La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[19/01/2023] Comissió de Personal Acadèmic

Punt 1    Aprovació de les actes de les sessions anteriors [+] .
Punt 2    Informe de la vicerectora de Personal Acadèmic.
Punt 3     Aprovació de concursos de PDI permanent. [+]
Punt 4     Aprovació de concursos de PDI temporal. DECAU EL PUNT
Punt 5    Incorporació al Model de Dedicació Acadèmica d’interpretacions aprovades a CPAs anteriors i acords. [+]
Punt 6    Modificació del punt 2 del Model i Criteris de Priorització de les places de Professorat Permanent. [+]
Punt 7    Aprovació de la convocatòria d’avaluació de l’activitat docent del professorat (tram autonòmic) per períodes vençuts fins el 31/12/2022. [+]
Punt 8    Assumptes de tràmit. [+]
Punt 9    Torn obert de paraules.

 

Punt 1. Aprovació de les actes de les sessions anteriors.

Acord 001/2023, de 19 de gener de 2023 , Comissió de Personal Acadèmic

ACORDS

Aprovar les actes de 29 de novembre (DOC) i 20 de desembre de 2022 (DOC).

 

Punt 3. Aprovació de concursos de PDI permanent.

Acord 002/2023, de 19 de gener de 2023 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’article 62 i següents de la Llei Orgànica d’Universitats que regula els concursos del personal dels cossos docents.

Vist l’article 48 de la Llei Orgànica d’Universitats que preveu que les Universitats podran contractar personal docent i investigador en règim laboral, a través de les modalitats de contractació laboral específiques previstes a aquesta llei i que en els termes de la pròpia llei i en el marc de les seves competències les Comunitats Autònomes establiran el règim del personal docent i investigador contractat.

Vistos els articles 44,1 i 46 de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat  agregat.

Vist l’article 140 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de catedràtic, agregat i col·laborador permanent.

Vistos els articles 33 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 15 de març del 2022.

Vist el conveni signat entre la Universitat Autònoma de Barcelona i la Fundació de Gestió Sanitària de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, de 20 de gener de 2011.

Vist el conveni signat entre la Universitat Autònoma de Barcelona i la Corporació Sanitària Parc Taulí, d’1 de febrer de 2011.

Vista l’oferta pública d’ocupació de l’any 2022 aprovada per Consell de Govern en data 28 d’abril de 2022 i publicada en el DOGC de 17 de maig de 2022 i modificada per acord del Consell de Govern de 27 d’octubre de 2022 i publicada al Diari Oficial de la Generalitat de 16 de novembre de 2022.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, es presenta a la Comissió de Personal Acadèmic de la UAB la següent

ACORDS

PRIMER.-  Aprovar  la convocatòria dels concursos públics per a l’accés a places de professorat permanent.(DOC)

SEGON.- Encarregar al Vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 5. Incorporació al Model de Dedicació Acadèmica d’interpretacions aprovades a CPAs anteriors i acords.

Acord 003/2023, de 19 de gener de 2023 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist el Model de Dedicació Acadèmica, aprovat en data 13 de desembre de 2017 pel Consell de Govern de la UAB, modificat en diverses ocasions, la darrera en data 28 d’abril de 2022.

Atès que l’article 14 del Model de dedicació acadèmica preveu que correspon a la Comissió de Personal Acadèmic resoldre i interpretar les qüestions derivades de l’aplicació del model de dedicació acadèmica.

Vista la conveniència d’incorporar les diverses interpretacions acordades per la CPA i els acords presos en relació al Model de Dedicació Acadèmica.

Vist l’article 68 de la Llei Orgànica d’Universitats que regula el règim de dedicació del professorat universitari.

Atès que l’article 2.1 de la Llei Orgànica d’Universitats preveu que les universitats desenvoluparan les seves funcions en règim d’autonomia i a l’apartat 2 disposa que forma part de l’autonomia universitària, entre d’altres, la selecció, formació i promoció del personal docent i investigador i del personal d’administració i serveis així com la determinació de les condicions en que han de desenvolupar les seves activitats. 

Vist l’article 3 d) del Reglament del Consell de Govern que preveu que és competència del Consell de Govern regular els assumptes objecte de la seva competència pel que fa, i entre d’altres, a les directrius generals sobre organització de l’administració universitària i dels recursos humans.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Informar favorablement la incorporació al Model de Dedicació Acadèmica de les interpretacions aprovades a CPAs anteriors i acords i elevar-lo al Consell de Govern per a la seva aprovació.

