+]

   11.5. Aprovació dels complements retributius addicionals de recerca per al personal  investigador contractat. 1a Convocatòria AAI 2023  PI AQU Catalunya [+]

   11.6. Participació de la UAB en l’associació de nova creació: Spanish Open Hardware Association (SOHA) [+]

   11.7. Participació de la UAB en l’associació Plataforma One Health [+]

   11.8. Participació de la UAB en l’Associació Empresarial Multisectorial Innovadora para las Ciudades Inteligentes Smart City Cluster [+]

PUNT 12: Torn obert de paraules

 

 

PUNT 1: Aprovació de l’acta de la sessió anterior

Acord 01/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

Aprovar l’acta de la sessió anterior del dia 18 de desembre de 2024 (DOC)

3.1. Aclariment al Model i Criteris de priorització de catedràtics

Acord 02/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

Vist l’acord del Consell de Govern de la UAB de data 16 de març de 2023, pel qual es va aprovar el model i criteris de priorització de les places de catedràtic d’universitat i de catedràtic contractat.

Vist el punt 2on referit a la priorització de places i atesa la necessitat d’aclarir i addicionar alguns dels seus incisos.

Vist l'article 21.4 a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les disposicions normatives de personal acadèmic que haurà d’aprovar el Consell de Govern.

Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic del dia 29 de febrer de 2024 pel qual es va informar favorablement l’aclariment al Model i Criteris de prioritzacions de catedràtics. 

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar la proposta d’aclariment al Model i Criteris de priorització de catedràtics, de conformitat amb l’annex adjunt. (DOC)

SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent a l’aprovació del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.

TERCER. Comunicar el present acord a la vicerectora de Personal Acadèmic, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 

 5.1. Aprovació del calendari acadèmic del curs 2024-2025

Acord 03/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent d'aprovació del calendari acadèmic del curs acadèmic 2024-2025.

Atesa la necessitat de disposar d’un calendari acadèmic marc de la UAB per a programar les activitats docents del curs acadèmic 2024-2025.

Vista l’Ordre EMT/153/2023, de 29 de maig, per la qual s'estableix el calendari oficial de festes laborals a Catalunya per a l'any 2024.

Vista l’Ordre EMT/290/2023, de 22 de desembre, per la qual s'estableix el calendari de festes locals a Catalunya per a l'any 2024.

Vist l'article 9.4.c) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern en relació amb el calendari acadèmic i el calendari acadèmic-administratiu.

Atès que la proposta de calendari acadèmic per al curs 2024-2025 va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 5 de març de 2024.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar la proposta de calendari acadèmic per al curs 2024-2025 que s'annexa. (DOC)

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar aquest acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a termes les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

5.2. Aprovació del calendari acadèmic i administratiu del curs 2024-2025

Acord 04/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent d'aprovació del Calendari acadèmic administratiu per al curs acadèmic 2024-2025.

Atesa la necessitat de disposar d’un calendari acadèmic i administratiu marc de la UAB per a programar les activitats docents i els procediments administratius del curs acadèmic 2024-2025.

Vist l'article 9. 4.c) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern en relació amb el calendari acadèmic i el calendari acadèmic-administratiu.

Atès que la proposta de calendari acadèmic administratiu per al curs 2023-2024 va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 5 de març de 2024.

Vist el calendari acadèmic de la UAB per al curs 2024-2025, aprovat pel Consell de Govern el 12 de març de 2024.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar el calendari acadèmic i administratiu per al curs 2024-2025, en el termes que s'annexen. (DOC)

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar aquest acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a termes les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

5.3. Aprovació de títols de grau

Acord 05/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

Vista la petició de creació de títols de grau i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 7.1 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 9 i següents de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de titulacions de grau.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.

Atès que la proposta de creació de títols de grau va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 5 de març de 2024.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar la creació dels títols de grau següents:

  • Física
  • Història

SEGON. Elevar l'aprovació de la creació de títols de grau al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

 5.4. Extinció de títols de grau

Acord 06/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent de supressió de títols de grau que ha estat presentada pels centres corresponents.

Vist el que disposa la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, així com la resta de normes d’aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la supressió de títols universitaris oficials.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 30 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, que estableix que la Comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica informa sobre l’extinció de les titulacions i que les propostes d’extinció de les titulacions s’eleven al Consell de Govern per a la seva aprovació, si escau.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.

Atès que la proposta d’extinció de títols de grau va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 5 de març de 2024.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar l’extinció dels títols de grau següents:

  • Arqueologia
  • Filologia i Cultura Franceses
  • Nanociència i Nanotecnologia

SEGON. Elevar l'aprovació de la supressió dels títols de grau al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

 5.5. Aprovació de títols de màster universitari

Acord 07/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent de creació de títols de màster universitari que ha estat presentada pels centres corresponents.

