L'ICTA-UAB presenta el nou projecte ERC BIG-5 a Berlín
Els investigadors de l'ICTA-UAB van presentar el seu nou projecte finançat per l'ERC, "Fostering Internet-based Values of the Environment (BIG-5)", al Festival The Nature of Cities, que va tenir lloc a Berlín, Alemanya, del 3 al 7 de juny.
El festival estava dissenyat per inspirar, educar i facilitar la col·laboració entre els entusiastes de la natura urbana. El programa de Berlín oferia una experiència integral de diversos dies amb excursions, xerrades presencials, tallers, intervencions artístiques, un festival de cinema, sopars de la granja a taula, esdeveniments socials, entre moltes altres activitats. Els esdeveniments es van dur a terme a l’Atelier Gardens, així com en altres emplaçaments de Berlín.
Els investigadors Johannes Langemeyer i Fulvia Calcagni van presentar el projecte BIG-5 en una sessió titulada “Bridging Worlds: Counteracting the Extinction of Nature Experiences through Digital Engagement” el dijous 6 de juny, a l'Atelier Gardens.
Les societats urbanes s'enfronten al desafiament de l'Extinció d'Experiències de la natura, però el paper que exerceix Internet en l'enriquiment d'aquest tipus d'experiències sovint és subestimat.
El projecte ERC Starting Grant "Fostering d'Internet-based Values of the Environment (BIG-5)", liderat per Johannes Langemeyer, destaca el paper d'Internet i de les xarxes socials en la construcció de noves formes d'experimentar la natura, una pràctica que està en declivi. Es creu que aquest declivi porta a una disminució en l'apreciació de la natura i, en conseqüència, a un compromís menor amb la gestió ambiental. Langemeyer argumenta que Internet esdevé un facilitador d'experiències a la natura, així com en la creació de valors naturals i el foment de la gestió ambiental.
El projecte BIG-5 introduirà Valors Relacionals Digitals (VRDs) com a valors fonamentals a les comunitats virtuals, desencadenats per experiències indirectes amb la natura. El projecte rastrejarà aquests valors a través de cinc tipus de paisatges, cinc grans xarxes socials i en cinc idiomes europeus mitjançant enfocaments qualitatius i quantitatius (big data) de manera inductiva-deductiva.
Aquesta sessió explorava la connexió entre els Valors Relacionals Digitals i la gestió ambiental local, per tal de mostrar com el compromís digital pot donar suport als esforços ambientals locals. L'objectiu era harmonitzar la influència del món en línia amb la gestió ambiental local per a un major impacte.