SEGON.- Encarregar  a la vicerectora de Personal Acadèmic  l'execució i el seguiment d’aquest acord.

 

Punt 6. Modificació del punt 2 del Model i Criteris de Priorització de les places de Professorat Permanent.

Acord 004/2023, de 19 de gener de 2023 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’acord del Consell de Govern de data 17 de març de 2021 pel qual s’aprova model i criteris de priorització de les places de professorat permanent i vist l’acord del Consell de Govern de data 15 de març de 2022 pel qual s’aprova la modificació del model i criteris de priorització de les places de professorat permanent pel que fa a la incorporació del professorat titular d’universitat i agregat procedent del programa Ramon y Cajal. 

Vista la necessitat de modificar el Model i Criteris de Priorització de les places de professorat permanent.

Vist l’article 3 d) del Reglament del Consell de Govern que preveu que és competència del Consell de Govern regular els assumptes objecte de la seva competència pel que fa, i entre d’altres, a les directrius generals sobre organització de l’administració universitària i dels recursos humans.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Informar favorablement la modificació del model i criteris de priorització de les places de professorat permanent, i elevar-la al Consell de Govern per a la seva aprovació.

SEGON.- Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquest acord.

 

Punt 7. Aprovació de la convocatòria d’avaluació de l’activitat docent del professorat (tram autonòmic) per períodes vençuts fins el 31/12/2022.

Acord 005/2023, de 19 de gener de 2023 , Comissió de Personal Acadèmic

Vistos els articles 33, 55 i 69 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats que contenen les disposicions relatives a l’avaluació del professorat i les seves retribucions i l’article 72 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya, que regula les retribucions addicionals.

Vistes les funcions de l’Agència per a la Qualitat dels Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya), que per encàrrec del Departament responsable d’universitats, elabora el marc per a un model d’avaluació docent de les universitats públiques catalanes, a partir del qual cada Universitat ha d’elaborar un manual propi d’avaluació docent del professorat.

Vist l'apartat 5 de la Guia d’Avaluació de l’Activitat docent del professorat de la UAB, aprovada per l’acord del Consell de Govern de 14 de desembre de 2022, que preveu que la Comissió de Personal Acadèmic és agent de l’avaluació i li correspon l’avaluació de l’activitat docent del professorat.

Vist l'article 18.1 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic pel que fa a l’avaluació del personal acadèmic.

Atesa la regulació  d’AQU Catalunya de la convocatòria per al professorat funcionari i contractat  (https://www.aqu.cat/professorat2/merits/merits-de-docencia) i la seva resolució REU/4129/2022, de 27 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i la certificació de la valoració dels mèrits individuals docents i de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques catalanes, meritats fins al 31 de desembre de 2022.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la convocatòria d’avaluació de l’activitat docent per optar a la retribució addicional del tram de docència autonòmic o per tramitar la certificació docent del professorat funcionari i contractat de la UAB per períodes vençuts fins el 31/12/2022, i la proposta de calendari i terminis per desenvolupar la citada convocatòria.(DOC)

SEGON.- Encarregar a la vicerectora de Qualitat l’execució i el seguiment d’aquest acord

 

Punt 8. Assumptes de tràmit.

Acord 006/2023, de 19 de gener de 2023 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist el títol VI del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB, aprovat per acord del Consell de Govern de data 17 de novembre de 2010 i modificat per darrera vegada el dia 17 de març de 2021, el qual estableix la regulació dels col·laboradors i les col·laboradores de docència, entesos com a professionals que desenvolupen la seva activitat professional fora de l’àmbit acadèmic de la UAB i que col·laboren ocasionalment o permanentment amb la Universitat de forma desinteressada mitjançant la realització d’activitats docents, i sense tenir vinculació laboral amb la universitat. 

Vist l'article 138.4 del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB que preveu que el vicerector de Personal Acadèmic informarà periòdicament a la Comissió de Personal Acadèmic dels nomenaments realitzats.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Donar-se per assabentats del reconeixement com a col·laboradors docents en les diverses modalitats previstes al Reglament de Personal Acadèmic dels professionals.(DOC)

SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 
 

Documents relacionats