La UAB impulsa l'elaboració d'una sèrie d'informes d'estudis docents amb l'objectiu de millorar la seva qualitat educativa

Objectiu millora educativa

El Vicerectorat de Formació i Innovació Docent de la UAB, a través de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE), elaborarà una nova sèrie d’informes d’estudis docents que analitzaran en profunditat els factors que influeixen en els processos formatius dins de la Universitat.

19/05/2025

Aquesta iniciativa estratègica persegueix els objectius de generar coneixement basat en dades per facilitar la presa de decisions informades, identificar àrees de millora i proposar mesures que contribueixin al desenvolupament professional del professorat i a l’èxit acadèmic de l’alumnat.

El primer estudi de la sèrie se centrarà en l’absentisme a les aules de la UAB, una problemàtica creixent que, segons José Luís Muñoz Moreno, vicerector de Formació i Innovació Docent, «incideix directament en el rendiment acadèmic, la motivació de l’alumnat i l’eficàcia dels processos d’ensenyament i aprenentatge».

L’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) se centra habitualment en la formació de mestres i professorat del sistema educatiu català, així com en la promoció de la innovació educativa i la transferència de coneixement cap a aquest sector. Amb aquesta nova línia d’actuació, l’ICE reforça també el seu paper com a motor de la millora interna, amb una mirada cap endins en la mateixa UAB i revertint els beneficis directament sobre la seva comunitat.

Això s’alinea amb altres estratègies de la UAB, especialment en l’àmbit de la innovació i la qualitat docents, la responsabilitat social i la comunitat universitària. També contribueix als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), especialment l’ODS 4, dedicat a l’Educació de Qualitat.

El projecte, que compta amb el suport del Consell Social de la UAB, reforça el compromís de la UAB amb la innovació docent i la transferència de coneixement i consolida l’ICE com a estructura clau per a la qualitat educativa de la institució.

Aquesta notícia s'emmarca dins dels següents ODS

  • Educació de qualitat