Vist l’article 7.1 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, així com la resta de normes d’aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la supressió de títols universitaris oficials.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 9 i següents de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de titulacions de màster universitari.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.

Atès que la proposta de creació de títols de màster universitari va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 5 de març de 2024.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar la creació dels títols de màster universitari següents:

  • Estudis Avançats de Llengua i Literatura Catalanes
  • Humanitats i Patrimoni Digitals
  • Nanociència Aplicada: de Materials a Dispositius / Master in Aplied Nanoscience: from Materials to Devices
  • Traducció i Estudis Interculturals
  • Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge

SEGON. Elevar l'aprovació de la creació de títols de màster universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

 5.6. Modificació de la denominació de títols de màster universitari

Acord 08/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent de modificació de la denominació de títols de màster universitari que han estat presentades pels centres corresponents.

Vist l’article 7 i següents de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, així com la resta de normes d’aplicació general.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 10 de la Normativa acadèmica de la UAB aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de títols de màster universitari.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.

Atès que la proposta de modificació de la denominació de títols de màster universitari va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 5 de març de 2024.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar la modificació de la denominació dels títols de màster universitari següents:

  • Màster universitari en l’Àmbit de la Química Sanitària, que passa a denominar-se màster universitari en Química i Bioquímica Sanitàries.
  • Màster universitari en Psicologia de l’Educació, que passa a denominar-se màster universitari en Psicologia de l’Educació-MIPE.

SEGON. Elevar l'aprovació de la modificació de la denominació dels títols de màster universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment dels  acords primer i segon.

QUART. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

  5.7. Extinció de títols de màster universitari

Acord 09/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent de d’extinció dels títols de màster universitari que han estat presentades pels centres corresponents.

Vist el que disposa la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d’aplicació general.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 30 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, que estableix que la Comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica informa sobre l’extinció de les titulacions i que les propostes d’extinció de les titulacions s’eleven al Consell de Govern per a la seva aprovació, si escau.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.

Atès que la proposta d’extinció dels títols de màster universitari va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 5 de març de 2024.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar l’extinció dels títols de màster universitari següents:

  • Economia Laboral
  • Erasmus Mundus en Filosofia Alemanya i Francesa: Reptes Contemporanis
  • Erasmus Mundus en Malalties Infeccioses i Una Sola Salut
  • Estudis Teatrals
  • Història Contemporània
  • Paleobiologia i Registre Fòssil / Paleobiology and Fossil Record

SEGON. Elevar l'aprovació de l’extinció dels títols de màster universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

 5.8. Aprovació de títols de màsters de formació permanent i diplomes

Acord 10/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

Vistes les peticions de creació de títols de màster de formació permanent i de diploma d’especialització que han estat presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 7.1 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.

Vistos els articles 10 i 15 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de les titulacions pròpies de postgrau.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre la creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.

Atès que les propostes de creació de títols de màster de formació permanent i de diploma d’especialització que es presenten van ser informades favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 5 de març de 2024.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar la creació dels títols de màster de formació permanent següents:

  • Producció i Distribució Cinematogràfica
  • Direcció d'Art i Comunicació

SEGON. Aprovar la creació del títol de diploma d’especialització següent:

  • Atenció Integral en Infermeria Intensiva

TERCER. Elevar l'aprovació de la creació de títols de màster de formació permanent i de diploma d’especialització al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

QUART. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment dels acords primer a tercer.

CINQUÈ. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

 6.1. Modificació de la normativa acadèmica relativa als estudis de doctorat

Acord 11/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora de Recerca de modificació de la normativa acadèmica de la UAB relativa als estudis de doctorat.

Atesa la necessitat d’adaptar dita normativa als canvis introduïts per l’entrada en vigor del Reial Decret 576/2023, de 4 de juliol, pel qual es modifica el Reial Decret 99/2011, de 28 de gener, que regulen els ensenyaments oficiales de doctorat; relatius, entre d’altres, als requisits d’accés, la durada dels estudis, l’elaboració d’un pla de formació personal, els requisits dels directors de tesi, els informes de dos persones expertes externes a la Universitat o l’atorgament de premis extraordinaris.

Vist l'article 15.3.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Doctorat.

