La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[26/06/2019] Comissió de Personal Acadèmic

Punt 1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior. [+]
Punt 2. Informe del vicerector de Personal Acadèmic.
Punt 3. Aprovació de l’oferta d’ocupació pública corresponent a l’any 2019. [+]
Punt 4. Modificació dels Títols I i II del Reglament de Personal Acadèmic. [+]
Punt 5. Modificació del punt 9, apartat d) del Model de Plantilla Teòrica de PDI dels Departaments i de les Unitats Docents Hospitalàries de la UAB. [+]
Punt 6. Canvi d’àrea de coneixement d’un professor del departament de Física. [+]
Punt 7. Aprovació dels criteris d’avaluació intermèdia del professorat lector de diversos departaments. [+]
Punt 8. Proposta d’aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de gestió del Personal Docent i Investigador funcionari i contractat. Avaluació 2018. [+]
Punt 9. Convocatòria de concursos per a la contractació de Personal Investigador postdoctoral per al curs 2019-2020. [+]
Punt 10. Convocatòria de concursos de places de professorat associat per al curs 2019-2020. [+]
Punt 11. Avaluació de l’activitat docent del professorat: 11.1 Presentació, anàlisi i resolució de reclamacions. 11.2 Proposta de resolució de la convocatòria. 11.3 Model d’informes d’avaluació per traslladar la proposta de resolució a AQU Catalunya. [+]
Punt 12. Assumptes de tràmit. [+]
Punt 13. Torn obert de paraules.
 
 

Punt 1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior.
Acord 047/2019, de 26 de juny de 2019 , Comissió de Personal Acadèmic

ACORDS
Aprovar l'acta de la sessió de 23 de maig de 2019.(DOC)
 
Punt 3. Aprovació de l’oferta d’ocupació pública corresponent a l’any 2019.
Acord 048/2019, de 26 de juny de 2019 , Comissió de Personal Acadèmic
L’article 19 de la Llei de Pressupostos de l’Estat per a l’any 2018, pressupostos prorrogats per a l’any 2019, estableix un 100% de taxa de reposició. Les universitats estan obligades a destinar, com a mínim, un 15% del total de places que s'ofereixin a la contractació, com a personal laboral fix, al personal investigador que hagi finalitzat el programa Ramón i Cajal i hagi obtingut el certificat I3 i s’estableix també que addicionalment es podran oferir un nombre de places equivalent al 5 per cent del total de la seva taxa de reposició, que aniran destinades a aquells sectors o àmbits que es consideri que requereixen un reforç addicional d’efectius.

L'apartat 2 de de l'article 70 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, per la qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, estableix que l’oferta d’ocupació pública haurà de ser aprovada pel respectiu òrgan de govern de l’administració pública i s’haurà de publicar en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma o, si escau, de l'Estat, abans de la finalització de l'any 2019.

L'oferta d'ocupació pública de personal docent i investigador de la Universitat Autònoma de Barcelona per al 2019, inclou les necessitats de recursos humans amb assignació pressupostària que s’han de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés.

El càlcul de la taxa de reposició d'efectius, comunicada a la Direcció General d’Universitats de la Generalitat de Catalunya en funció de nombre d'empleats fixos que durant l'exercici 2018 han deixat de prestar serveis en aquesta Universitat i les altes per reingrés, ascendeix a 97 places, de les quals, 14 es reserven a la contractació, com a personal laboral fix, de personal investigador que hagi finalitzat el programa Ramón i Cajal i hagi obtingut el certificat I3.

Vist l'article 18.4 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 14 de març de 2013,  pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic  en matèria de contractació de del personal acadèmic.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
Primer.- Informar favorablement l’oferta d’ocupació pública de Personal Docent i Investigador per a l’any 2019,  i elevar-la al Consell de Govern perquè exerceixi les seves competències.
Segon.- Encarregar al  vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d'aquests acords.
 
