Abans de marxar
- Els estudiants beneficiaris cobraran l’ajut provinent del programa Erasmus+ per transferència bancària en dos pagaments: el primer, després de marxar, per un import aproximat del 70% del total adjudicat. Per accedir al primer pagament caldrà haver completat els següents passos: Presentar el Conveni de subvenció original signat digitalment; emplenar l’apartat de Dades bancàries a l’aplicatiu sigm@; presentar el Certificat d’arribada i presentar la “Declaració de responsabilitat/viatge” signada digitalment. Tots 4 passos són imprescindibles per a rebre el pagament, trobareu més informació de com realitzar cada pas a la Infografia "Que fer quan ja tens plaça".
- El segon pagament, amb la quantitat restant, s’efectuarà quan l’estudiant hagi tornat i hagi realitzat els següents tràmits: aportar el Certificat d’estada original signat per la universitat de destinació (on també han de constar clarament les dates d’inici i d’acabament de l’estada: dia, mes i any) i emplenar l’Informe sobre l’estada realitzada (EU Survey).
- Per al mes d’inici i el mes de finalització d’estada, que habitualment no són mesos complets, es tindrà en compte el dia d’anada i el de tornada i es pagarà proporcionalment als dies d’estada real d’aquells mesos (calculant d'acord amb que un mes és igual a 30 dies). En cas de no disposar de pressupost disponible per finançar totes les estades adjudicades per la seva durada prevista, es podrà limitar el nombre màxim de mesos finançats per tal d’atorgar el major nombre d’ajuts possibles.
A tots aquells alumnes que, a data 10 de setembre del curs següent a l’estada, no hagin lliurat la documentació exigida, se’ls donarà per renunciada la beca i, per tant, se’ls requerirà la devolució de l’import que se’ls hagués abonat. El fet de no lliurar la documentació dins del termini establert implicarà el retorn de totes les quantitats abonades.
- El Vicerectorat de Relacions Internacionals farà pública la resolució d'adjudicació de les places i de la llista d'espera. L'adjudicació definitiva dependrà sempre de l'acceptació per part de la universitat de destinació.
- Els estudiants als quals se’ls hagi adjudicat una plaça, hauran d’efectuar una acceptació o renúncia formal, en els terminis i forma requerida a la convocatòria. Si l’estudiant no accepta o no renuncia de forma expressa, s’entendrà automàticament com una renúncia, sense possibilitat de poder optar a cap altra destinació.
- Aquells estudiants que renunciïn a la plaça posteriorment a la data establerta, hauran d’exposar per escrit els motius de la renúncia a la persona responsable d’intercanvis del seu centre. El coordinador del centre valorarà si la renúncia es considera justificada o no. Les renúncies no justificades, així com l’incompliment dels requeriments exigits per part de l’estudiant en qualsevol moment del procés, seran penalitzats de manera que les sol·licituds d’intercanvi que pugui fer en un futur quedaran relegades a l’últim lloc de la llista de sol·licitants.
- El nivell d'idioma comptarà fins a un màxim de 2 punts durant el procés de selecció a l'hora de baremar les sol·licituds presentades. L'alumnat que vulgui obtenir una valoració addicional per coneixement d'idiomes caldrà que presenti les certificacions justificatives qualificades d'acord amb el Marc Europeu Comú de Referència (MECR).
- En cas que no tinguin certificacions o que les certificacions no estiguin qualificades segons el MECR, l'alumnat podrá fer un examen al Servei de Llengües de la UAB, que emet un certificat que acredita els coneixement lingüístics en anglès, francès, alemany o italià. El calendari de realització de les proves està publicat al web del Servei de Llengües i al web de la UAB, en l'apartat d'exàmens d'anglès.
- Aquesta documentació s'ha d'adjuntar a la sol·licitud dins del termini d'obertura de la convocatòria (excepte en el cas de l'alumnat que vagin als exàmens organitzats pel Servei de Llengües, els resultats dels quals s'enviaran directament a l'Àrea de Relacions Internacionals i als centres). L'alumnat de titulacions que s'imparteixen a la UAB en la llengua vehicular en que es farà la mobilitat (vegeu el llistat en la convocatòria de mobilitat internacional) que hagin superat el 50 % dels crèdits dels estudis, obtindran els 2 punts addicionals.
- En el cas que la universitat ho requereixi, la persona seleccionada haurà de presentar obligatòriament la documentació justificativa del nivell d'idioma exigit. Aquesta documentació s'haurà de lliurar després de la selecció en els terminis i forma establerts per la universitat de destí.
- Normalment durant la primavera anterior al curs acadèmic de mobilitat, l'estudiant rebrà un correu electrònic de la universitat de destinació amb informació de les assignatures disponibles per als estudiants de mobilitat, informació pràctica i possibilitats d'allotjament.
- Cada estudiant haurà d'enviar una proposta de convalidació d'assignatures al coordinador/a de mobilitat, indicant les assignatures que vol cursar a la UAB i les assignatures a proposar convalidar a la universitat de destinació, indicant sempre el número d'ECTS.
- Un cop el coordinador/a de mobilitat accepti aquesta proposta, l'estudiant podrà confeccionar el learning agreement/acord acadèmic seguint les instruccions donades per gestió acadèmica. Aquest learning agreement haurà de ser enviat per e-mail per a la signatura de totes les parts i posteriorment penjat al SIA.