Atès que dita proposta de modificació de la normativa acadèmica va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió de Doctorat de 28 de febrer de 2024.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar la modificació de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern el 7 de juliol de 2022 i modificada en diferents ocasions essent la darrera el 12 de juliol de 2023, relativa als estudis de doctorat, en els termes que s’annexen. (DOC)

SEGON. Encarregar a la vicerectora de Recerca l'execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

 6.2. Correccions al Reglament de Personal Acadèmic Títol II (concursos lectors, permanents i substituts), Títol IX (annex concursos per mitjans electrònics)

Acord 12/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

Atès que en data 17 de novembre de 2010 el Consell de Govern va aprovar el text refós corresponent al Reglament de Personal Acadèmic de la UAB el qual s’ha modificat en diverses ocasions, la darrera en data 18 de desembre de 2023. Vista la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari (LOSU), que entrà en vigor el dia 12 d’abril de 2023 i per la qual es deroga la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats (LOU), excepte pel que fa a l’aplicació del règim transitori.

Atesa la conveniència de fer petites correccions a la regulació continguda a la part dels concursos de professorat lector, de professorat permanent i substituts, del títol IX (annex concursos per mitjans electrònics), i del títol V (Permisos i llicències del personal acadèmic). 

Vist l'article 21.4 a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les disposicions normatives de personal acadèmic que haurà d’aprovar el Consell de Govern.

Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic del dia 29 de febrer de 2024 pel qual es va informar favorablement les correccions al Reglament de Personal Acadèmic: Títol II (concursos lectors, permanents i substituts), Títol IX (annex concursos per mitjans electrònics), del títol V (Permisos i llicències del personal acadèmic) i Títol IX: Aspectes Lingüístics associats a la docència.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

en la sessió del dia 12 de març de 2024:

PRIMER. Aprovar la proposta de modificació del Reglament de Personal Acadèmic: Títol II (concursos lectors, permanents i substituts); protocol sobre la realització a distància i per mitjans electrònics dels concursos i  Títol V (permisos i llicències del personal acadèmic). (DOC) (DOC) (DOC) (DOC) (DOC)

SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent a l’aprovació del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.

TERCER. Comunicar el present acord a la vicerectora de Personal Acadèmic, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 

En la reunió de continuació de la sessió del dia 12 de març, que va tenir lloc el 14 de març de 2024:

PRIMER.  Aprovar la proposta de modificació del Reglament de Personal Acadèmic: Títol IX: Aspectes lingüístics associats a la docència. (DOC)

SEGON.  Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent a l’aprovació del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.

TERCER. Comunicar el present acord a la vicerectora de Personal Acadèmic, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Reglament de personal acadèmic de la Universitat Autònoma de Barcelona (text refos)

 

 7.1. Supressió del Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)

Acord 13/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

Atès que per acord del Consell de Govern de data 24 d’abril de 2003 es va aprovar el reconeixement del Grup d'Estudis Sociològics Sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT) com a centre especial de recerca (CER) i per acord del Consell de Govern de data 18 de juny de 2003 es va aprovar el Reglament del mateix.

Vista la proposta de dissolució del Centre d’Estudis Sociològics sobre la vida quotidiana i el Treball – QUIT, segons acord contemplat a l’acta de reunió dels membres del mateix.

Vist l’informe favorable de la comissió de Recerca, de Transferència i d’Innovació de data 14 de febrer de 2024.

Vist l'article 25.4.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, i modificat per acord del 16 de març de 2023, que estableix que li correspon a la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació emetre informes sobre les propostes que hagin de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern en matèria de creació, modificació i supressió d’Instituts universitaris propis i centres d'estudis i de recerca.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS: 

PRIMER. Aprovar la supressió del Centre d’Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT).

SEGON. Encarregar les Vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment d’aquests acords. 

TERCER. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius. 

 

 7.2. Modificació del Reglament de Centre d'Estudis i de Recerca Institut Dret i Tecnologia

Acord 14/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

Atès que per acord del Consell de Govern de data 27 de gener de 2005 es crea el CER Institut de Dret i Tecnologia, així com el seu Reglament.

Vista el text articulat de proposta de modificació del Reglament de l’Institut de Dret i Tecnologia.

Vist l’informe favorable de la comissió de Recerca, de Transferència i d’Innovació de data 14 de febrer de 2024.

Vist l'article 64.a) dels estatuts segons el qual correspon al Consell de Govern aprovar els reglaments de les estructures universitàries, l'article 19 del Reglament Marc dels Instituts Universitaris d’investigació i Centres de Recerca Propis (aprovat per acord del Consell de Govern de 29 de gener de 2004 i última modificació de 26 d’abril de 2023), que estableix que la reforma del Reglament dels centres de recerca propis, en tot cas, ha de ser ratificada pel Consell de Govern; així com l’article 21.4 del Reglament del propi CER que estableix que la reforma del Reglament ha de ser ratificada pel Consell de Govern de la UAB.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Ratificar la modificació del Reglament de l’Institut de Dret i Tecnologia (IDT)

SEGON. Encarregar les Vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment d’aquests acords. 

TERCER. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

7.3. Aprovació del Reglament del Servei de Tractament de la Parla i el So

Acord 15/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent de modificació del reglament del Servei de Tractament de la Parla i del So.