Punt 4. Modificació dels Títols I i II del Reglament de Personal Acadèmic.
Acord 049/2019, de 26 de juny de 2019 , Comissió de Personal Acadèmic
Atès que en data 17 de novembre de 2010 el Consell de Govern va aprovar el text refós corresponent al Reglament de Personal Acadèmic de la UAB el qual s’ha modificat en diverses ocasions, la darrera en data 13 de març de 2019.

Atesa la conveniència de modificar i completar la regulació continguda als títols I i II del Reglament de Personal Acadèmic.

Vist l'article 18.4 a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre disposicions normatives en matèria de personal acadèmic i de personal investigador en formació.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
Primer- Informar favorablement la proposta de modificació del Reglament de Personal Acadèmic i elevar-la al Consell de Govern per a la seva aprovació.
Segon.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.
 
Punt 5. Modificació del punt 9, apartat d) del Model de Plantilla Teòrica de PDI dels Departaments i de les Unitats Docents Hospitalàries de la UAB.
Acord 050/2019, de 26 de juny de 2019 , Comissió de Personal Acadèmic
Vist l’article 48 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, que regula la plantilla de personal docent i investigador de les universitats.
 
Vist l’acord del Consell de Govern de data 13 de desembre de 2017 pel qual es va aprovar el model de Plantilla teòrica del PDI dels departaments i de les Unitats Docents Hospitalàries de la UAB.

Vista la necessitat de modificar el punt 9, apartat d) del Model de plantilla teòrica del PDI dels departaments i de les unitat docents hospitalàries de la UAB.

Vist l’article 18.4 a) de la Normativa de Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per  Acord de Consell de Govern de 19 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a disposicions normatives en matèria de personal acadèmic.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
Primer.- Informar favorablement la modificació del punt 9, apartat d) del Model de plantilla teòrica del PDI dels departaments i de les unitat docents hospitalàries de la UAB. (DOC)
Segon.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 
Punt 6. Canvi d’àrea de coneixement d’un professor del departament de Física.
Acord 051/2019, de 26 de juny de 2019 , Comissió de Personal Acadèmic
Vist l’article 31 del Reglament de Personal Acadèmic, aprovat en data 17 de novembre de 2010 i modificat en diverses ocasions, el qual preveu que el personal docent i investigador dels cossos docents universitaris i el personal acadèmic permanent contractat podrà, en casos molt justificats, canviar l’àrea de coneixement a la qual està adscrit.

Atès que l’esmentat article preveu que el procediment s’iniciarà a petició de l’interessat/la interessada, que presentarà una sol·licitud motivada dirigida al Vicerectorat encarregat del personal acadèmic, que haurà de ser informada favorablement pel departament al qual pertany el sol·licitant, així com d’una justificació de que la seva activitat científica es desenvolupa a l’àrea a la qual proposa adscriure’s.

Atès que informe favorable del departament haurà de ser emès per la Comissió Executiva del departament o departaments, prèvia consulta a les àrees implicades i que correspondrà a la Comissió de Personal Acadèmic analitzar i autoritzar el canvi d’adscripció.

Vista la petició del Departament de Física.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
Primer.- Autoritzar el canvi d’adscripció d’àrea de coneixement del doctor Jordi Garcia de l’Àrea de Física Aplicada a l’Àrea de Ciències de la Terra.
Segon.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.
 
Punt 7. Aprovació dels criteris d’avaluació intermèdia del professorat lector de diversos departaments.
Acord 052/2019, de 26 de juny de 2019 , Comissió de Personal Acadèmic
Vist l’article 48 de la Llei Orgànica d’Universitats que preveu que les Universitats podran contractar personal docent i investigador en règim laboral, a través de les modalitats de contractació laboral específiques previstes a aquesta llei i que en els termes de la pròpia llei i en el marc de les seves competències les Comunitats Autònomes establiran el règim del personal docent i investigador contractat.

