Competències bàsiques

  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d’'aquell camp d'estudi.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.

Competències específiques

  • Demostrar coneixements bàsics de matemàtiques, física i química
  • Identificar organismes i reconèixer els diferents nivells d'organització biològica.
  • Identificar i interpretar la diversitat d'espècies en el medi.
  • Catalogar, avaluar i gestionar recursos biològicos naturals.
  • Reconèixer i analitzar relacions filogenètiques.
  • Obtenir, observar, manejar, conrear i conservar espècimens.
  • Mostrejar, caracteritzar i manipular poblacions i comunitats.
  • Gestionar, conservar i restaurar poblacions i ecosistemes.
  • Integrar els coneixements dels diferents nivells organitzatius dels organismes en el seu funcionament.
  • Comprendre les bases de la regulació de les funcions vitals dels organismes a través de factors interns i externs i identificar mecanismes d'adaptació al medi.
  • Descriure, analitzar i interpretar les adaptacions i les estratègies vitals dels principals grups d'éssers vius.
  • Reconèixer i interpretar el desenvolupament, el creixement i els cicles biològics dels principals grups d'éssers vius.
  • Realitzar proves funcionals, i determinar i interpretar paràmetres vitals.
  • Identificar i utilitzar bioindicadors.
  • Fer diagnòstics biològics.
  • Dur a terme estudis de producció i millora animal i vegetal.
  • Desenvolupar bioassaigs i aplicar processos biotecnològics.
  • Desenvolupar i aplicar tècniques de control biològic.
  • Analitzar i interpretar el comportament dels éssers vius.
  • Dissenyar models de processos biològics.
  • Descriure, analitzar i avaluar el medi natural.
  • Elaborar cartografias temàtiques del medi natural.
  • Interpretar i dissenyar el paisatge.
  • Participar en avaluacions de l'impacte ambiental pel que fa al medi biològic.
  • Diagnosticar i solucionar problemes ambientals pel que fa al medi biològic.
  • Realitzar serveis i processos relacionats amb la biologia ambiental.
  • Dirigir, redactar i executar projectes en biologia ambiental.
  • Implantar i desenvolupar sistemes de gestió relacionats amb la biologia ambiental.
  • Desenvolupar estratègies d'anàlisi, síntesi i comunicació que permetin transmetre la biologia i l'educació ambientals en entorns educatius.
  • Integrar coneixements i habilitats per elaborar un treball acadèmic o professional relacionat amb la biologia ambiental.

Competències transversals

  • Desenvolupar la capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • Obtener información, diseñar experimentos e interpretar los resultados
  • Desenvolupar la capacitat d'organització i planificació
  • Comunicar-se eficaçment oralment i per escrit.
  • Conèixer una llengua estrangera (anglès).
  • Aplicar recursos d'informàtica relatius a l'àmbit d'estudi.
  • Gestionar la informació
  • Resoldre problemes.
  • Prendre decisions.
  • Treballar individualment i en equip.
  • Treballar en un context internacional.
  • Raonar críticament.
  • Reconèixer i respectar la diversitat i la multiculturalitat.
  • Assumir el compromís ètic
  • Desenvolupar l'aprenentatge autònom.
  • Aplicar els coneixements teòrics a la pràctica.
  • Adaptar-se a noves situacions.
  • Desenvolupar la creativitat.
  • Exercir el lideratge.
  • Prendre la iniciativa i mostrar esperit emprenedor.
  • Estar motivat per la qualitat.
  • Sensibilitzar-se en relació amb temes mediambientals.