Vist l’article 39 dels Estatus de la UAB, sobre els serveis universitaris orientats a donar suport a la docència i a la investigació.

Vist l’acord 117/2018, de 5 de desembre, del Consell de Govern, pel qual s’acorda aprovar la transformació del servei cientificotècnic de Tractament de la Parla i el So en servei docent, amb dependència funcional de la Facultat de Filosofia i Lletres, i adaptar el reglament del servei com a Servei Docent.

Vist que la modificació del reglament del servei de Servei de Tractament de la Parla i del So va ser aprovat per la Junta de la Facultat de Filosofia i Lletres el 20 de desembre de 2023.

Vist l’article 42 de la Normativa de la UAB en matèria d’investigació, sobre els serveis de suport a la docència, i l’article 45 de l’esmentada normativa, que estableix que correspon a la comissió del Consell de Govern competent en la matèria elevar les propostes d’aprovació i de modificació dels reglaments dels serveis, a proposta de l’òrgan de govern del servei corresponent.

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics.

Atès que la proposta de modificació del reglament del Servei de Tractament de la Parla i del So va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 5 de març de 2024.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar la modificació del reglament del Servei de Tractament de la Parla i del So.

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

 8.1. Cessió d'espais C5B Senar de la Facultat de Ciències de la UAB a l'Institut de Física d'Altes Energies (IFAE)

Acord 16/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta de la Vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, de formalitzar amb l'Institut de Física d'Altes Energies (IFAE) un conveni de cessió d’ús d’espais.

Atès que l’IFAE és un consorci de dret públic que té per missió contribuir al coneixement sobre desenvolupament de la física d’altes energies i que coordina el projecte de la UE Horizon Europe INFRA-DEV "Einstein Telescope Preparatory Phase (ET-PP) ” de construcció del Telescopi Eintein (ET) d’ones gravitacionals.  

Atès que els espais C5b-103, C5b-105, C5b-107 i C5b-109 de l’ Edifici C5B, titularitat de la UAB  actualment estan destinats a acollir una exposició interactiva permanent sobre Química, amb el corresponent equipament.

Atès que l’IFAE està interessat en ocupar els quatre espais esmentats per a la realització del projecte ET-PP.

Atès que per poder dur a terme la cessió d’ús dels espais mencionats a l’IFAE, la UAB ha de traslladar l’exposició permanent de Química a uns nous espais del Campus, els espais C5 parell, els quals hauran d’acomodar-se i equipar-se.

Atès que la UAB i l’IFAE consideren adient la signatura d’un conveni per regular la cessió dels drets d’ús dels esmentats espais.

Atès que l’IFAE requereix gaudir de l’autorització d’ús dels espais anteriorment descrits.

D’acord amb allò que disposen els articles 92 de la Llei 33/2003, del Patrimoni de les Administracions Públiques, l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya i l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Autoritzar la cessió d’ús a la l'Institut de Física d'Altes Energies (IFAE) d’uns espais que es passen a identificar, en els següents termes: 

Objecte: L'espai d'ús objecte de la cessió d’ús que es destinarà a l'IFAE, es la superfície de 351,52 m2 situats als espais C5b-103, C5b-105, C5b-107 i C5b-109 de l’ Edifici C5B  ubicat a la finca registral núm. 45.279 del Registre de la Propietat de Cerdanyola del Vallès núm. 2.

Destinació: Els espais objecte de cessió d’ús hauran de ser destinats, de forma exclusiva, per part de l’IFAE per a la realització del projecte de preparació de la coordinació del projecte europeu ET-PP de construcció del Telescopi d’ones gravitacionals ET, l'estudi de les ones gravitatòries, i l'astronomia multimissatger mitjançant ones gravitatòries. En cap cas els espais podran ser dedicats a altres projectes o activitats de l’IFAE ni ocupats per persones no dedicades al projecte

Condicions econòmiques:

  • Cànon: El dret d’ocupació d’espais esdevé gratuït. Per tant, l’IFAE no vindrà obligat a abonar cap cànon a la UAB en concepte de contraprestació de la cessió de l’ús de l’espai. Aquesta exempció en el pagament del cànon és considerada per les parts com una aportació en espècie de la UAB per al sosteniment de l’IFAE, que es valora a raó de 10€ mensuals per metre quadrat ocupat per l’IFAE. L’import anual d’aquesta aportació en espècie és el següent (impostos no inclosos):

                                 Ubicació: C5B

                                 m2 cedits: 351,52
                                 Cànon anual (10€/351,52m2/mes): 42.182,40€