Vist l’article 49 de la Llei d’Universitats de Catalunya i l’article 50 de la Llei Orgànica d’Universitats que regulen els requisits del professorat lector.

Vist l’acord del Consell de Govern de data 4 de maig de 2017 pel qual s’aprova el document d’Incorporació de professorat lector per al curs 2018-2019, que preveu a l’article 6è que els departaments beneficiaris de la provisió d’una plaça de lector hauran de dissenyar uns indicadors que serveixin per avaluar la trajectòria del nou professorat. Aquest pla de treball haurà de ser elevat a la Comissió de Personal Acadèmic per a la seva consideració.

Vist l’article 18.2 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per  Acord de Consell de Govern de 19 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
Primer.- Aprovar els criteris per a l’avaluació de lectors després del seu tercer any de contracte del Departament de Ciència Animal i dels Aliments, i del Departament de Filosofia.(DOC)
Segon.- Que els departaments que aprovin els criteris amb posterioritat a la contractació dels lectors tinguin en compte aquesta circumstància a l’hora d’establir els criteris de l’avaluació intermèdia.
Tercer.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.
 
Punt 8. Proposta d’aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de gestió del Personal Docent i Investigador funcionari i contractat. Avaluació 2018.
Acord 053/2019, de 26 de juny de 2019 , Comissió de Personal Acadèmic
Vist l’article 72 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya que preveu que el Govern de la Generalitat de Catalunya ha establert, per al personal docent i investigador funcionari i contractat, retribucions addicionals per mèrits docents i de gestió, que s’assignaran per mitjà del consell social de la universitat a proposta del consell de govern, amb la valoració prèvia dels mèrits mitjançant l’avaluació de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya.
Vist el Decret 405/2006, de 24 d’octubre, que estableix les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, i que correspon a l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya l’avaluació prèvia dels mèrits de l’activitat docent i de gestió del personal docent i investigador funcionari per a l’assignació dels complements addicionals per mèrits de docència i de gestió d’acord amb el procediment que aprovi.
D’acord amb la resolució EMC/3080/2018, de 21 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i la certificació de la valoració dels mèrits individuals docents i de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques catalanes, meritats fins al 31 de desembre de 2018, per a l'assignació de les retribucions addicionals.
Vist l'article 18.1 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic en relació a l’avaluació del personal acadèmic.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
Primer.- Aprovar la proposta de resolució d’avaluació dels complements autonòmics per mèrits de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat per períodes generats fins el 31 de desembre de 2018. (DOC)
Segon.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords, així com la seva presentació a l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, per a la seva certificació.
 
Punt 9. Convocatòria de concursos per a la contractació de Personal Investigador postdoctoral per al curs 2019-2020.
Acord 054/2019, de 26 de juny de 2019 , Comissió de Personal Acadèmic
Vistes les previsions de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació que regula el marc per al foment de la investigació científica i tècnica i els seus instruments de coordinació general, amb la finalitat de contribuir a la generació difusió i transferència del coneixement i a la promoció de la investigació, el desenvolupament experimental i la innovació com a elements sobre els quals ha d’edificar-se el desenvolupament econòmic sostenible i el benestar social.

Vistos els articles 20 i següents de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació que regulen les modalitats de contracte de treballat específic del personal investigador entre els que es troben  els contractes predoctorals i els contractes d’accés al Sistema Espanyol de Ciència, Tecnologia i Innovació.

Vistos els articles 138, 142 i 145 dels Estatuts de la UAB que regulen la tipologia i provisió de places de personal docent i investigador.

Vist l’article 54 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 13 de març del 2019.

Vist l’article 45 i següents de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat contractat.

Vistos els articles 16 i 17 del conveni col·lectiu per al personal docent i investigador de les universitats públiques catalanes de 21 de desembre de 2006, publicat en el DOGC de 14 de febrer de 2007.

