Grau en Enginyeria Informàtica

Competències transversals

Coneixements

  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç de demostrar coneixement de la normativa i la regulació de la informàtica en l’àmbit nacional, europeu i internacional, així com del marc institucional i jurídic de l’empresa per a la resolució dels problemes d’enginyeria informàtica relacionats amb l’empresa d’acord amb els principis, els estàndards i les normatives vigents.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç d’explicar els procediments algorítmics bàsics i els tipus de dades de les tecnologies informàtiques habituals en la resolució de problemes d’enginyeria informàtica.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç d’explicar els principis bàsics d’estructura i arquitectura de computadors, sistemes operatius, sistemes distribuïts, xarxes de computadors, internet i sistemes d’emmagatzematge, processament i accés a dades necessaris per a l’anàlisi i la implementació d’aplicacions basades en ells.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç de descriure tècniques de programació paral·lela, concurrent, distribuïda i en temps real actuals utilitzades en la implementació d’aplicacions informàtiques que les requereixin.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç de definir de manera completa l’impacte social i econòmic associat al desenvolupament i al desplegament de projectes en l’àmbit de l’enginyeria informàtica, atenent les desigualtats socials que impedeixin l’accés a la tecnologia desenvolupada.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç d’especificar, de manera clara i concisa, el component innovador associat als projectes desenvolupats en l’àmbit de l’enginyeria informàtica, i serà capaç de relacionar l’objecte del projecte amb necessitats actuals de la societat a la qual es dirigirà el resultat.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç de determinar els principis, els mètodes, les metodologies i les pràctiques de l’enginyeria del programari necessaris per garantir el compliment dels requisits de l’usuari d’una manera eficient i fiable i complint les normes de qualitat i seguretat, d’acord amb teories, models i tècniques actuals.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç de determinar quines teories, principis, mètodes i pràctiques són els més adequats per a la construcció, desplegament, configuració, administració i gestió de sistemes digitals, programari de sistema i xarxes de computadors en problemes que requereixin solucions de maquinari o bé programari conscient del maquinari d’acord amb criteris de garantia, fiabilitat i seguretat.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç de determinar els principis fonamentals i els models de computació, els fonaments teòrics de llenguatges de programació i tècniques de processament lèxic, sintàctic i semàntic associades, les estratègies algorítmiques i els paradigmes i les tècniques pròpies dels sistemes intel·ligents i de l’aprenentatge computacional necessaris per a la resolució de problemes en qualsevol àmbit d’aplicació, particularment els relacionats amb la menció, com ara computació, percepció i actuació en ambients o entorns intel·ligents, adquisició, formalització i representació del coneixement humà, sistemes interactius i de presentació d’informació complexa, interacció persona-computadora, entorns d’aprenentatge computacional i d’extracció automàtica d’informació o coneixement a partir de grans volums de dades.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç de determinar les necessitats estratègiques en recursos tecnològics i humans en l’àmbit de les tecnologies de la informació i les comunicacions en l’entorn de les organitzacions en problemes que requereixin l’ús de tecnologies de maquinari, programari i xarxes en infraestructures tant locals com distribuïdes i aportant valor a la presa de decisions, analitzant el comportament i les possibilitats de la tecnologia en explotació o proposant noves tecnologies, així com la tria de les eines més adequades per al desplegament, la construcció, la gestió, la interconnexió, l’explotació i el manteniment d’infraestructures.

Habilitats

  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç d’aplicar coneixements d’àlgebra, càlcul, anàlisi, matemàtica discreta, lògica, estadística i circuits electrònics en la resolució de problemes generals plantejats en enginyeria informàtica.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç d’analitzar serveis, aplicacions i sistemes informàtics, valorant-ne l’impacte econòmic, social i ambiental, de cara a posar-los en marxa i a la seva millora contínua, assegurant-ne la fiabilitat, seguretat i qualitat en qualsevol àmbit de l’enginyeria informàtica, de manera inclusiva i conforme a principis ètics i a la legislació i la normativa vigent.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç d’analitzar les necessitats en algorítmica, complexitat computacional, programació, sistemes operatius, bases de dades, estructura, arquitectura i interconnexió de sistemes informàtics necessaris per a la resolució de problemes de ciències i enginyeria, d’acord amb els principis de qualitat, fiabilitat i seguretat necessaris.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç d’identificar els algorismes, les estructures de dades, els paradigmes de la programació, els llenguatges i les pràctiques d’enginyeria del programari més adequats per assegurar la fiabilitat, la seguretat i la qualitat d’aplicacions en problemes que requereixin una solució informàtica.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç d’aplicar els coneixements del KT03 en el disseny, la implementació, l’administració i el manteniment de sistemes, serveis i aplicacions informàtiques.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç de demostrar coneixement bàsic de les diferents subdisciplines de l’enginyeria informàtica i de les tècniques bàsiques i els coneixements d’aquestes per a la integració en equips multidisciplinaris com a professional generalista en enginyeria informàtica.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç d’analitzar l’impacte mediambiental associat a la implementació de solucions informàtiques, vetllant per un ús adequat i respectuós dels recursos naturals.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç de desenvolupar serveis i sistemes de programari que es comportin de manera fiable i eficient d’acord amb les especificacions, assequibles de desenvolupar, operar i mantenir i degudament documentades integrant-hi aspectes ètics, socials, legals i ambientals.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç de desenvolupar sistemes digitals basats en microprocessadors, processadors específics i sistemes encastats, programari de sistema i xarxes de comunicacions, així com del programari necessari per a aquestes xarxes, validat i optimitzat, amb restriccions com ara rendiment, necessitats de seguretat, qualitat de servei o consum.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç de desenvolupar sistemes, serveis i aplicacions informàtiques complexes basats en els principis fonamentals de la computació.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç de desenvolupar aplicacions, sistemes, xarxes i infraestructures d’acord amb criteris de cost, qualitat, ergonomia, accessibilitat, seguretat, qualitat de servei i usabilitat.