  • Repercussió de despeses : L’IFAE no vindrà obligat a pagar a la UAB les despeses suportades per la universitat derivades de l’ús de l’espai cedit i de les despeses de manteniment, consums energètics i neteja. Aquesta aportació és considerada per les parts com una aportació en espècie de la UAB per al sosteniment de l’IFAE, i la seva valoració de les despeses, corresponent a l’any 2023 derivades de l’ús dels espais cedits i del ciutat. Aquests imports no inclouen impostos.Ubicació metres cedits

                                Ubicació metres cedits: C5B

                                m2 cedits: 351,52

                                Despeses de l'espai cedit (50,27€/m2): 17.670,91 €

                                Despeses ciutat 8,67€/m2: 3.047,68 €

                                DESPESES A REPERCUTIR ANY 2023:  20.718,59 €

  • Altres despeses: Indemnitzacions: L’IFAE vindrà obligat a pagar a la UAB una compensació corresponent a les despeses ocasionades a la UAB pel trasllat dels equipaments instal·lats en els espais mencionats a la clàusula 1ª objecte de la cessió, als nous espais del campus (C5 parell), així com pel condicionament d’aquest nous espais. El cost del trasllat i condicionament estimat és de  66.115,7 euros més IVA (13.884,3 euros) que serà abonat per l’IFAE a la UAB a la signatura del present acord, prèvia presentació de la corresponent factura.

Termini de duració: La cessió tindrà una duració de quatre (4) anys des de l’1 de gener de 2024. Abans del termini de finalització, en cas que el projecte no estigui finalitzat, les parts poden renegociar les condicions i acordar-ne la renovació, fins un màxim de quatre anys addicionals, renovació que s’haurà de subscriure de forma expressa.

SEGON. Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.

TERCER. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.

QUART. Encarregar la Vicerectora d'Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment de l'acord primer.

CINQUÈ. Comunicar els presents acords a la vicegerència de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

 8.2. Cessió d’ús d’uns terrenys a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, S.A.

Acord 17/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta del vicerector de Campus i Sostenibilitat en relació amb la sol·licitud de LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA pel que fa a l’autorització d’ús d’uns terrenys.

Atès que mitjançant escrit de data 15 de gener de 1990 la UAB va autoritzar el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions a construir part de la carretera que voreja el Laboratori i l’aparcament associat i va autoritzar l’ús de l’aparcament esmentat als usuaris del Laboratori.

Atès que per acords núm. 66/2010 i 40/2010 del Consell de Govern i del Consell Social de dates 30 de setembre i 28 d’octubre de 2010, respectivament, la UAB va cedir l’ús a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA  d’una porció del terreny annex a l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya (LGAI) amb la superfície disponible necessària per donar ús a 450 places de pàrking, aproximadament, per un termini de tres anys, la qual es va formalitzar en data 29 d’octubre de 2010 i, per tant,  finalitzà el 29 d’octubre de 2013.

Atès que per acords núm. 92/2013 i 72/2013 del Consell de Govern i del Consell Social de dates 9 d’octubre i 28 de novembre de 2013, respectivament, la UAB va cedir l’ús a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA  d’una porció del terreny situat davant l’entrada de l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya (LGAI) de superfície de 2.700 m2, corresponent a 132 places de pàrquing, aproximadament, per un termini de tres anys i, per tant,  finalitzà el 3 de desembre de 2016.

Atès que per acords núm. 14/2017 i CE 09/2017 del Consell de Govern i del Consell Social de dates 26 de gener i 21 de febrer de 2017, respectivament, la UAB va cedir l’ús a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA  d’una porció del terreny situat davant l’entrada de l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya (LGAI) de superfície de 2.700 m2, corresponent a 132 places de pàrquing, aproximadament, per un termini de 3 anys i, per tant, finalitzà el 3 de desembre de 2017.

Atès que per acords núm. 125/2017 i CE 91/2017 del Consell de Govern i del Consell Social de dates 13 de desembre de 2017 i 20 de desembre de 2017, respectivament, la UAB va cedir l’ús a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA  d’una porció del terreny situat davant l’entrada de l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya (LGAI) de superfície de 2.700 m2, corresponent a 132 places de pàrquing, aproximadament, per un termini d’un any 3 de desembre de 2017 fins el 3 de desembre de 2020, tot i que va ser finalment prorrogat fins el 20 de desembre de 2021 en virtut de resolució del rector d’11 de març de 2021.

Atès que per acords núm. 103/2022 i CE 65/2022 del Consell de Govern i del Consell Social de dates 14 de desembre de 2022 i 21 de desembre de 2022, respectivament, la UAB va cedir l’ús a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA  d’una porció del terreny situat davant l’entrada de l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya (LGAI) de superfície de 2.700 m2, corresponent a 132 places de pàrquing, aproximadament, per un termini de 2 anys, més dos possibles pròrrogues anuals, que van motivar 3 resolucions del rector, la última prorrogant l’autorització fins el 20 de desembre de 2024.  

