Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Facultat deDret

Processos SGIQ

El SGIQ de la Facultat de Dret s'estructura en processos.

Aquesta organització facilita una gestió més clara, eficaç i ordenada de totes les activitats relacionades amb la qualitat.

Cada procés correspon a un conjunt de tasques o funcions específiques (com ara docència, avaluació, coordinació o gestió administrativa) que permeten identificar responsabilitats, recursos i resultats de manera precisa.

Aquesta estructura per processos ajuda a detectar problemes o punts febles, establir indicadors de seguiment i implementar accions de millora concretes i coordinades.

A més, fomenta la participació activa de tots els membres de la comunitat universitària, ja que clarifica qui fa què i com es connecten les diferents parts del sistema. 

Els processos es classifiquen en tres tipologies:

  • Processos Estratègics, s’ocupen de la planificació i la presa de decisions que orienten la facultat cap als seus objectius a llarg termini.
  • Processos Clau, inclouen les activitats principals que desenvolupen els serveis acadèmics i administratius, com la docència o la gestió dels estudis
  • Processos de Suport, donen servei als altres processos, facilitant recursos i condicions perquè tot funcioni correctament (per exemple, gestió de serveis o la satisfacció dels grups d'interés).

Aquest sistema abasta:

  • la definició i seguiment de la política i objectius de qualitat docent del centre, d’acord amb les línies estratègiques institucionals
  • la definició i l’actualització del mapa de titulacions del centre
  • els processos directament vinculats al desenvolupament de la docència (tutoria, avaluació, pràctiques externes, mobilitat, etc.)
  • els processos d’avaluació i satisfacció dels diferents col·lectius
  • els processos més vinculats amb les persones i recursos necessaris (professorat, personal d’administració i serveis, infraestructures i serveis, programació docent, organització acadèmica, etc...)
  • i els processos vinculats al seguiment (monitorització periòdica) i modificació (aplicació de la millora contínua) de les titulacions , que donen resposta a la necessitat de disposar, actualitzar i millorar el mapa de titulacions del centre

Informació complementària