La comunitat universitària escull els seus representants al Claustre

Eleccions al Claustre 2025

La comunitat universitària de la UAB (estudiants, personal docent i investigador, i personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis) ha estat convocada per escollir els seus representants al Claustre per primera vegada amb els nous Estatuts. Les eleccions se celebraran mitjançant el sistema de votació electrònica.

07/10/2025

Els dies 5 i 6 de novembre de 2025 tindran lloc les eleccions per escollir els representants al Claustre de la UAB dels diferents sectors de la comunitat universitària. El procés electoral es desenvoluparà exclusivament pel sistema de votació electrònica, d’acord amb el que estableix la resolució de la convocatòria.

En aquestes eleccions es renovaran els membres electes representants dels quatre sectors electorals: 83 representants del sector A (professorat doctor amb vinculació permanent a la Universitat), 15 representants del sector B (resta de personal acadèmic i personal investigador en formació que exerceixi funcions de docència), 75 representants del sector C (estudiants de grau, màster i doctorat) i 40 representants del sector D (personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis).

El calendari electoral preveu la publicació dels censos provisionals el 13 d’octubre, el termini per presentar reclamacions al cens fins al 20 d’octubre, i la presentació de candidatures del 14 al 27 d’octubre. Les candidatures es proclamaran definitivament el 30 d’octubre, i la campanya electoral tindrà lloc del 30 d’octubre al 6 de novembre.

El període de votació s’obrirà el 5 de novembre a les 10 h i es tancarà el 6 de novembre a les 16 h. Els resultats provisionals es faran públics el mateix dia 6 de novembre, i la proclamació definitiva per part de la Junta Electoral General es farà l’11 de novembre de 2025.

Òrgan màxim de representació

El Claustre és l’òrgan màxim de representació de la comunitat universitària. Les seves funcions principals són conèixer i debatre les línies generals de la política universitària, controlar la gestió dels càrrecs, impulsar l’activitat normativa d’altres òrgans, sol·licitar informació sobre qualsevol aspecte de la vida universitària i formular recomanacions, propostes i declaracions institucionals.

Cada sector de la comunitat escull els seus propis representants al Claustre. Tant el personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis com el personal docent i investigador renoven els seus representants cada sis anys, mentre que la representació estudiantil es renova cada dos anys.

El sistema de votació electrònica que s’utilitzarà és una plataforma comuna a totes les universitats públiques catalanes, promoguda per l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) i gestionada des del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), que garanteix la seguretat i la fiabilitat del procés.

Tota la informació sobre el procés electoral es pot consultar al web de la UAB, a l’apartat Eleccions al Claustre.

Més informació: Eleccions al Claustre, al web de la UAB