Atès que és voluntat de LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA de tornar a gaudir l’ús d’una superfície de terreny de 2.700 m2, corresponent a 132 places de pàrking, aproximadament, ubicats davant l’entrada principal de l’edifici on està ubicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya  per un període de 3 anys.

D’acord amb allò que disposen els articles 92 de la Llei 33/2003, del Patrimoni de les Administracions Públiques, l’article 28 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya, l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya i l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Autoritzar l’ús de terrenys de titularitat de la UAB a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA:

  • Objecte: Porció del terreny situat davant l’entrada principal de l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya, amb la superfície de 2.700 m2 per donar ús a 132 places de pàrquing, aproximadament.
  • Preu: 71.138,01 € (impostos inclosos) anuals.
  • Termini de duració: 3 anys, des del 21 de desembre de 2024.
  • Destinació: El destí del dret d’ús objecte d’autorització serà l’apartament de vehicles al voltant de l’edifici on està radicat el LGAI per als seus usuaris (132 places aproximadament).

SEGON. Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.

TERCER. Encarregar al vicerector de Campus i Sostenibilitat que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord.

QUART. Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.

CINQUÈ. Comunicar el present acord al director d’Arquitectura i Logística.

 

 9.1. Nomenament de doctors Honoris Causa: Facultat de Filosofia i Lletres

Acord 18/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

Vista la petició formulada pel Deganat de la Facultat de Filosofia i Lletres, i l'acord de la Junta de la Facultat de data 14 de febrer de 2024 pel qual se sol·licita al Consell de Govern el nomenament del doctor Enzo Traverso, com a doctor honoris causa de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Atès que tant del currículum del candidat com de la documentació referent als seus mèrits i de les circumstàncies que concorren, queda acreditat que la seva activitat en el camp de la docència i de la recerca el fan mereixedor d’obtenir la distinció de doctor honoris causa de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Atès que la Normativa que regula el procediment per a l’atorgament del títol de doctor Honoris Causa aprovada pel Consell de Govern en data 26 de maig de 2004 en el seu article 5.2 estableix que el Consell de Govern podrà atorgar un nomenament cada dos anys a la Facultat de Ciències, la Facultat de Filosofia i Lletres i a la Facultat de Medicina, i un nomenament cada quatre anys a cadascun dels centres restants.

Atès que la proposta de la Facultat de Filosofia i Lletres compleix els requisits exigits a la normativa abans esmentada.

ACORDS:

PRIMER. Nomenar el doctor Enzo Traverso, doctor honoris causa de la UAB.

SEGON. Encarregar a la secretària general l'execució i el seguiment d'aquest acord.

TERCER. Comunicar el present acord al Deganat de la Facultat de Filosofia i Lletres.

 

10.1. Designació de membres del Comitè d'Ètica en la Recerca

Acord 19/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

Atès que en data 29 de setembre de 2022 el Consell de Govern va aprovar el nou Reglament d’Ètica en la Recerca de la UAB.

Atès el que estableixen els articles 6, 7, 14, 15 i 16 del Reglament d’Ètica en la Recerca de la UAB, en relació a la composició del Comitè d’Ètica i dels seus subcomitès.

Vista la proposta de la vicerectora de Recerca on es proposa designar els membres necessaris per a la renovació parcial dels membres del CERec.

Vist l’informe favorable de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació de 14 de febrer de 2024.

Atès que l’article 6.1 estableix que els membres del Comitè d’Ètica en la Recerca i els seus subcomitès seran designats o nomenats pel Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic. 

ACORDS:

PRIMER. Aprovar el cessament de la Dra. Sandra Barbosa Pérez i el Dr. Miquel Torregrossa Álvarez, com a membres del Comitè d’Ètica en la Recerca (CERec).

SEGON. Aprovar el nomenament de la Dra. Estefania Contreras Carretón, Assessora de Benestar Animal de la instal·lació de peixos AQUAB i del Dr. Joan Pujol Tarrés, titular d’universitat numerari de l’Àrea de Psicologia Social, com membres del Comitè d’Ètica en la Recerca (CERec).

TERCER. Encarregar les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment d’aquests acords. 

QUART. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius. 

 

10.2. Ratificació d'un membre de la Comissió de Campus, Sostenibilitat i Agenda 2030

Acord 20/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

Atès que ha quedat constatat que a la Comissió de Campus, Sostenibilitat i Agenda 2023 resta vacant la representació de directores i directors de departaments de l’àmbit de la salut en determinades comissions del Consell de Govern hi ha vacants:

Per això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de l’Equip de Govern, es presenta al Consell de Govern  la següent

ACORDS:

PRIMER. Ratificar la proposta de representació del doctor Albert Bonillo Martin, director del Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut, com a representant de les direccions de departament de l’àmbit de la salut en la Comissió de Campus, Sostenibilitat i Agenda 2023.