Vist l'article 18 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
Primer.- Aprovar, si escau, la convocatòria de concursos per a la contractació de personal investigador postdoctoral per al curs 2019-2020. (DOC)
Segon.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
Punt 10. Convocatòria de concursos de places de professorat associat per al curs 2019-2020.
Acord 055/2019, de 26 de juny de 2019 , Comissió de Personal Acadèmic
Vist l’article 53 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats (LOU) i la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, que modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats (LOMLOU).

Vistos els articles 138, 142 i 145 dels Estatuts de la UAB que regulen la tipologia i provisió de places de personal docent i investigador.

Vist l’article 54 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 13 de març del 2019.

Vist l’article 45 i següents de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat contractat.

Vistos els articles 16 i 17 del conveni col·lectiu per al personal docent i investigador de les universitats públiques catalanes de 21 de desembre de 2006, publicat en el DOGC de 14 de febrer de 2007.

Vist l'article 18 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
Primer.- Aprovar la convocatòria de concursos de places de professorat associat per al curs 2019-2020. (DOC)
Segon.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
Punt 11. Avaluació de l’activitat docent del professorat: 11.1 Presentació, anàlisi i resolució de reclamacions. 11.2 Proposta de resolució de la convocatòria. 11.3 Model d’informes d’avaluació per traslladar la proposta de resolució a AQU Catalunya.
Acord 056/2019, de 26 de juny de 2019 , Comissió de Personal Acadèmic
Vistos els articles 33, 55 i 69 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats que contenen les disposicions relatives a l’avaluació del professorat i les seves retribucions i l’article 72 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya, que regula les retribucions addicionals.

Vistes les funcions de l’Agència per a la Qualitat dels Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya), que per encàrrec del Departament responsable d’universitats, elabora el marc per a un model d’avaluació docent de les universitats públiques catalanes, a partir del qual cada Universitat ha d’elaborar un manual propi d’avaluació docent del professorat.

Vist l'article 5 de la Guia d’Avaluació de l’Activitat docent del professorat de la UAB, aprovada per l’acord del Consell de Govern de 23 de març de 2017 que preveu que la Comissió de Personal Acadèmic es agent de l’avaluació i li correspon l’avaluació de l’activitat docent del professorat.

Vist l'article 18.1 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic pel que fa a l’avaluació del personal acadèmic.

Atès que en la sessió es debatran situacions presentades en el desenvolupament de la convocatòria 2019 d’avaluació de l’activitat del professorat, els expedients relacionats podran consultar-se a l'espai Nébula: CPA_AAD.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
Primer.- Aprovar la resolució definitiva de la convocatòria d’avaluació de l’activitat docent del professorat de la UAB per tram generats fins el 31/12/2017 .
Segon.- Aprovar la translació de les valoracions al format sol·licitat per AQU Catalunya i traslladar les resolucions al model d’informe d’avaluació.
Tercer.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmic i Qualitat l’execució i el seguiment d’aquests acords.
 
Punt 12. Assumptes de tràmit.
Acord 057/2019, de 26 de juny de 2019 , Comissió de Personal Acadèmic
Vist el títol VI del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB, aprovat per acord del Consell de Govern de data 17 de novembre de 2010 i modificat per darrera vegada el dia 13 de març de 2019, el qual estableix la regulació dels col·laboradors i les col·laboradores de docència i de recerca, entesos com a professionals que desenvolupen la seva activitat professional fora de l’àmbit acadèmic de la UAB i que col·laboren ocasionalment o permanentment amb la Universitat de forma desinteressada mitjançant la realització d’activitats docent o investigadores, i sense tenir vinculació laboral amb la universitat. 

Vist l'article 138.4 del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB que preveu que el vicerector de Personal Acadèmic informarà periòdicament a la Comissió de Personal Acadèmic dels nomenaments realitzats.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
Primer. Donar-se per assabentada del reconeixement com a col·laboradors docents durant el mes de maig de 2019 en les diverses modalitats previstes al Reglament de personal acadèmic dels professionals. (DOC)
Segon. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 

Documents relacionats