Competències

  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç de concebre projectes informàtics participant en el seu disseny, planificació, desplegament i direcció, així com en la definició de condicions tècniques d’acord amb els principis de qualitat, fiabilitat, seguretat informàtica, legislació i normatives vigents i als principis ètics i la deontologia de l’enginyeria informàtica.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç de fer servir tècniques de negociació i de treball efectives, així com les habilitats de comunicació i lideratge d’equips en qualsevol àmbit de l’enginyeria informàtica, de manera inclusiva i conforme a principis ètics.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç de dissenyar interfícies persona-ordinador d’acord amb els principis de qualitat, fiabilitat, legislació i normatives vigents i als principis de disseny universal i inclusiu.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç d’integrar les tècniques i metodologies avançades de la seva especialitat en problemes que requereixin una solució informàtica amb equips humans multidisciplinaris.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç d’identificar i avaluar les desigualtats per raó de sexe o gènere en la configuració dels equips de treball i en l’assignació de responsabilitats.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç d’actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte als drets i als deures fonamentals a l’hora de definir, desenvolupar i avaluar projectes informàtics, respectant en tot moment la diversitat i d’acord amb els objectius de desenvolupament sostenible.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç d’avaluar les necessitats del client, així com els riscos potencials que es poguessin presentar per oferir solucions de programari ajustades a aquestes necessitats, robustes, verificades i validades.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç de dissenyar solucions de programari d’acord amb els requisits del problema i les limitacions tecnològiques, legals i de sostenibilitat tenint en compte les limitacions derivades del cost, el temps i la integració en altres productes, adaptades a les estratègies i tecnologies disponibles.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç d’integrar serveis i sistemes de programari dins de sistemes ja desenvolupats tenint en compte les característiques de l’organització en què s’integra, i adaptant-se a les estratègies, arquitectures de programari, estàndards i tecnologies disponibles.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç d’avaluar quins són els sistemes digitals i les plataformes de maquinari i programari més adequades per al suport a aplicacions mòbils, paral·leles, distribuïdes, especialitzades, ubiqües, encastades i de temps real.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç de dissenyar arquitectures, programari de sistema i comunicacions, així com xarxes de computadors sobre les quals es desenvoluparan i executaran aplicacions i serveis informàtics, utilitzant maquinari específic com el d’adquisició de dades, de suport a la ciberseguretat i a la virtualització de sistemes.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç d’integrar arquitectures, programari de sistema i comunicacions, així com xarxes de computadors per al desenvolupament i l’execució d’aplicacions i serveis informàtics.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç d’avaluar la complexitat computacional d’un problema per establir les estratègies algorítmiques que condueixin a la seva resolució.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç de dissenyar solucions en qualsevol àmbit d’aplicació seleccionant les estratègies algorítmiques que garanteixin el millor rendiment d’acord amb els requisits establerts.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç d’integrar els coneixements propis de computació en la creació, el disseny i el processament de llenguatges i en la creació de conceptes, teories, usos i desenvolupaments tecnològics.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç d’avaluar les necessitats d’aplicacions, sistemes, xarxes i infraestructures d’una organització, així com els riscos potencials a causa d’errors de maquinari, de programari o dels usuaris mateixos o detectant la informació de risc i preparant plans de contingència per fer una restauració ràpida i fiable del sistema informàtic garantint la continuïtat de negoci d’una organització.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç de dissenyar sistemes, serveis i aplicacions centrades en l’usuari basats en tecnologies de xarxa, incloent-hi internet, web, comerç electrònic, multimèdia, serveis interactius i computació mòbil.
  • En finalitzar l’aprenentatge, l’alumne serà capaç d’integrar xarxes, infraestructura de comunicacions i sistemes d’informació en una organització que requereixi aplicacions exigents en el tractament i l’adquisició de dades, amb orientació a la seva gestió, explotació i manteniment.