SEGON. Comunicar el resultat de la votació a la persona que resulti escollida i al president de la Comissió.

 

 11.1. Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de docència del personal docent i investigador contractat. 1a. Convocatòria AAI AQU Catalunya, per estimació de recurs

Acord 21/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

Vista la RESOLUCIÓ REU/4129/2022, de 27 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i la certificació de la valoració dels mèrits individuals docents i de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques catalanes, meritats fins al 31 de desembre de 2022, per a l'assignació de les retribucions addicionals.

Vistes les certificacions emeses per l’AQU Catalunya referents als mèrits de docència del professorat de la UAB.

Vist el Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social. 

ACORDS:

PRIMER. Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius addicionals per mèrits de docència del professorat funcionari i contractat de la UAB, que han obtingut avaluació positiva per estimació de recurs, en els termes que s’annexen.(DOC)

SEGON. Elevar al Consell Social l’acord anterior per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu. 

QUART. Encarregar a vicerectora de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords. 

 

 11.2. Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador funcionari i contractat. Trams  avaluats per AQU Catalunya 2022 categories Ramón y Cajal i Beatriz De Galindo

Acord 22/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

D’acord amb la Resolució REU/4135/2022, de 27 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds d'avaluació de l'activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari i contractat, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2022.

Vistes les certificacions emeses per l’AQU Catalunya referents als mèrits de docència del professorat de la UAB.

Vist el Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social. 

ACORDS:

PRIMER. Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del professorat funcionari i contractat, categories Ramón y Cajal i Beatriz De Galindo, de la UAB, que han obtingut avaluació positiva, en els termes que s’annexen. (DOC)

SEGON. Elevar al Consell Social l’acord anterior per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu. 

QUART. Encarregar la vicerectora de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

 11.3. Aprovació dels complements retributius addicionals de recerca per al personal docent i investigador funcionari. 1a Convocatòria AAI 2023 AQU Catalunya

Acord 23/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

D’acord amb la Resolució REU/4135/2022, de 27 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds d'avaluació de l'activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari i contractat, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2022.

Vistes les certificacions emeses per l’AQU Catalunya referents als mèrits de docència del professorat de la UAB.

Vist el Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social. 

ACORDS:

PRIMER. Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del personal docent i investigador funcionari de la UAB, 1a Convocatòria AAI 2023 AQU Catalunya que han obtingut avaluació positiva, en els termes que s’annexen. (DOC)

SEGON. Elevar al Consell Social l’acord anterior per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu. 

QUART. Encarregar la vicerectora de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

 11.4. Aprovació dels complements retributius addicionals de recerca per al personal docent i investigador contractat. 1a Avaluació AQU Catalunya 2023

Acord 24/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

D’acord amb la Resolució REU/4135/2022, de 27 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds d'avaluació de l'activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari i contractat, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2022.

Vistes les certificacions emeses per l’AQU Catalunya referents als mèrits de docència del professorat de la UAB.

Vist el Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social. 

ACORDS:

PRIMER. Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat de la UAB, 1a Avaluació AQU Catalunya 2023 que han obtingut avaluació positiva, en els termes que s’annexen. (DOC)

SEGON. Elevar al Consell Social l’acord anterior per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu. 

QUART. Encarregar la vicerectora de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

 11.5. Aprovació dels complements retributius addicionals de recerca per al personal  investigador contractat. 1a Convocatòria AAI 2023  PI AQU Catalunya

Acord 25/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

D’acord amb la Resolució REU/4135/2022, de 27 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds d'avaluació de l'activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari i contractat, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2022.

Vistes les certificacions emeses per l’AQU Catalunya referents als mèrits de docència del professorat de la UAB.

Vist el Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social. 

ACORDS:

PRIMER. Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del personal investigador contractat de la UAB, 1a Convocatòria AAI 2023 PI AQU Catalunya que han obtingut avaluació positiva, en els termes que s’annexen. (DOC)

SEGON. Elevar al Consell Social l’acord anterior per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu. 

QUART. Encarregar la vicerectora de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

 11.6. Participació de la UAB en l’associació de nova creació: Spanish Open Hardware Association (SOHA)

Acord 26/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria on proposa la participació de la UAB en l’associació de nova creació Spanish Open Hardware Alliance (SOHA), la qual té com a objectiu, entre d’altres, la interlocució qualificada, entre i dins de la societat civil i els seus poders públics representatius,  la promoció de la investigació, formació, transferència, innovació, i el foment d’activitats de cooperació amb entitats nacionals i internacionals en l’àmbit del disseny hardware/software en obert.

Atès l’informe de valoració estratègica realitzat per part de la persona responsable de la proposta.

Atès que la participació de la UAB a l’Associació no comporta cap aportació econòmica ni la participació en els seus òrgans de govern.

Vist l’acord CE 98/2021, de 9 de juliol, de la Comissió Econòmica del Consell Social pel que fa als requeriments exigits per acordar la participació de la UAB en entitats amb personalitat jurídica pròpia.

Vist l'article 64.t) dels Estatuts de la UAB pel qual s’estableix la competència del Consell de Govern per proposar al Consell Social la participació de la Universitat en altres entitats.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic. 

ACORDS: 

PRIMER. Aprovar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en l’associació de nova creació Spanish Open Hardware Alliance (SOHA).

SEGON. Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, realitzi totes les actuacions necessàries per l’execució dels presents acords, inclòs la signatura de la documentació requerida, i les esmenes o millores de caràcter tècnic que siguin necessàries.

TERCER. Elevar al Consell Social els presents acords, per tal que exerceixi les seves competències.

QUART. Encarregar la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, l'execució i el seguiment d’aquests acords. 

CINQUÈ. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

 11.7. Participació de la UAB en l’associació Plataforma One Health

Acord 27/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria on proposa la participació de la UAB en l’Associació PLATAFORMA ONE HEALTH (UNA SOLA SALUD), la qual té com a objectiu, entre d’altres, contribuir a millorar l’estat de salut de la població mitjançant accions encaminades a facilitar el trànsit cap a un abordament integral de la salut alineat amb l’enfocament One Health promogut per l’aliança tripartida formada per l’Organització Mundial de la Salut, l’Organització Mundial en Sanitat Animal i l’Organització de les Nacions Unides per l’Alimentació i la Agricultura.

Atès l’informe de valoració estratègica realitzat per part de la persona responsable de la proposta.

Atès que la participació de la UAB a l’Associació comporta una aportació econòmica estimada de 150 euros anuals, que seran assumits per part del Vicerectorat competent en matèria de recerca.

Atès que la participació de la UAB no comporta participació en els òrgans de govern de l’associació.

Vist l’acord CE 98/2021, de 9 de juliol, de la Comissió Econòmica del Consell Social pel que fa als requeriments exigits per acordar la participació de la UAB en entitats amb personalitat jurídica pròpia.

Vist l'article 64.t) dels Estatuts de la UAB pel qual s’estableix la competència del Consell de Govern per proposar al Consell Social la participació de la Universitat en altres entitats.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS: 

PRIMER. Aprovar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en l’Associació PLATAFORMA ONE HEALTH (UNA SOLA SALUD).

SEGON. Aprovar l’aportació de 150 euros anuals, com a quota de soci de l’esmentada Associació la qual serà assumida per part del vicerectorat competent en matèria de recerca.

TERCER.  Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, realitzi totes les actuacions necessàries per l’execució dels presents acords, inclòs la signatura de la documentació requerida, i les esmenes o millores de caràcter tècnic que siguin necessàries.

 

 11.8. Participació de la UAB en l’Associació Empresarial Multisectorial Innovadora para las Ciudades Inteligentes Smart City Cluster

Acord 28/2024, de 12 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora de Recerca on proposa la participació de la UAB en la “Asociación Empresarial Multisectorial Innovadora para las Ciudades Inteligentes Smart City Cluster”, la qual té com a objectiu, entre d’altres, promoure la idea de model de ciutat intel·ligent a base d’implantar solucions tecnològiques innovadores que poden proporcionar les empreses i universitats espanyoles, així com fer formació i divulgació sobre les avantatges d’incorporar aquestes metodologies.

Atès l’informe de valoració estratègica realitzat per part de la persona responsable de la proposta.

Atès que la participació de la UAB a l’Associació no comporta cap aportació econòmica ni la participació en els seus òrgans de govern.

Vist l’acord CE 98/2021, de 9 de juliol, de la Comissió Econòmica del Consell Social pel que fa als requeriments exigits per acordar la participació de la UAB en entitats amb personalitat jurídica pròpia.

Vist l'article 64.t) dels Estatuts de la UAB pel qual s’estableix la competència del Consell de Govern per proposar al Consell Social la participació de la Universitat en altres entitats.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic. 

ACORDS:

PRIMER. Aprovar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en la “Asociación Empresarial Multisectorial Innovadora para las Ciudades Inteligentes Smart City Cluster”.

SEGON. Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, realitzi totes les actuacions necessàries per l’execució dels presents acords, inclòs les esmenes o millores de caràcter tècnic que siguin necessàries.

TERCER. Elevar al Consell Social els presents acords, per tal que exerceixi les seves competències.

QUART. Encarregar la vicerectora de Recerca l'execució i el seguiment d’aquests acords. 

CINQUÈ.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius. 

 

Documents relacionats